  • 11. Data: 2017-06-25 23:42:55
    Temat: Re: oplacalnośc pieców C.O.
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 25 czerwca 2017 22:41:06 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    wyjedziesz. Zaden olej, wszyscy co palili olejem opalowym jzu zbankrutowali :)
    pomieszczeniu. Bedzie cieplo od razu, a jesli to nie caloroczne uzytkowanie to moze i
    bedzie akceptowalne cenowo. Bo przeciez inwestycja zamknie sie w 200zł. Te ..nascie
    tysiecy zostanie na prąd :)

    > Bierzesz pod uwagę także zimowe rozmrażanie domu farelkami?
    > Jeżeli dom bedzie stał nieogrzewany przez tydzień przy dużym mrozie, to w
    > weekendy będzie sobie można tę farelkę wsadzić... pod kufajkę :)

    bo? farelka w kazdym pomieszczeniu to wyjdzie łączna moc porównywalna lub wieksza niz
    pieca gazowego/olejowego itp

    b.

  • 12. Data: 2017-06-26 00:01:39
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Jun 2017 14:42:55 -0700 (PDT), Budyń napisał(a):

    > bo? farelka w kazdym pomieszczeniu to wyjdzie łączna moc porównywalna
    >lub wieksza niz pieca gazowego/olejowego itp

    Owszem, ale zdalnie jej raczej nie włączysz i nie zostawisz bez kontroli, a
    zimne mury wypiją całe ciepło z krókiego okresu grzania.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 13. Data: 2017-06-26 00:20:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, June 26, 2017 at 12:01:38 AM UTC+2, Maciek wrote:

    > Owszem, ale zdalnie jej raczej nie włączysz i nie zostawisz bez kontroli, a
    > zimne mury wypiją całe ciepło z krókiego okresu grzania.

    e tam, wlaczyc mozna byle badziwiem typu
    http://allegro.pl/zdalnie-sterowane-gniazdko-wifi-an
    droid-timer-w-wa-i6833036392.html
    + ewentualnie jakis stycznik, jesli moc za duza...

    jesli watkotworca ma juz instalacje CO, to chyba najtaniej dokupic do niej kociol
    elektryczny, + nocna taryfa... utrzymywanie kilku stopni powyzej 0 spokojnie powinno
    zalapac sie na nocna, a jak planuje przyjazd, to rowniez noca nagrzeje

  • 14. Data: 2017-06-26 00:28:12
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-06-25 o 19:37, pierdofon pisze:
    > Ja wiem, ze problem jest trochę dyskusją akademicką ale bardzo Was
    > proszę o naświetlenie za i przeciw i kosztów.
    > Dom 140 m2 , stare budownictwo, ściany z cegły po 40 cm grubości.
    > Pobyt weekendowy lub troszkę dłużej przez najbliższe parę lat.

    Może pecie akumulacyjne i taryfa G12W?
    W ENEI wygląda to tak:
    https://www.enea.pl/pl/dladomu/oferty-dla-domu/stref
    y_godzinowe_dla_domu

  • 15. Data: 2017-06-26 00:30:39
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    WĄTKOTWÓRCA :) ma instalacje CO na smieciuchu.
    Faktycznie jak przyjade w piatek i odpalam to komfort jest w sobote
    wieczorem a w niedziele out.
    No ale do tego pieca sie nalatam ostro :(
    obecnie mam taryfe G12w, moc przylacza 10,6 kW

  • 16. Data: 2017-06-26 01:58:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jaki masz nawis inflacyjny?

  • 17. Data: 2017-06-26 09:06:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 26 Jun 2017 00:30:39 +0200, pierdofon

> [...]
    > wieczorem a w niedziele out.
    > No ale do tego pieca sie nalatam ostro :(
    > obecnie mam taryfe G12w, moc przylacza 10,6 kW

    To masz dwa (a w zasadzie dwa i pół) wyjścia.

    Pierwsze to zmienić śmiechiucha na pelet, co da koszt pewnie koło 12-14
    tys. zł. Pelet, bo te piece są samostartujące i można to pewnie zdalnie
    załatwić, albo jakimś tajmerem (ja właśnie strop podlewam tajmerem
    aczkolwiek pieprzona polewajka mi się już dwa razy zacięła). ;) Z tego
    samego powodu nie możesz zamontować ekogroszka, chyba że przez cały tydzień
    będzie chodzić w odstawieniu...

    Drugie to prąd z "farelkami" jak Budyń rzecze. Jest to stosunkowo niewielki
    koszt inwestycyjny, ale potem pewnie będzie boleć przy rachunku za prąd. Ta
    dwa i połówka to zamontowanie pompy ciepła powietrze-powietrze (czyli
    potocznie zwanej klimatyzatorem). Z tym, że przy grzaniu tylko weekendowym,
    jak przyjdzie mróz, mogą nie wydolić aby dogrzać takiego klocka. Dla
    takiego domu multisplit 4 jednostek wewnętrznych to koszt 12-16 tys. zł z
    instalacją.

    Wliź sobie może na http://cieplowlasciwie.pl i wstukaj dom. Nie jest to
    super dokładny kalkulator, ale jakieś przybliżone pojęcie dostaniesz.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2017-06-26 09:38:33
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >to co z woda w kaloryferach?

    taa znam ten dylemat: jechac w te alpy na tydzien w marcu czy nie
    jechac..... przyyebie mrozem czy nie?
    a co dopiero styczen.
    a tu by sie przydalo info jak czesto te weekendy beda mialy miejsce...
    dwa razy w zime czy co tydzien?
    i przy kalafiorach by pewnie musial i tak farelki pozostawiac ustawione na 1
    stopien bo inaczej rozwali .....
    a spuszczanie wody co tydzien...... woda jest darmo? a jak darmo to czy jest
    kamien w niej? bo cotygodniowa wymiana zakamieni uklad bardzo szybko...

  • 19. Data: 2017-06-26 12:06:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-06-26 o 00:30, pierdofon pisze:
> [...]
    > wieczorem a w niedziele out.
    > No ale do tego pieca sie nalatam ostro :(
    > obecnie mam taryfe G12w, moc przylacza 10,6 kW

    To dołóż do tego pieca piec elektryczny, może być szeregowo za piecem
    starym, w tygodniu na nocnej taryfie będzi ci utrzymywał temp a w piątek
    palisz w normalnym i dogrzewasz do temp użytkowej, wtedy zamiast 2 dni
    rozgrzewać dom zagrzejesz go za jeden wieczór.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 20. Data: 2017-06-26 12:11:27
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-06-26 o 09:38, abn140 pisze:

> [...]
    > kamien w niej? bo cotygodniowa wymiana zakamieni uklad bardzo szybko...

    Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest dla niego piec elektryczny (wodny)
    dodany istniejącego, utrzyma mu temp w domu i nie dopuści do
    zamarznięcia, na dwa dni przed przyjazdem odpali go na cały dzień i mu
    zagrzeje dom, nawet te 10kw co ma na przyłączu wystarczy do tego. Do
    tego łatwe zdalne sterowanie i nie ma niebezpieczeństwa jak przy
    farelkach że się coś zapali.

    --
    Pozdr
    Janusz