  • 41. Data: 2010-03-01 17:15:49
    Temat: Re: plastyki, miedz, ocynk - jaki materiał na instalacje wodną?
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Jackare wrote:

    > Unikaj jak ognia systemów PCV łączonych przez klejenie (Genova). To
    > bomba zegarowa. Po kilku latach tworzywo twradnieje, staje się kruche
    > i trudne do naprawiania (cięcie uszkodzonych rur powoduje ich pękanie
    > wzdłużne na skutek kruchości materiału)

    bo to nie nadaje się wcale do wody
    ja nie wiem jak to dopuszczono do obrotu
    w stanach ma to tylko norme na dostarczanie wody na budowe i na nic wiecej
    sie nie nadaje

    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 42. Data: 2010-03-01 17:16:46
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Bartek wrote:
    > Witam
    > Powiedzcie jaki materiał wybrać na instalację wodną, z czego robić?
    >
    > Do tej pory tradycyjnie robiłem wszystko z ruru ocynkowanych, ale
    > wszyscy mówią że to stara technologia, droga i czasochłonna.
    >
    > Możecie owiedzieć jakie istalacje macie, jak sie je układało- układa
    > i ile kosztowały?

    Geberit Mepla
    szybko, miło i wygodnie
    i dają gwarancje, że jak coś walnie to Ci chate wyremontują

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 43. Data: 2010-03-01 17:35:31
    Temat: Re: plastyki, miedz, ocynk - jaki materia? na instalacje wodn??
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    > Uzytkownik "juliusz1" <juliusz1(wytnij to)@go2.pl> napisal w wiadomosci
    >
    > Tu chodzi o instalacje wody pitnej, czyli miedz z zalozenia sie nie
    > nadaje.
    Bo?

    Kris

  • 44. Data: 2010-03-01 18:35:23
    Od: Rentier <f...@g...com>

    W dniu 2010-03-01 18:35, Kris pisze:
    > Bo?
    Bo w wodzie, w niektórych rejonach kraju w wodzie jest rozpuszczona pewna ilość
    dwutlenku węgla,
    tworząc słaby kwaqs węglowy.A ten reaguje z miedzią..

  • 45. Data: 2010-03-01 19:31:46
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > I nie stosuj rur o przekroju mniejszym niż 20mmm.Bardzołatwo jest zaślepić otwór
    przy zgrzewaniu
    > miękkim plastikiem.Absolutnie nie robić w rurkach fi 16 czyli odpowiednikiem 18 w
    miedzi.

    Cu 22mm ma 20mm wewnątrz, czyli "3/4cala". Odpowiednikiem jest PP32.
    Cu 18mm ma 16mm wewnątrz, czyli "1/2cala". Odpowiednikiem jest PP25.
    Cu 15mm ma 13mm wewnątrz, czyli "3/8cala". Odpowiednikiem jest PP20.

  • 46. Data: 2010-03-01 19:35:08
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > Bo?

    Bo to trujacy metal ciezki i od takich instalacji wymarli Rzymianie.
    Bo prednosc przeplywu w instalacji wody biezacej (1-2m/s) zniszczy kolanka
    Bo instalacja jest nieodporna na zamarzniecie

    Generalnie nie ma argumentów "za" instalacja wody biezacej w miedzi. To juz nawet
    ocynk jest lepsza technolgia.

  • 47. Data: 2010-03-01 21:13:20
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    Ale bzdury piszesz :)

    > Bo to trujacy metal ciezki i od takich instalacji wymarli Rzymianie.

    Nie od miedzianych, lecz olowianych.

    > Bo prednosc przeplywu w instalacji wody biezacej (1-2m/s) zniszczy kolanka

    Nie przesadzajmy. Najstarsze instalacje miedziane istnieja po kilkadziesiat
    lat i maja sie bardzo dobrze.

    > Bo instalacja jest nieodporna na zamarzniecie

    Jak wiekszosc innych.

    > Generalnie nie ma argumentów "za" instalacja wody biezacej w miedzi. To
    > juz nawet ocynk jest lepsza technolgia.

    A to juz jest totalna bzdura.
    Poza tym ocynk nie nadaje sie do wody goracej, bo po kilku dniach po prostu
    zniknie wewnatrz rury.
    Co prawda zwiazki miedzi sa szkodliwe dla czlowieka, ale jeszcze bardziej
    zwiazki zelaza.

  • 48. Data: 2010-03-01 21:25:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 1 Mar 2010 20:35:08 +0100, William Bonawentura napisał(a):

    > Bo to trujacy metal ciezki i od takich instalacji wymarli Rzymianie.

    ...którzy mieli rury z ołowiu.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 49. Data: 2010-03-02 16:16:42
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w wiadomości

    > ...którzy mieli rury z ołowiu.

    Chyba o tym piszę. Instalacja z trującego metalu.

  • 50. Data: 2010-03-02 20:48:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zkruk [Lodz] wrote:

    > Geberit Mepla
    > szybko, miło i wygodnie
    > i dają gwarancje, że jak coś walnie to Ci chate wyremontują

    a prawdopodobnieństwo ze walnie dla mepli jest spore... :)