  • 11. Data: 2015-11-26 17:07:27
    Temat: Re: płyta fundamentowa czy tradycyjny fundament
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-26 o 07:15, Budyń pisze:

    > nigdy nie robiłeś? kanalize i przyłącza wystawiasz przed chudziakiem (tu płytą),

    a reszte robisz jak juz pod dachem jest budynek.

    >Instalacje, styropian na podłoge i ostateczna wylewka.

    Ale o tym piszę, podwójna wylewka to podwójne koszty, ocieplenie płyty
    od dołu eliminuje wylewkę.

    > jest taniej ale trzeba z instalacjami trafic w punkt, zanim sciany staną -

    chyba jednak wolałbym robic pozniej. Uzytkownik przyjdzie i powie -

    "ach kochanie ta kuchnia to nie moze tak stac, bedzie na drugiej scianie,

    >teraz to widze..." A wszystko juz wyprowadzone...

    Przy chudziaku i wylewce masz tak samo, rur nie przesuniesz, chyba że
    się kapnie przed wylewkami, ale 100 i tak nie przesunie.

    > tu zgoda. Ale i tak rzadko kto buduje tak by to mialo jakiekolwiek znaczenie :)
    Ale jak autor chce zrobić energoszczędny to ma znaczenie,
    poza tym wtedy nie "ciągnie" po nogach.
    > I tak sobie wybudują kolumienki, balkony, podcienie, ocieplenia mało i

    energetycznie nie ma znaczenia czy w dół ciepło ucieka czy nie.

    Ma znaczenie, policz sobie ile tych ścian zewn jest i jaki to mostek.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 12. Data: 2015-11-26 17:36:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 26 listopada 2015 17:07:29 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:
    > Ale o tym piszę, podwójna wylewka to podwójne koszty, ocieplenie płyty
    > od dołu eliminuje wylewkę.

    pod płyta masz znacznie drozszy styroodur, pod wylewką tańszy. Wiec niby drozej ale
    moze nie az tak duzo.

> [...]
    >
    > Przy chudziaku i wylewce masz tak samo, rur nie przesuniesz, chyba że
    > się kapnie przed wylewkami, ale 100 i tak nie przesunie.

    mozliwosci poprawek sa znacznie wieksze i tyle

> [...]
    > energetycznie nie ma znaczenia czy w dół ciepło ucieka czy nie.
    > >
    > Ma znaczenie, policz sobie ile tych ścian zewn jest i jaki to mostek.

    jesli energooszczednie to ma znaczenie - jesli normalnie to kilowat w te czy we w te
    nie ma, bo i tak zamontuje smolucha 25kW

    b.

  • 13. Data: 2015-11-29 17:18:50
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    Sorry ale nie mam czasu na dalszą dyskusję.
    Z mojej strony EOT.

    --
    Pozdr

    Janusz_K