  • 11. Data: 2020-08-12 20:03:54
    Temat: Re: potrzebuję dużego kosztorysu
    Od: budynPL <b...@g...com>

    W dniu środa, 12 sierpnia 2020 19:51:00 UTC+2 użytkownik a...@i...pl
    > Możesz nawet współtworzyć nowy program:
    > do planowania, realizacji i rozliczania inwestycji/budów.

    juz ci powiedziałem - zobacz u kogos jak wygląda program do kosztorysowania, bo mam
    wrażenie że błądzisz we mgle. Tam sobie sprawdzisz ile jest możliwych pozycji sprzętu
    i materiałów.
    Moich kosztorysów nie mogę udostępniać, zresztą są i tak z wąskiej branży, nic by ci
    nie pomogły.

    b.

  • 12. Data: 2020-08-12 20:22:24
    Od: a...@i...pl

    W dniu środa, 12 sierpnia 2020 20:03:55 UTC+2 użytkownik budynPL napisał:
> [...]
    i materiałów.
    > Moich kosztorysów nie mogę udostępniać, zresztą są i tak z wąskiej branży, nic by

    Programy do kosztorysowania to ja sam dawno robiłem,
    i dobrze wiem jak to wygląda: katalogi i duperelki... drobnica.

    to ma potem niewiele wspólnego z realizacją,
    bo tu są rozliczane całe grupy, elementy robót a nie pozycje z kosztorysu:

    każdy element zawiera kilka pozycji kosztorysowych-katalogowych...

  • 13. Data: 2020-08-12 20:29:44
    Od: Kadar Oszmanski <o...@g...com>

    środa, 12 sierpnia 2020 o 19:35:10 UTC+2 budynPL napisał(a):
    > co racja to racja - moje kosztorysy nigdy chyba nie przekroczyły miliona złotych...
    To sie nie znam :)

    Bo ty sknera i dusigrosz. Jak już robić to z rozmachem. Najpierw
    wstępny kosztorys a potem to już hulaj dusza piekła nie ma.
    K.

  • 14. Data: 2020-08-12 20:31:25
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.08.2020 20:22, a...@i...pl wrote:
    > Programy do kosztorysowania to ja sam dawno robiłem,
    > i dobrze wiem jak to wygląda: katalogi i duperelki... drobnica.

    No to jak wiesz lepiej, to w złym miejscu pytasz. Tutaj raczej budują
    domy jednorodzinne i wiaty nad auto. Może jakieś forum
    budujemy-centra-handlowe było by odpowiedniejsze?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2020-08-12 22:39:05
    Od: a...@i...pl

    W dniu środa, 12 sierpnia 2020 20:31:28 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > No to jak wiesz lepiej, to w złym miejscu pytasz. Tutaj raczej budują
    > domy jednorodzinne i wiaty nad auto. Może jakieś forum
    > budujemy-centra-handlowe było by odpowiedniejsze?

    Dla małych to już mam od dawna gotowy program... od 2000r:
    obrazek z archiwów - the best application for real business in the World!:
    https://ibb.co/nk1Mhv6

    Mój nowy projekt ma o niebo lepszy i uniwersalny -
    dobry dla dowolnej branży i skali - od mikro do mega wielkiej,
    i w tym: z pełną biurokracją europejską, albo i bez zupełnie.

  • 16. Data: 2020-08-13 08:41:56
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    > co racja to racja - moje kosztorysy nigdy chyba nie przekroczyły miliona złotych...
    To sie nie znam :)

    > b.

    Moje przekraczają i to wielokrotnie, ale to drogówka i na 1 stronie się
    zmieści cały o ile używasz cen agregowanych ;)

    Robak

  • 17. Data: 2020-08-13 13:53:28
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > Mój nowy projekt ma o niebo lepszy i uniwersalny -
    > dobry dla dowolnej branży i skali - od mikro do mega wielkiej,
    > i w tym: z pełną biurokracją europejską, albo i bez zupełnie.

    I pytasz się jakie będą zakresy dla danych? A nie możesz tego zrobić
    dynamicznie? Niech klient decyduje szybko/szczegółowo.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 18. Data: 2020-08-13 18:58:47
    Od: a...@i...pl

    W dniu czwartek, 13 sierpnia 2020 13:52:45 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:

    > I pytasz się jakie będą zakresy dla danych? A nie możesz tego zrobić
    > dynamicznie? Niech klient decyduje szybko/szczegółowo.
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.

    Należy dopasować - zoptymalizować program do realnych warunków,
    tworzenie bez ograniczeń = improwizowanie: marnowanie czasu i zasobów sprzętu.

  • 19. Data: 2020-08-13 19:27:10
    Od: a...@i...pl

    > I pytasz się jakie będą zakresy dla danych? A nie możesz tego zrobić
    > dynamicznie? Niech klient decyduje szybko/szczegółowo.

    Ponadto: programy mają ułatwiać pracę, a nie komplikować.

    Przykładowo:
    klient, czyli wykonawca budowy w tym przypadku,
    tworzy sobie plan budowy z milionem pozycji - z kosztorysu (albo scala kila
    kosztorysów).

    I co wtedy się dzieje?
    Wiadomo co: pogubi się w tych szczegółach zupełnie;

    jedynie straci czas na tworzenie planu - z milionem pozycji,
    które potem chciałby kontrolować.

    bo w trakcie realizacji takiej budowy musiałby rozpisywać dostawy surowców:
    przydzielać sprzęt i pracowników... na ten milion pozycji - miejsc pracy!

    Program komputerowy może nawet coś takiego zrobić - zautomatyzować, wykonać w
    5sekund.

    Tylko po co to komu - w jakim celu?

    wiadomo że to nigdy nie zostanie użyte: sprawdzone, wykorzystane,
    bo żaden budowlaniec nie będzie tego w ogóle analizował -

    milion miejsc pracy trzymane pod kontrolą to czysta fantazja!

  • 20. Data: 2020-08-14 05:59:12
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    Użytkownik <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    ups.com

    > bo w trakcie realizacji takiej budowy musiałby rozpisywać dostawy
    > surowców:
    > przydzielać sprzęt i pracowników... na ten milion pozycji - miejsc
    > pracy!

    Widzę, że nie masz pojęcia o kosztrorysach.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr