  • 11. Data: 2016-08-24 10:06:05
    Temat: Re: prąd budowlany da się pominąc?
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Wed, 24 Aug 2016 08:07:04 +0200
    alberciq <n...@g...pl> wrote:

    > a ja czekałem ponad rok, jakieś półtora - trzeba było o nowe warunki
    > wystąpić i tyle, zresztą na umowie jest napisane że do roku trzeba ją
    > podpisać.. i tak się opłacało o nowe warunki wystąpić, prąd budowlany
    > 10kW 3 fazy, bezpiecznik 16A kosztuje jakieś ~70zł miesięcznie (bez
    > zużycia) (cały czas mowa o Tauronie) tylko że ja mam fajnego
    > sąsiada, wątroba najbardziej na tej transakcji ucierpiała...

    70 zł/mies bez zużycia?! Jesteś pewien? Pytałem w Zakładzie i nie chciał
    powiedzieć ile to może być, odsyłał mnie do podpisania umowy i wtedy
    będę wiedział.

    K...a Od początku chciałem 1faz i bodaj 5kW (to chyba max na 1faz) bo
    nie przewidywałem potrzeby 3faz, a w bloku też mi wystarcza i nic nie
    wyskakuje.
    Ale dałem się nastraszyć ("namówić") handlowcowi na 11kW/3f, bo
    myślałem/zrozumiałem że potem ewentualne przejście na 3faz będzie z
    korowodem, no i mnie nastraszył i podpisałem cos innego niż miałem
    zamiar.
    Wszystko przez to p..ne PB/PNB wymagające (2012r?) podpisania umowy o
    prąd. Pluję sobie w brodę że nie próbowałem zerwania umowy zaraz po
    uzyskaniu PNB a przed wykonaniem przyłacza.

  • 12. Data: 2016-08-24 10:36:30
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 24 sierpnia 2016 10:06:06 UTC+2 użytkownik jedenptak napisał:

    > 70 zł/mies bez zużycia?!

    u mnie bedzie około 100 (tak jest u sąsiadów) za 14kWh 3faz... dlatego szukam
    możliwości ominięcia:-)

    uciu

  • 13. Data: 2016-08-24 10:40:31
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-08-24 o 10:06, jedenptak pisze:

> [...]
    > prąd. Pluję sobie w brodę że nie próbowałem zerwania umowy zaraz po
    > uzyskaniu PNB a przed wykonaniem przyłacza.

    Zajrzałem na swoją f-rę z 2014. 25A, 15KW 3f, taryfa C11, ceny netto
    Opłata handlowa 17
    Opłata dystr. stała 2,04 * 15 (moc)
    Opłata dystr zmienna 0,66 * 15 (moc)
    Czyli razem miałem: (17 + 30,6 + 9,9) *1,23 = 61,41 brutto / mies.

    --
    Pete

  • 14. Data: 2016-08-24 10:54:50
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-08-24 o 10:36, uciu pisze:

    > u mnie bedzie około 100 (tak jest u sąsiadów) za 14kWh 3faz... dlatego szukam
    możliwości ominięcia:-)

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2579654-180.ht
    ml#15749386

    --
    Pete

  • 15. Data: 2016-08-24 21:28:37
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-23 o 08:25, uciu pisze:
    > Witam,
    >
    > działka budowalna, Tauron postawił skrzynke, elektryk pociągnął prąd do garazu na
    tej działce.
    > Elektryk wystawił pisemko do Tauronu ze instalacja jest gotowa do podpięcia.
    > Da się to jakoś załatwić by pominąć drogi prąd budowalny?
    > Można blaszak zakwalifikować do pomieszczenia gospodarczego?
    >
    > Ogolnie co dalej trzeba załatwiac:-)
    > Wysłać pisemko od elektryka do Tauronu i czekać?
    > Kiedy Tauron wystawi fakture za przyłącze (skrzynka stoi od 2 miesięcy)

    U mnie Enea.
    Złożyłem wniosek o podłączenie prądu, do budynku gospodarczego.
    Po niecałym roku sprawa załatwiona. Nie wiem jaka moc, ale mam 3x25A
    zabezpieczenie. Taryfa G11, co prawda był delikatny zgrzyt, że mam mieć
    budowlaną bo na działce nic nie ma, ale pokazałem potwierdzenie
    zgłoszenia budowy budynku gospodarczego do 35m2(na które ostatecznie
    dostałem decyzję odmowną od starosty) i po problemie.

  • 16. Data: 2016-08-24 23:14:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 24 sierpnia 2016 21:28:45 UTC+2 użytkownik Baczek napisał:
    > U mnie Enea.
    > Złożyłem wniosek o podłączenie prądu, do budynku gospodarczego.
    > Po niecałym roku sprawa załatwiona. Nie wiem jaka moc, ale mam 3x25A
    > zabezpieczenie. Taryfa G11,

    A w jakim rejonie mieszkasz?
    Tam gdzie kończę budować chałupę (okolice Leszna) w rejonie jest właśnie
    Enea, ale patrząc w kalkulator taryf na stronie URE ich oferta wygląda
    koszmarnie, zastanawiam się czy są możliwe aż takie różnice
    (przy poziomie zużycia 9tys kWh rocznie Enea jest droższa od innych
    nawet o 1500 zł), czy to jakiś wałek? W każdym razie wkrótce trzeba
    to będzie ogarnąć i na razie macam...

    L.

  • 17. Data: 2016-08-25 08:45:17
    Od: uciu <a...@g...com>

    własnie mam zamiar to zrobić tak, że teraz zgłaszam teraz w urzędzie chęć budowy
    budynku gospodarczego i na podstawie kopii tego zgłoszenia chce załatwić od razu G11.
    A przecież ten budynek gspodarczy nie musi nigdy powstać... stoi blaszak :-)

    uciu

  • 18. Data: 2016-08-25 09:46:59
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Wed, 24 Aug 2016 10:40:31 +0200
    Pete <n...@n...com> wrote:

    [ciach]

> [...]
    > Opłata dystr. stała 2,04 * 15 (moc)
    > Opłata dystr zmienna 0,66 * 15 (moc)
    > Czyli razem miałem: (17 + 30,6 + 9,9) *1,23 = 61,41 brutto / mies.

    Zajrzałem na FA (chyba z tego roku) budynku obok, C11, 11kW/3f
    Faktycznie opłaty handlowe + za moc przyłączeniową to ~120/zł x2 mies
    czyli prawda, 60 zł/mies - z tym że za 11kW, a mnożnik kW to u mnie coś
    z pamięci:

    2,69 zł x moc
    zmiennej nie pamietam
    21 zł op. handlowa
    Ceny chyba brutto patrzyłem

    PGE O/Lublin

  • 19. Data: 2016-08-25 14:00:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To co chcesz zrobic to jawne oszustwo.

  • 20. Data: 2016-08-25 14:44:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    > To co chcesz zrobic to jawne oszustwo.

    Jawne oszustwo to jest postepowanie firm energetycznych. W celu dojenia
    inwestora (który przecież ma kasę na budowę) wymusza się na nim
    podpisywanie taryfy dla FIRM!!!

    I nie mając żadnej ku temu podstawy, żądają pozwolenia na użytkowanie
    budynku by móc podpisać taryfę G11.

    A jak ich przycisnąć do muru, jaka jest podstawa prawna takiego wymogu,
    to zaczynają się wić jak wąż.

    --
    Pete