  • 41. Data: 2013-01-28 10:10:08
    Temat: Re: pralka z podlonczeniem cieplej wody
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 09:47:40 UTC+1 użytkownik krys napisał:
    > No problem. Po pierwsze masz programator, na którym możesz ustawić
    >
    > temperaturę prania (termostat sam zamknie dopływ ciepłej wody), po drugie
    >
    > masz guziczek, do odłączenia poboru ciepłej wody (no, ja taki mam w Polarze,
    >
    > teraz to pewnie nowsze technologie są).
    Tu zgoda ale to dla pralek dedykowanych do CWU czyli z osobnymi przyłączami na ciepła
    i zimna.
    Ja pisałem o sytuacji gdyby ktoś wpadł na pomysł standardową(jedno przyłącze) pralke
    podpiąć do ciepłej wody- jak się nieraz w zmywarkach robi.

  • 42. Data: 2013-01-28 10:28:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 10:06:38 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Marek, ty masz chyba dwie taryfy.
    >
    > Jesteś w stanie podac ile zużywasz kWh łacznie i ile z tego w tańsze a ile w
    droższej?

    Ja nie Marek ale tez mam dwie taryfy i dokladnie wszystko spisuje ;)

    Ostatnie ~35 dni wyszlo mi tak:

    626kWh - droga
    977kWh - tania

    Z czego nalezy odliczyc cala kotlownie, tj:

    328kWh - droga
    752kWh - tania

    I zostaje na cele "bytowe":

    298kWh - droga (180 pln)
    225kWh - tania (72 pln)

    Mimo slabego stosunku drogiej do taniej (zwykle wychodzi duzo lepszy) - przy liczniku
    jednostrefowym oplata bylaby o pare/nascie PLN wyzsza.

    Generalnie wszystkie urzadzenia ktore dzialaja 24/h - sa tansze w taryfie
    dwustrefowej. Ja tylko zmywarke i pralke puszczam w drogiej - ale daleko zeby nazwac
    to terrorem - tak mi zawsze wychodzi ze po kolacji co dwa dni zmywarka sie zapelnia i
    puszczam ja przed spaniem, a ze chodze spac o 00.00-2.00 to nie ma z tym zadnego
    problemu. Z wszystkimi pozostalymi urzadzeniami wogole sie nie ograniczam. Dbac tylko
    musze o to zeby dwa razy w roku przestawic zegarek w pompie ciepla bo tego lata
    zapomnialem i przez pol roku pompa wlaczala sie jak na zlosc do grzania CWU w drogiej
    taryfie ;D

    Caly rok wyszedl u mnie 5527kWh w drogiej / 6907kWh w taniej. Czyli w sumie: 3316 +
    2210 = 5526 pln, acz w tym roku licze przynajmniej na ~1k pln taniej. CWU w taniej +
    zrobienie porzadku z wieloma sprawami (typu halogen przed garazem 500W dzialajacy
    wczesniej 30 min po wykryciu ruchu - w nocy dzialal prawie caly czas jak koty biegaly
    ;) etc. Tak czy inaczej - przy jednostrefowym zaplacilbym cos blizej 7k pln za rok :)

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2013-01-28 10:50:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 10:28:04 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    > Ja nie Marek ale tez mam dwie taryfy i dokladnie wszystko spisuje ;)

    Ty grzejesz pradem to druga taryfa bez watpienia korzystniej u Ciebie
    W Energi "ekologiczna dolina"
    http://www.energa.pl/dla-domu/oferta-taryfowa-dla-do
    mu/informacje-podstawowe#g12r
    chyba dla Ciebie by najlepsza była albo weekendowa(tu trudniej policzyć ale da się)
    > 328kWh - droga
    >
    > 752kWh - tania
    Masz osobny dwutaryfowy licznik na kotłownie?

    > 225kWh - tania (72 pln)
    Czyli troszkę większe zużyci jak ja- u mnie ok 400kWh/mc
    > Generalnie wszystkie urzadzenia ktore dzialaja 24/h - sa tansze w taryfie
    >dwustrefowej.
    To wiem i mam je dość dokładnie zdefiniowane. Lodówke w swojej symulacji pominełem
    musze poprawić.
    Pozycja "pozostałe" u mnie trochę duża musze doprecyzować
    Ale nawet gdyby to oszczedności z dwóch taryf będą kilku złotowe u mnie zapewne. Wiec
    jeszcze nie czas na zmiane.;)

    >+ zrobienie porzadku z wieloma sprawami (typu halogen przed garazem 500W
    >dzialajacy wczesniej 30 min po wykryciu ruchu - w nocy dzialal prawie caly >czas jak
    koty biegaly ;)
    Własnie ze dwa miesiące temu taki problem usunełem- halogen 500W przed wejściem
    swiecił u mnie praktycznie całą noc-czujnik ruchu padł i włlączał się nawet jak
    komary czy inne muchy fruwały w poblizu. A fruwały bo ciepło od halogenu i kółko sie
    zamkneło a halogen palił cała noc. Wymiana halogenu, regulacja czujnika i jest ok.

    >etc. Tak czy inaczej - przy jednostrefowym zaplacilbym cos blizej 7k pln za >rok :)
    No ty masz ogrzewanie el. więc bez dyskusji dwie taryfy.
    Ja od kilku miesięcy przeszedłkem na rozliczenia rzeczywiste zamiast prognoz i teraz
    co miesiąc dokładnie widze ile zuzywam. Tobie to(rozliczenia rzeczywiste) się nie
    opłaca bo ZE nijako kredytuje tobie opłaty przy prognozach.

  • 44. Data: 2013-01-28 11:10:27
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >Podepne się tutaj
    >Marek, ty masz chyba dwie taryfy.

    Nie mam dwóch taryf.
    kiedyś się wypowiadałem na ten temat, że zastanawiam się nad przejściem ale
    jeszcze nie mam.

    >Przy założeniu że zmywarka i pralka będa chodzić tylko w tńaszej
    >taryfie(trochę terror dla domowników;))
    > to i tak wychodzi ze u mnie się nie kalkuluje dwie taryfy.

    Ja się opierałem na informacji znajomego który po przejściu na dwie taryfy
    zaczął dostawać rachunki niższe o 50zł/m-c.

    Marek

  • 45. Data: 2013-01-28 11:56:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 10:50:35 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Ty grzejesz pradem to druga taryfa bez watpienia korzystniej u Ciebie

    Ano.

    > W Energi "ekologiczna dolina"
    >
    > http://www.energa.pl/dla-domu/oferta-taryfowa-dla-do
    mu/informacje-podstawowe#g12r

    > chyba dla Ciebie by najlepsza była albo weekendowa(tu trudniej policzyć ale da się)

    Nie wiem czy energa u mnie dziala, no i to tylko cena energii - dystrybucje dalej
    musialbym miec w tauronie (byly vattenfall), a dystrybucja to tez spory udzial w
    cenie energii. Generalnie nie narzekam bo i tak pewnie mam ceny najnizsze z
    wszystkich tu piszacych sposa slaska bo u nas energia jest najtansza :)

    0,32 pln brutto / kWh za taryfe nocna i 0,6 pln brutto / kWh za taryfe dzienna
    ("droga"). Taryfa calodobowa to bodaj ok 0,52 pln / kWh - acz dokladnie nie pamietam
    juz ;)

    > Masz osobny dwutaryfowy licznik na kotłownie?

    Tak. http://www.mojeco.pl/2012 - tu masz odczyty odswiezane co minute :-) To licnik
    CALEJ kotlowni (pompa ciepla + pompy obiegowe + pompa cyrkulacyjna + grzalka do
    wygrzewania zbiornika CWU - ostatnio rzadko uzywam).

    > Czyli troszkę większe zużyci jak ja- u mnie ok 400kWh/mc

    Srednio mam ok 450kWh/mc ale powinienem zmniejszyc - serwer bral mi ponad 60W
    (~45kWh) - wlasnie wymienilem na taki co zuzywa 9W. Rekuperator bral mi 50W ~35kWh) -
    w koncu zamowilem sobie filtry (40 pln / 16 filtrow co starczy na pare lat;) -
    zuzycie spadlo do 20W ;) No i zmienilem ten program na zmywarce - wczesniej 1,4kWh /
    mycie, teraz 1kWh / mycie. Czyli znowu 6kWh / mc mniej ;-)

    Mam tez b. dokladnie (co do sekundy) zliczane oswietlenie - wyszlo mi ze wymiana na
    energooszczedne ma sens jedynie w lazience. W sumie oswietlenie mi zjada 40kWh (20
    pln) / mc, z czego ta lazienka ponad 1/3 (!). Wrzuce tam pewnie energooszczedne
    swietlowki z trzonkiem GU10. W reszcie oswietlenia sie nie oplaca (zwrot po >10-15
    latach).

    > Ale nawet gdyby to oszczedności z dwóch taryf będą kilku złotowe u mnie zapewne.
    Wiec jeszcze nie czas na zmiane.;)

    Jak nie grzejesz pradem - to ta taryfa rzeczywiscie nie ma wiekszego sensu. Choc pare
    zlotych da sie zaoszczedzic :-)

> [...]
    nie opłaca bo ZE nijako kredytuje tobie opłaty przy prognozach.

    Wlasnie ja tez mam rzeczywiste. Ale bede przechodzil na prognozowane - teraz juz
    dokladnie wiem ile zuzywam wiec mi to ladnie tauron rozbije "na raty" i tak jak
    piszesz - bedzie mi zime kredytowal ;)

    PS. Co ciekawe cena energii w tym roku w taniej taryfie mi zmalala z 0,62 do 0,6 pln
    brutto / kWh o czym nikt nie pisze (szczegolnie gazownicy ktorym tez MIALO zmalec
    ;-))

    Mysle ze powinienem sie zmiescic w 400 pln / mc. W tym wszystko, czyli
    CO+CWU+gotowanie na plycie ceramicznej+oswietlenie. Da mnie - SPOKO ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 46. Data: 2013-01-28 12:34:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 11:56:51 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > 0,32 pln brutto / kWh za taryfe nocna i 0,6 pln brutto / kWh za taryfe >dzienna
    ("droga").

    To super tanio ta "nocna" u nas 51gr(z uwzględnieniem przesyłowej zmiennej)a dzienna
    75gr.

    >Taryfa calodobowa to bodaj ok 0,52 pln / kWh - acz >dokladnie nie pamietam >juz ;)

    Całodobowa u nas to 64gr.

> [...]
    swietlowki z trzonkiem GU10. W reszcie oswietlenia sie >nie oplaca (zwrot po >10-15

    Dokładnie tyle wyliczyłem u mnie na oświetlenie-20zł miesięcznie więc jak
    energooszczędne to ew świetlówki- led póki ekonomicznie bez sensu

    > Jak nie grzejesz pradem - to ta taryfa rzeczywiscie nie ma wiekszego sensu. >Choc
    pare zlotych da sie zaoszczedzic :-)

    "Oszczędne noce i weekendy" http://www.energa.pl/dla-domu/oferta-taryfowa-dla-do
    mu/informacje-podstawowe#g12w
    ta taryfa myśle by u mnie sens miała bo w weekendy czesto spawarki, przecinarki i
    innych urądzeń używam.
    Ja specjalnie nie lubie gadżetów ale musze się rozejrzeć za podlicznikiem który by mi
    dokładnie zużcie w danych godzinach/dniach rejstrował. Bo licznik ZE nawet jeśli taką
    funkcjonalnośc ma to dla mnie niedostepna.

> [...]

    pln brutto / kWh o czym nikt nie pisze (szczegolnie gazownicy ktorym tez >MIALO

    U mnie po cichu opłate przesyłową zmienną od stycznia zwiększyli o 2 grosze
    W sumie mógłbym wybrać innego dostawce energi ale wtedy dwie faktury itp- mogłoby się
    nieopłacać. Widze ze teoretycznie i Tauron u mnie dostępny ale ceny energi o ok 1gr
    tylko niższe i stawka stała 7,88zł miesiąc(w Energi 7,12zł)

    > Mysle ze powinienem sie zmiescic w 400 pln / mc. W tym wszystko, czyli
    CO+CWU+gotowanie na plycie ceramicznej+oswietlenie. Da mnie - SPOKO ;)
    Wynik spoko spoko.
    U mnie gotowanie na gazie butlowym. Butla ok 60zł starcza na 2 miesiące.

  • 47. Data: 2013-01-28 12:51:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 12:34:25 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > To super tanio ta "nocna" u nas 51gr(z uwzględnieniem przesyłowej zmiennej)a
    dzienna 75gr.

    Slask panie, slask! Tu wegla i elektrowni najwiecej :-)

    > Całodobowa u nas to 64gr.

    Masakra! To u mnie nawet droga w taryfie dustrefowej jest tansza :-)

    > Dokładnie tyle wyliczyłem u mnie na oświetlenie-20zł miesięcznie więc jak
    energooszczędne to ew świetlówki- led póki ekonomicznie bez sensu

    LEDow nie chce za cholere - zeby sensownie swiecilo to trzeba ich wiecej niz zwyklej
    swietlowki energooszczednej :) Ale chyba wezme i przetestuje te energooszczedne
    swietlowki wygladajace jak halogenki - po dyche za sztuke z allegro. Jak beda glupio
    swiecily to je pomieszam z halogenami w roznych pomieszczeniach i po sprawie :)

> [...]
    mu/informacje-podstawowe#g12w

    > ta taryfa myśle by u mnie sens miała bo w weekendy czesto spawarki, przecinarki i

    Ano. Moim zdaniem wyjdziesz na plus.

    > Ja specjalnie nie lubie gadżetów ale musze się rozejrzeć za podlicznikiem który by
    mi dokładnie zużcie w danych godzinach/dniach rejstrował. Bo licznik ZE nawet jeśli
    taką funkcjonalnośc ma to dla mnie niedostepna.

    Oj ciezko bedzie w sensownej cenie. Za 100-120 pln sa liczniki trojfazowe z wyjsciem
    impulsowym - ja takiego uzywam, no ale musisz jeszcze miec cos co te impulsy zlicza i
    potem pokazuje zuzycie w danym okresie (no i przelicza na taryfy) :) Sam licznik
    tylko przekazuje impulsy. Pewnie daloby sie uzyc peceta - ten 9W o ktorym pisalem
    wczesniej to kupilem terminal HP t5720 za 89 pln z wysylka. Swietna sprawa - malutki,
    ma wszystkie wyjscia (w tym serial do ktorego tanio mozna 1-wire podpiac), bezglosny
    bo nie ma zadnego wentylatora. Wrzucilem do tego maly dysk SSD 8GB ktory mi w szafie
    od dwoch lat zalegal i jest bajka:)

    > U mnie gotowanie na gazie butlowym. Butla ok 60zł starcza na 2 miesiące.

    Ja wlasnie bym musial taki osobny podlicznik podpiac jeszcze pod plyte bo zielonego
    pojecia nie mam ile ona mi zuzywa pradu (ale chyba sporo). Poki co grzeje na
    ceramicznej - w tym roku mam nadzieje w koncu kuchnie wymienimy i bedzie indukcja,
    mysle ze powinna byc bardziej energooszczedna od ceramiki :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 48. Data: 2013-01-28 13:08:06
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >*Koniecznosc* zagospodarowania cieplej wody to nie jest zaden komfort.

    >Nie lubie jak mnie ktos do czegokolwiek przymusza. Ciebie (a dokladnie
    >Twoja zone) przymuszaja solary do "wyplompania" zbyt >cieplej wody w
    >konkretnym momencie. To nie jest komfort :) Komfort to jest jak pierzesz
    >sobie co chcesz, kiedy chcesz. I jak wtedy jest >tanio - to jeszcze lepiej
    >:)

    To ty masz problem prania i gotowania w drugiej taryfie nie ja.
    Czy ty myślisz że ktoś nad żoną stoi i zmusza do zrobiernia prania o
    kinkretnej porze???
    Co ty Adam pleciesz. Pierze sobie jak się jej chce i kiedy się jej chce a
    przy okazji problem z nadwyżką wody się samoistnie rozwiązuje bo pralka
    pobiera ciepłą wodę. A to że u nas pierze się niemal co drugi dzień to jest
    jak jest korzystniej dla solarów.
    Mają co grzać, większa deltaT większa sprawność, nie ma problemu z
    nadwyżkami ciepłej wody.
    Nie wiem co tu jest nie do zrozumienia.

    Marek

  • 49. Data: 2013-01-28 13:08:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 12:51:13 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
    wyjsciem impulsowym - ja takiego uzywam, no ale musisz jeszcze miec cos co >te
    impulsy zlicza i potem pokazuje zuzycie w danym okresie (no i przelicza na >taryfy)
    :) Sam licznik tylko przekazuje impulsy.

    I to w sumie by wystarcztyło aby wykreslic wykres zużycia w czasie.

    > Pewnie daloby sie uzyc peceta - ten 9W o ktorym pisalem wczesniej to kupilem
    >terminal HP t5720 za 89 pln z wysylka.
    U mnie za "serwer" robi dysk sieciowy Zyxel NSA310;((

> [...]
    indukcja, mysle ze powinna byc bardziej energooszczedna od ceramiki :)

    Też mam wszystko(doprowadzone zasilanie) do indukcji przygotowane- kwestia kiedy mnie
    żona zmotywuje zebym kuchenke kupił i podłączył.
    Na gazie gotuje sie fajnie, tanio itp ale jedyna podstawowa wada to osadzający sie
    wszedzie tłusty osad. Na szafkach itp wszedzie tego syfu sie zbiera sporo.
    Myślę że induukcja tej wady nie ma.

  • 50. Data: 2013-01-28 13:10:32
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...
    napisał:

    > To super tanio ta "nocna" u nas 51gr(z uwzględnieniem przesyłowej
    > zmiennej)a dzienna 75gr.

    Slask panie, slask! Tu wegla i elektrowni najwiecej :-)

    Oj tam Oj tam.

    http://www.tauron-pe.pl/Dom/Ceny-energii-i-taryfy/do
    m-oszczedna-noc/Strony/Dom-oszczedna-noc-malopolska.
    aspx

    Coś drogo płacisz w nocnej. U nas jest taniej w nocy czyli wtedy kiedy ty do
    PC prania i gotowania zużuwasz energii najwięcej .

    Marek