  • 61. Data: 2013-01-28 14:20:38
    Temat: Re: pralka z podlonczeniem cieplej wody
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 14:03:10 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Twój komputer i program do gromadzenia danych kontra mój telefon w którym w
    >
    > "offisie" wpisuję stany liczników które następnie podaję telefonicznie do
    >
    > dostawców. Zapisać i tak muszę aby podać sprzedawcy stan więc robię to w
    >
    > arkuszu w telefonie.

    I dzięki temu znasz zużycie miesieczna- to dokładnie tak jak ja.
    Ale ciągle nie wiesz kiedy zuzywasz najwięcej a kiedy najmniej. A to kluczowa wiedza
    przy ew. zmianie taryfy

    > Mówimy chyba o przejściu na drugą taryfę...

    Myślałem ze pisząc o kumplu który umowy zmienia masz na myśli dostawców.
    Dyskusja w moim przypadku jest może faktycznie trochę akademicka bo ew zysk/strata
    będą się wachać w równowartosci flaszki najpodlejszej wódki.

  • 62. Data: 2013-01-28 14:39:41
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >Ale ciągle nie wiesz kiedy zuzywasz najwięcej a kiedy najmniej. A to
    >kluczowa wiedza przy ew. zmianie taryfy
    To ci już napisałem że gdybym miał zmieniać to na rok bez problemów za darmo
    przesiadam się na dwie taryfy i wychodzi mi to bez konieczności budowania
    całego systemu kolekcji danych i odpalania komputera.

    >Myślałem ze pisząc o kumplu który umowy zmienia masz na myśli dostawców.
    Nie. On zmienił tylko taryfę. Umowę zmienił ale nie dostawcę.

    >Dyskusja w moim przypadku jest może faktycznie trochę akademicka bo ew
    >zysk/strata będą się wachać
    > w równowartosci flaszki najpodlejszej wódki.

    U niego wyszło około 50zł mniej na miesiąc do płacenia.
    Ale on ma ekogroszek. Poza sezonem grzewczym nie chce mu się odpalać
    nieekonomicznie kocioł na podgrzanei 200l wody więc wkręcił grzałkę. Pranie
    i zmywanie też przestawił na czas w drugiej taryfie.

  • 63. Data: 2013-01-28 15:22:45
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 09:17:46 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > Sam wcześniej pisałeś że proszki enzymatyczne piorą w zimnej wodzie.
    >

    > Marek

    Z czym masz problem?

  • 64. Data: 2013-01-28 17:22:25
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 13:10:32 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > http://www.tauron-pe.pl/Dom/Ceny-energii-i-taryfy/do
    m-oszczedna-noc/Strony/Dom-oszczedna-noc-malopolska.
    aspx

    > Coś drogo płacisz w nocnej. U nas jest taniej w nocy czyli wtedy kiedy ty do
    > PC prania i gotowania zużuwasz energii najwięcej .

    To policzmy (zakladam ze te ceny to z dystrybucja sa), u mnie:
    5527 * 0,6 = 3316 pln
    6907 * 0,32 = 2210 pln
    SUMA: 5526 pln

    U Ciebie:

    5527 * 0,695 = 3841 pln
    6907 * 0,286 = 1975 pln
    SUMA: 5816 pln

    Chcesz sie dalej licytowac? ;D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 65. Data: 2013-01-28 17:25:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 13:40:47 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Ja zrozumiałem że ma w Tauronie a tam nocna jest 0,2740zł.

    Ale bez dystrybucji. Tak podaje tauron dla naszego regionu:

    https://www.tauron-pe.pl/Dom/Ceny-energii-i-taryfy/p
    rodukt-internetowy/Strony/produkt-internetowy-gorny-
    slask.aspx

    Jest 0,274 ale to sa ceny bez dystrybucji. Nie wiem czy ceny w regionie Malopolski
    podaja z dystrybucja czy nie ;) Ja mowie ile place "na gotowo" za kWh.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 66. Data: 2013-01-28 17:44:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2013 17:25:10 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

    > Jest 0,274 ale to sa ceny bez dystrybucji. Nie wiem czy ceny w regionie Malopolski
    podaja z dystrybucja czy nie ;) Ja mowie ile place "na gotowo" za kWh.

    Dokopalem sie do dokumentow i tak. Cena samej energii bez dystrybucji dla rejonu
    krakowa to zgodnie za:

    http://www.tauron-pe.pl/SiteCollectionDocuments/TS/T
    PE_KI_taryfa_sprzedazowa_TAURON.pdf

    Taryfa calodobowa: 0,284
    Dwie taryfy: dzien: 0,3509, noc: 0,1838

    Do tego dochodzi dystrybucja:

    http://www.tauron-pe.pl/SiteCollectionDocuments/TD/T
    aryfa%20Dystrybucyjna%202013.pdf

    Dla rejonu krakowskiego:

    Taryfa calodobowa: 0,2078
    Dwie taryfy: dzien: 0,2145, noc: 0,0439
    ^ do obu przypadkow trzeba dodac stawke jakosciowa 0,0084 pln / kWh

    Czyli mamy sumy:

    - calodobowa: 0,284 + 0,2078 + 0,0084 = 0,5002 netto / 0,615246 brutto
    - dwutaryfowa:
    - dzien: 0,3509 + 0,2145 + 0,0084 = 0,5738 netto / 0,705774 brutto
    - noc: 0,1838 + 0,0439 + 0,0084 = 0,2361 netto / 0,290403 brutto

    Dla Slaska wychodzi to tak:

    energia (https://www.tauron-pe.pl/SiteCollectionDocuments/GZ
    E_KI_Cenniki/G%C5%9A/1_11_2012/Cennik_produktu_Inter
    netowy_2.pdf):

    - calodobowa: 0,2758
    - dwie taryfy, dzien: 0,3193, noc: 0,2228

    Dystrybucja, obszar gliwicki: http://www.tauron-pe.pl/SiteCollectionDocuments/TD/T
    aryfa%20Dystrybucyjna%202013.pdf

    - cala doba: 0,1304
    - dwie taryfy, dzien: 0,1666, noc: 0,0277
    ^ do tego stala stawka jakosciowa: 0,0084

    Sumujemy:

    - cala doba: 0,2758 + 0,1304 + 0,0084 = 0,4146 netto / 0,509958 brutto
    - dwie taryfy, dzien: 0,3193 + 0,1666 + 0,0084 = 0,4943 netto / 0,607989 brutto
    - dwie taryfy, noc: 0,2228 + 0,0277 + 0,0084 = 0,2589 netto / 0,318447 brutto

    Podsumowujac!

    Taryfe calodobowa macie o 0,11 pln drozsza niz my.
    Taryfe nocna macie o 0,028 pln tansza niz my.
    Taryfe dzienna macie o 0,1 pln drozsza niz my.

    Faktycznie minimalnie tansza jest taryfa nocna ale dzienna jest duzo drozsza.
    Musialbym miec stosunek chyba ponizej 25% w taniej zeby to sie oplacilo, a uzyskac
    taki stosunek jest niemozliwoscia ;)

    No i ceny ze strony taurona dla rejonu malopolski ni jak sie nie maja do cennikow.
    Ceny sa w rzeczywistosci wyzsze!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 67. Data: 2013-01-29 07:59:47
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...

    >Chcesz sie dalej licytowac? ;D

    Jasne że tak. Ty masz wyjątkowo duże zużycie w pierwszej taryfie. Są tacy co
    mają dwie taryfy ale u nich zużycie w dziennej to zaledwie 10% a u ciebie
    niemal pół na pół.
    Wyobraź sobie emerytkę z ogrzewaniem akumulacyjnym uruchamianym w nocy w
    skromnym domu. Gdzie, u was czy u nas ma szanse zapłacić niższe rachunki?
    Jasne że u nas. Przecież druga taryfa jest z natury dla tych co chcą
    oszczędzać na ogrzewaniu i praniu i CWU, więc u nas jest taniej.

    Marek

  • 68. Data: 2013-01-29 08:00:35
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...
> [...]

    >Jest 0,274 ale to sa ceny bez dystrybucji. Nie wiem czy ceny w regionie
    >Malopolski podaja z dystrybucja czy nie ;)

    Też na gotowo.

  • 69. Data: 2013-01-29 08:17:16
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    ps.com...
[...]

    No to ci piszę Adam od początku że nocna czyli wtedy kiedy się grzeje. To że
    ty masz powłączane urządzeń całodobowych multum to twoja sprawa. Jesteś
    promilem, bo reszta nei ma takiego jak ty zużycia całodobowych urządzeń. Po
    to biorą nocną aby właśnie zaoszczędzić. Chwaliłeś się że Śląsk, węgla i
    elektrowni najwięcej i dlatego macie super tani prąd a ja ci dałem przykład
    że nie zawszem że w nocnej taryfie macie akurat drożej. Znajomy ma
    przedstawicielstwo w Sączu pewnej wrocławskiej firmy. Ma małe biuro około
    45m2 z komputerem na biurku i lampą na suficie i do tego ogrzewanie
    akumulacyjne. U nas ma niższe rachunki za prąd.

    Marek

  • 70. Data: 2013-01-29 12:08:32
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 stycznia 2013 08:17:16 UTC+1 użytkownik 4CX250 napisał:

    > No to ci piszę Adam od początku że nocna czyli wtedy kiedy się grzeje. To że
    > ty masz powłączane urządzeń całodobowych multum to twoja sprawa. Jesteś

    Nie mam zadnego multum - moje zuzycie poza-kotlowniane to 450kWh. To normalne zuzycie
    jak sie gotuje na plycie ceramicznej. Zrobilem ostatnio maly wywiad wsrod znajomych i
    praktycznie wszyscy tyle zuzywaja, a ci co gotuja na gazie - polowe tego :)

    Zejscie ponizej 25% na caly dom grzejac pompa ciepla jest nierealne. Grzejac 100%
    pradem i piecami akumulacyjnymi - trudne. Chyba ze dom bardzo duzy i idzie duzo kWh -
    ale wtedy raczej grzeje sie czym innym :)

    Ale OK - nie mam zamiaru sie klocic. Macie w nocy tanszy prad :-)

    Za to w taryfie calodobowej o prawie 40% drozszy, w G12 w nocy tez sporo drozej :-)
    Mozna sobie wymyslac rozne sytuacje gdzie u nas bedzie drozej albo taniej. Ja
    policzylem ile mnie to kosztuje i dla mnie wychodzi tanio. A uwazam, ze jestem
    modelowym przykladem uzytkownika grzejacego pompa ciepla :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.