  • 11. Data: 2013-01-13 15:23:06
    Temat: Re: promienniki ciepła? jak ogrzać nieogrzewane ;)
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 13 stycznia 2013 10:48:05 UTC+1 użytkownik ddddddd napisał:

> [...]
    >

    > ale farelki nie zostawię do dogrzania pomieszczenia jak mnie nie ma

    > Niby fajansiarski regulator temperatury działa nadzwyczaj dokładnie.
    >
    > Utrzymanie stałej temperatury w pomieszczeniu
    >

    > z dokładnością poniżej jednego stopnia nie jest niczym nieosiągalnym.
    >

    > ja mam farelkę o wyglądzie grzejnika za kilkadziesiąt zł i nie da się na
    >
    > tym dokładnie ustawić temperatury.
    >
    > Podłogówka w zakupie nie jest jakaś droga i do utrzymywania temperatury
    >
    > wydaje mi się idealna,
    >
    > do tego w czasie pobytu oprócz promiennika można by załączyć farelkę

    A dlaczego nie zostawisz farelki. Moja za 39 złotych ma cztery zabezpieczenia.
    Pierwsze to regulator temperatury, drugie bimetal nad spiralami i gdyby obydwa
    zawiodły to bezpiecznik termiczny. Taki jednorazowy co jak zadziała to trzeba
    wyrzucić farelkę bo naprawiać się nie opłaca. Do tego zabezpieczenie przed
    przewróceniem. Nie wiem jak w innych farelkach działa termoregulator. W dwóch jakie
    mam, takich najtańszych, działa bardzo dobrze. Farelka to idealne rozwiązanie do
    niedużych pomieszczeń w których trzeba w miarę szybko podnieść temperaturę. Ale nie
    tylko. Z powodzeniem może służyć za główne ogrzewanie w pomieszczeniach w których
    szum nie przeszkadza. Na przykład w łazience albo toalecie. Jedyna wadą farelki jest
    konieczność utrzymywanie jej w czystości w środku. Na co dzień wystarczy przy
    odkurzaniu odkurzyć ja przez otwory jakie ma a raz do roku rozkręcić i odkurzyć w
    środku.

  • 12. Data: 2013-01-14 16:05:47
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ddddddd" napisał w wiadomości grup

    > Pytanie teraz jak to zrobić żeby nie było zbyt drogie w utrzymaniu i
    > zakupie?

    Mały grzejnik olejowy za 100zł + farelka za 50zł + regulator dobowy za 20zł

    Grzejnik olejowy podpinasz do gniazdka i ustawiasz na +5 stopni.
    Farelkę podpinasz przez regulator czasowy i ustawiasz np. na 15 stopni
    (wedle gustu) i np. na godz. 15-16.

    Grzejnik olejowy zapewnia że nic Ci nie zamarznie, natomiast farelka
    sprawia, że jak wejdziesz o 16 to będziesz miał ciepło. Na czas siedzenia w
    tym biurze przełączasz programator czasowy na ciągłe włączenie i masz tyle
    ile chciałeś.

    Gdy któregoś dnia nie przyjdziesz do biura to nic nie szkodzi że farelka i
    tak nagrzeje bo to ciepło i tak zostanie "wykorzystane" - grzejnik olejowy
    się później włączy.

    Ps. Można by układ uprościć dając jeden grzejnik i jakiś sterownik, ale dwa
    różne grzejniki mają swoje zalety - olejowy jest bardzo bezpieczny i nie ma
    obawy, że jak na niego spadnie kawałek papieru to wywoła pożar więc może
    chodzić całymi dobami. Natomiast farelka znacznie szybciej ogrzewa powietrze
    i można to ciepłe powietrze skierować np na nogi pod biurkiem :-)

    Pozdrawiam
    Ergie