  • 1. Data: 2016-06-15 23:12:16
    Temat: rdza
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Rdza dopadła moje grusze.
    Według zasad powinnam zrobić opryski do czasu, gdy zaczęły kwitnąć.
    Ale nie zrobiłam tego.
    Czy teraz, gdy prawie na każdym liściu, są plamy, jest sens opryskać
    środkiem przeciw rdzy gruszy?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2016-06-18 12:53:37
    Temat: Re: rdza
    Od: "Pomidor" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Krycha" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

[...]

    =======================

    Odpowiem Ci nie wprost, a przynajmniej może zmotywuje Cię do działania.
    Właśnie kilka dni temu na swoich 2 młodych (3 letnie) gruszach dojrzałem
    pierwszych kilka plamek. Też mam wyrzuty sumienia, że nie zrobiłem wcześniej
    oprysku (choć miałem taki zamiar).
    Właśnie za 15 minut idę zrobić im oprysk środkiem ZATO 50 WG, który podobno
    działa nie tylko zapobiegawczo ale również interwencyjnie, czyli będziemy
    interweniować.
    Na pocieszenie dopiszę Ci, że w ubiegłym roku programowo odpuściłem oprysk
    i obie grusze były obsypane rdzawymi plamami, co nawet nie przyśpieszyło
    obsychania liści. Wyglądało na to, że poza tym, że były piegowate to wcale
    grusze sobie nic z tego nie robiły.
    A dla uzupełnienia dodam, że zanim posadzone zostały te młode to rosły w tym
    miejscu duże dorodne ale bardzo stare. Wycięte zostały z powodu starości.
    Ale zanim zostały wycięte to przez kilka ich ostatnich lat nikt ich nie
    opryskiwał,
    regularnie były wycętkowane rdzą a mimo to dawały jakieś tam niewielkie
    plony.

    Reasumując, nie ma co załamywać rąk, a jak masz czym i czas to sądzę
    że warto opryskać, co ja jako uprzednio rzekłem idę zrobić.

  • 3. Data: 2016-06-18 19:21:51
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Pomidor" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Reasumując, nie ma co załamywać rąk, a jak masz czym i czas to sądzę
    > że warto opryskać, co ja jako uprzednio rzekłem idę zrobić.

    Hejka. Może udałoby się w okolicy tak mniej więcej w promieniu pół
    kilometra od waszych grusz usunąć wszystkie jałowce Sabina.
    Pozdrawiam fantasmagoryjnie Ja...cki

  • 4. Data: 2016-06-18 21:34:12
    Od: "Pomidor" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Dirko" napisał w wiadomości grup

> [...]

    Hejka. Może udałoby się w okolicy tak mniej więcej w promieniu pół
    kilometra od waszych grusz usunąć wszystkie jałowce Sabina.

    ======================

    Mam wrażenie, że jeden z jałowców na "mojej" działce to właśnie
    Sabina. Ale właścicielka ogrodu (ja jej tylko pomagam w cięższych pracach)
    nie wierzy w takie rzeczy (związek między rdzą i jałowcami) i uważa,
    że to jedna z wielu zwykłych chorób grzybowych i jak drzewo się nią zaraziło
    to pewnie trzeba je będzie niedługo ściąć.
    I wyjdzie na to że pozbędzie się nie jałowca lecz gruszy.

    Ja próbuję ułatwić życie tym nowym gruszom (sam je sadziłem).
    Ale rzeczywiście w okolicznych ogrodach zapewne też istnieją te nieszczęsne
    jałowce. Ot taka wielka miłość wielu ludzi do iglaków.

    Będę walczył z grzybem :)
    Pozdrawiam optymistycznie

  • 5. Data: 2016-06-18 21:45:40
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 18.06.2016 o 12:53, Pomidor pisze:
> [...]
    > działa nie tylko zapobiegawczo ale również interwencyjnie, czyli będziemy

    U mnie ZATO 50 WG nie jest do dostania.
    Kupiłam MIEDZIAN(R) EXTRA 350 SC opryskam nim, mam nadzieje że pomoże.
    Myc może będzie miał tez dobry wpływ na czarne plamy na spodzie liści
    wierzchołkowych.

    (...)

    Krycha.

  • 6. Data: 2016-06-18 21:49:21
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 18.06.2016 o 19:21, Dirko pisze:
    > Użytkownik "Pomidor" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. Może udałoby się w okolicy tak mniej więcej w promieniu pół
    > kilometra od waszych grusz usunąć wszystkie jałowce Sabina.
    > Pozdrawiam fantasmagoryjnie Ja...cki

    Niestety nie da się tego zrobić.
    Ludziska zamiast uprawiać marchewkę ziemniaki i inne cuda sadzą jakoweś
    iglaki, co by im liście nie śmieciły ;-).

    Krycha.

  • 7. Data: 2016-06-18 21:53:55
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 18 Jun 2016 19:21:51 +0200, Dirko napisał(a):

    > Użytkownik "Pomidor" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. Może udałoby się w okolicy tak mniej więcej w promieniu pół
    > kilometra od waszych grusz usunąć wszystkie jałowce Sabina.
    > Pozdrawiam fantasmagoryjnie Ja...cki

    Uhmmm. I zabić wszystkie wróble, bo zjadają ziarno!
    :->