  • 31. Data: 2018-01-14 17:35:40
    Temat: Re: rekuperator jaki wybrać
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 14 Jan 2018 17:04:20 +0100, Jarosław Sokołowski

    > Przecież jeden tu wprost napisał, że sobie fiksy w całym domu obstaluje,
    > bo okien otwierać nie zamierza, gdyż od tego jeno kurz w domu.

    No i jak z tego wyczytałeś resztę dyrdymałów które opisałeś chwilę później?
    Ewidentnie masz jakieś traumatyczne przeżycia i próbujesz je przekładac na
    innych.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2018-01-14 17:49:05
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 14 Jan 2018 17:22:20 +0100, Myjk wrote:
    > Mnie się nawet nie chciało tego jego wywodu (nie pierwszego zresztą)
    > komentować -- ergo, "dyrdymały" to dosyć delikatne określenie. ;P

    Dokładnie. On zawsze z czymś wystrzeli. Plonkownicą potraktować dziada!

    Mateusz

  • 33. Data: 2018-01-14 18:07:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    14 Jan 2018 16:49:05 GMT, Mateusz Viste

    > Dokładnie. On zawsze z czymś wystrzeli. Plonkownicą potraktować dziada!

    Plonkownica to przeżytek -- wystarczy zwyczajnie ignorować bełkocik
    oderwany od rzeczywistości. :P

    Żeby była jasność i żeby nikt nie musiał "strzelać" -- to że nie będę
    otwierać okien w celu wietrzenia nie oznacza automatycznie, że okna
    balkonowe (sztuk trzy) oraz tarasowe (sztuk dwa) nie będą otwierane jak w
    biurowcu jakimś.

    Z tą różnicą, że z pewnością nie będą otwierane tylko po to żeby koniecznie
    i na siłę utrzymywać "kontakt z (wątpliwą) naturą" (literalnie z komarami,
    muchami i innymi syfami bez których spokojnie można W DOMU żyć). Na
    tarasie/balkonie jak najbardziej, daleko mieć nie będę.

    Aha, i jeszcze basen będę mieć w ogrodzie -- ale nie dlatego, że mam
    pragnienie mieszkania w hotelu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 34. Data: 2018-01-14 18:40:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 14 stycznia 2018 17:08:37 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > Bardzo jestem rad tak znakomitego porównania, nawet jeśli względem Jarka
    > jest ono wysoce krzywdzące.

    Ojtam, jestem pewien, że Jarosław nie czuje się skrzywdzony.
    Chyba że się czuje?

    > Ale ja w żaden sposób nie celowałem w nikogo - nic mi do tego zresztą jak
    > kto żyje, dziwię się tylko od czasu do czasu czytając grupę jak to ludzie
    > w tym internecie mogą mieć światopogląd różny od mojego.

    Ale obaj z Jarosławem opieracie się na pojedynczych przypadkach
    a potem extrapolujecie na całą populację mechanicznych wietrzników
    czy innych tam pompiarzy. To trochę mało naukowe podejście :P

    L.

  • 35. Data: 2018-01-14 18:42:45
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 14 stycznia 2018 17:04:22 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Przecież jeden tu wprost napisał, że sobie fiksy w całym domu obstaluje,
    > bo okien otwierać nie zamierza, gdyż od tego jeno kurz w domu. Drugi
    > podzielił się swoja wiedzą historyczną -- opisał kto wynalazł otwieranie
    > okien i dlaczego wynalazek ten jest już dzisiaj niepotrzebny.

    No jeden napisał że ma fixy, a ilu w rzeczywistości jest takich
    zafixowanych? Trzeba by przeprowadzić badania terenowe fixacji.

    > Ja spotkałem w swoim życiu mnóstwo ludzi, którym by pomysł otwarcia
    > okna w pokoju nigdy do głowy nie przyszedł. Takich może nawet jest
    > większość w społeczeństwie.

    A to też pewnie zależy od regionu. Jak się łazi po siedliskach ludzkich
    to jednak sporo tych otwartych okien się widzi.

    L.

  • 36. Data: 2018-01-14 19:47:51
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-01-14 o 17:10, Myjk pisze:

    > Skoro potrafi odzyskiwać ciepło, to i potrafi oddawać ciepło. Są to
    > mniejsze sprawności, ale jednak. Była dyskusja nie raz na ten temat, Ergie
    > twierdził, że przy odpowiednich warunkach nie przegrzewa domu dzięki WM.

    Te specyficzne warunki, to niższa temperatura na zewnątrz niż wewnątrz,
    przy otwartych/uchylonych oknach też do zrobienia.

  • 37. Data: 2018-01-14 19:58:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 14 Jan 2018 19:47:51 +0100, nadir

    > Te specyficzne warunki, to niższa temperatura na zewnątrz niż wewnątrz,
    > przy otwartych/uchylonych oknach też do zrobienia.

    Te specyficzne warunki to właśnie wyższa temperatura na zewnątrz niż
    wewnątrz -- żeby móc odzyskiwać chłód do nawiewanego powietrza (nie są to
    duże wartości, ale są). Ale ważniejsze to akumulacja murów (tylko odwrotna
    do zimy). Im dłużej utrzymasz chłód w murach, tym dłużej będzie chłodno.
    Wietrzeniem na wylot szybko wygrzejesz ściany, a z pewnością szybciej niż z
    pomocą WM.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2018-01-14 20:10:11
    Od: uciu <a...@g...com>

    Hej,
    przy okazji wątku wklejam tu jak widzę u siebie wentylację.

    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATISXBTRW
    pmdExoX0k

    - Otwory są w stropie jak na rysunku - wszędzie fi160, prócz kuchni i łazienki - tam
    fi 200)
    - Nawiewy/wywiewy mogę pozmieniać jeśli coś jest nie tak
    - Skrzynki rozdzielcze umieszcze na strychu gdzieś w centralnym punkcie

    Skoro centrala o mocy 250-300 jest na 160mm, czyli 20096mm2 to jeśli zastosuje
    kanały 63mm (w środku), to ich przekrój wynosi 3115mm2 i stanowi około 1/6
    powierzchni króćca głównego. Wiec najlepiej by było dać po 6 rur a mi jak bym nie
    liczył wychodzi po 8:-)

    Poza tym czy jest sen robić wszystko na osobnych kanałach? - nie chciałbym stosować
    trójników a osobne kanały tej samej długości by opory były podobne - kanały zawsze
    można zawinąć itp.

    Skrzynki z nierdzewki brać czy z poliwęglanu???

    Rury fi160 brać gładkie i wyklejać je wełną samoprzylepną czy brać sonoducty???

    Czekam na krytyke:-)

  • 39. Data: 2018-01-14 20:42:39
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-01-14 o 19:58, Myjk pisze:

> [...]
    > Wietrzeniem na wylot szybko wygrzejesz ściany, a z pewnością szybciej niż z

    Jakieś herezje piszesz.
    Przy temperaturze wyższej na zewnątrz niż w środku nie da się tylko
    rekuperatorem ochłodzić powietrza nawiewanego.

  • 40. Data: 2018-01-14 20:49:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 14 stycznia 2018 20:10:13 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > 1/6 powierzchni króćca głównego. Wiec najlepiej by było dać po 6 rur a mi jak
    > bym nie liczył wychodzi po 8:-)

    Jak daleko jest od pomieszczeń do skrzynek rozdzielczych?
    Ja u siebie na pokoje dałem 2x63, ale ja mam dość daleko.

    > Poza tym czy jest sen robić wszystko na osobnych kanałach? -
    > nie chciałbym stosować trójników a osobne kanały tej samej długości by opory
    > były podobne - kanały zawsze można zawinąć itp.

    To jest pomijalne. Jak będziesz czuł potrzebę (w co wątpię) to sobie
    doregulujesz anemostatem. Każda rura 63 osobno ze skrzynki do puszki
    rozprężnej.

    > Skrzynki z nierdzewki brać czy z poliwęglanu???

    Ja mam skrzynki blaszaki a puszki plastikowe. Nie wiem czy dobrze,
    nie zastanawiałem się nad tym specjalnie :> A no puszka 3x63 w kuchni
    jest blaszak bo nie było takich plastikowych.

    > Rury fi160 brać gładkie i wyklejać je wełną samoprzylepną czy brać
    > sonoducty???

    No jasne że sonoducty, robią jako tłumiki! Ja bym dał fi200, niewiele droższe
    (z 10% więcej) a opory mniejsze.

    A tak ogólnie to chyba dobrze to wygląda. Do sypialni puściłbym jednakowoż
    2 rurki 63.

    L.