  • 151. Data: 2012-06-29 09:00:54
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    news:jsi32m$esq$1@news.task.gda.pl...

    > "Mareczku, to że ty czegoś nie widziałeś, nie znaczy że nie istnieje. Ja
    > mam
    > na myśli coś takiego"

    Ależ czego ty chcesz? Pierwszy napisałeś z dumą i wszechwiedzą że tych
    systemów się nie kielichuje tylko lutuje.
    Wytknąłem ci że skoro czegoś nie widziałeś to nie znaczy że nie istnieje.
    Proste?

    Marek

  • 152. Data: 2012-06-29 09:06:27
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > bo drogi matołku ja stosuje ten system co sie go nie kielichuje bo imho
    > jest lepszy i pewniejszyt niż ten drugi.

    No ale co ci da słowo "matołku"? Brakło argumentów?
    Wyraźnie napisałeś że NIE MA KIELICHOWANYCH LECZ LUTOWANE

    Teraz nie zmyślaj żenie bo ty takich nie stosujesz. Gdyby tak było to byś od
    razu napisał że ty nie stosujesz kielichowanych lecz lutowane. Jakoś tego
    nikt tu nie doczytał

    > to ze wazelinuje jeden system nei znaczy że nie znam tamtego...

    Wyraźnie napisałeś że NIE MA.

    > moze i jestes stary ale jak widać gacie dalej nosisz w zębach...

    Zaliczyłeś wtopę wyraźnie pisząc cytuję "TYCH SYSTEMÓW SIĘ NIE KIELICHUJE"
    a teraz rżniesz głupa i swoją indolencją obwiniasz tego który ci to wytknął.
    Prostak jesteś i tyle.

    Pa.

  • 153. Data: 2012-06-29 09:08:31
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-06-2012 o 19:38:35 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Ponadto musisz sie liczyć z tym że mając kocioł dobrany pod
    > zapotrzebowanie co w zimie możesz mieć problemy z ogrzewaniem albo z
    > ciepłą wodą.
    >
    > zapytaj jakiegoś projektanta jak sie dobiera moc kotła to ci odpowie że
    > dobiera sie pod szybki podgrzew CWU.
    Tak się dobiera kotły gazowe a nie PC.

    > żeby podgrzać głupie 160 litrów wody od 10 do 55 potrzebujesz ok 30kJ
    > energii kocioł 24kW zrobi to w godzinę...
    >
    > jak dasz kociołek 10 kW to będziesz sie pałował z grzaniem wody przez 3
    No i spokojnie da radę, poza tym zawsze można włączyć grzałkę w zbiorniku
    CWU
    dla najniższych temp na zewn.

    > godziny w tym czasie wyłączasz całkowicei ogrzewanie w domu. oczywiscie
    > to nei jest problem gdy mamy nawet -10 stopni ale bedzie problemem gdy
    > bęzie -20 bo do ogrzania domu potrzebuejsz wtedy ciałego strumienia
    > ciepła o mocy ok 8kW
    >

    > dodajmy ze 160 litrów to jest prawie nic gdy w domu mieszka rodzina 2+2
    > a nawet 2+1, chyba że panują tam wojskowe zwyczaje, mycie 2 minuty itp...
    >
    > Chyba że dodamy do zasobnika grzłkę elektryczną na ciezkie mrozy :)

    No właśnie, sam sobie odpowiedziałeś, że nie ma problemu z mocą pieca
    dobraną
    pod CO a nie CWU :)
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 154. Data: 2012-06-29 09:18:36
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > ciepłą wodą.
    >
    > zapytaj jakiegoś projektanta jak sie dobiera moc kotła to ci odpowie że

    Pierdolisz jak potłuczony. Tylko taki matoł jak ty nie wie że kocioł nie
    pracuje w trybie CO w sposób ciągły a grzanie wody CWU ma priorytetowe.

    > żeby podgrzać głupie 160 litrów wody od 10 do 55 potrzebujesz ok 30kJ
    > energii kocioł 24kW zrobi to w godzinę...

    Ty się matole wróć do szkoły.
    Aby nagrzać ten zbiornik z 10 do 55 potrzeba nieco ponad 8kWh. Dla kotła
    24kW jest to 20 minut tępaku.

    > Chyba że dodamy do zasobnika grzłkę elektryczną na ciezkie mrozy :)

    Nie dość że kłamca to jeszcze głupiec.

    Marek

  • 155. Data: 2012-06-29 09:44:51
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    >Tak się dobiera kotły gazowe a nie PC.

    Mądrala Dyjor nie wie że kocioł gazowy aby pracował z najwyższą sprawnością
    musi być odpowiednio obciążony.
    On chyba w życiu nie widział charakterystyki kotła.
    Grzanie CWU to raptem dla kotła około godziny pracy na dobę a grzanie CO to
    kilka-kilkanaście godzin.
    Wybór kotła przewymairowanego o dużej mocy to idiotyzm bo klient będzie
    płacił niepotrzebnie duże rachunki w imię niby szybszego grzania CWU ale
    mądrala Dyjor nie wie że kocioł nie grzeje w sposób ciągły CO więc spokojnie
    utrzyma w przerwach temperaturę w zbiorniku. Mądrala Dyjor nie wie także że
    grzanie CWU jest priorytetowe.

    >No i spokojnie da radę, poza tym zawsze można włączyć grzałkę w zbiorniku
    >CWU
    >dla najniższych temp na zewn.

    Tyle że ten mądrala Dyjor liczyć się nie nauczył i na fizykę nie chodził
    160 * 45 * 1,16 = 8,352kW
    24kW kocioł potrzebuje więc 20 minut a nie godzinę.

    Marek

  • 156. Data: 2012-06-29 09:45:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >No właśnie, sam sobie odpowiedziałeś, że nie ma problemu z mocą pieca
    >dobraną
    >pod CO a nie CWU :)

    Kiedys myslalem, ze tak wlasnie jest, ze dobiera sie kociol do szybkiego
    podgrzewu CWU. Tak myslalem, bo tak mowili, tylko czemu moj kociol startuje
    od 24kW i schodzi szybko do 6kW? Zepsul sie, czy ci tzw. projektanci
    powtarzaja prawdy obiawione im przez matematyke, a nie fizyke?

    Pozdro.. TK

  • 157. Data: 2012-06-29 09:54:52
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

> [...]
    > startuje od 24kW i schodzi szybko do 6kW? Zepsul sie, czy ci tzw.
    > projektanci powtarzaja prawdy obiawione im przez matematyke, a nie fizyke?

    A to też fakt. Dzisiaj już się nie robi kotłów takich typowych bez modulacji
    palnika. Więc pełna moc jest potrzebna tylko na początku przy dużej różnicy
    temperatury zasilania i powrotu z wymiennika a potem spada i do końca cyklu
    grzania już na małej mocy sobie pracuje.
    Dużą moc kotła potrzeba tylko wtedy gdy planujemy przepływowe podgrzewanie
    wody, czyli bez zasobnika.

    Marek

  • 158. Data: 2012-06-29 10:52:14
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Piotr Boncza" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    >Jak zawsze pseudooszczędności.
    >Do montażu potrzebne są specjalne nyple, mają pogrubione ścianki (pod
    >uszczelki) i walcowe a nie stożkowe gwinty. Niestety rzadko występują
    >w przyrodzie.
    >Przy okazji :) uszczelki też muszą być specjalne.

    Pseudooszczednosci moze i byly, a pewnie i nie moze. Niestety nie moje, bo
    to rozwiazanie systemowe. Taki zestaw kupilem i tyle.

    Pozdro.. TK

  • 159. Data: 2012-06-29 11:55:17
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Skąd Ci się tysiąc wziął.

    z pamieci - przyjąłem ok. 400m3 z wymianą 1/2 na godzine , sprawnosc pieca
    60%. Co kolo takich danych wejsciowych.

    b.

  • 160. Data: 2012-06-29 12:00:58
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > 65/55 to są dzisiaj normalne temperatury a nie dla grzejników
    > przewymiarowanych.

    Standardowo przyjmuje się 75/65.

    > Może to być kropla wody albo i wiadro. U ciebie będzie szklanka.

    Niech Ci będzie - Szklanka wielkości wiadra :-)

    > Ale po co tak? Znajdź w necie średnią dla twojego miejsca zamieszkania.

    Właśnie dlatego, że liczenie według średnie prowadzi do błędnych wniosków,
    że do kotła kondensacyjnego trzeba koniecznie podłogówkę.

    > Właśnie że znacznie. U ciebie będzie szklanka wody.

    Już pisałem szklanka wielkości wiadra.

    > A kubatura tych pomieszczeń albo powierzchnia nie istotna jest?

    Rzucasz jakimiś dziwnymi tekstami o grzejnikach wielkości podłogi, to Ci
    tłumaczę jakie mam - nie są wielkości podłogi. Jakie znaczenie ma kubatura.
    Czy jak Ci ją podam to przyznasz że palnąłeś bzdurę, czy zapytasz o kształt,
    i liczbę przegród zewnętrznych? Szkoda mojego czasu bna zabawę w
    przesłuchanie. Kto chciał się czegoś dowiedzieć już się dowiedział.

    Nie pamiętam ile mają sypialnie pewnie po kilkanaście metrów i 2,6 - 3
    wysokości. Co to zmienia w kontekście bzdury o grzejnikach wielkości
    podłogi. Obojętnie czy mają po 15 m2 czy po 20 m2 tak samo im dlaeko do pow
    grzejnika poniżej 1m.

    > Nie, nikt mnie nie zapytał o moje założenia tylko próbował, mnie
    > przekonać, że skoro solary mi się nie opłacają (nie znając moich założeń)
    > to znaczy że mam złego projektanta.

    > Bo tak jest.

    ROTF. Teraz to pojechałeś mocno po bandzie :-) Ja rozumiem, takie hipotezy
    na początku, ale teraz po długiej dyskusji gdy już wiesz, że:
    - mam gaz na działce
    - nie mam południowej połaci
    - nie chcę podłogówki
    - nie chcę kominka
    Dalej twierdzisz, że brak solarów jest błędem projektanta to już przestaje
    być śmieszne. Na początku mnie to bawiło. Jak mi wszyscy doradzają nie
    pytając o podstawowe rzeczy podsuwają jedyne słuszne rozwiązanie, ale teraz
    to już jest brnięcie w zaparte.

    > Nadal unikasz odpowiedzi jako kocioł kupujesz.

    Na razie najlepszą ofertę dostałem na coś takiego:
    http://www.vaillant.pl/klienci_indywidualni/systems-
    and-products/gas/podgrzewacze-wody/produkt_vaillant/
    VSC_ecoCOMPACT.html

    wersja 15kW, ale nie jestem przywiązany do konkretnego producenta więc jak w
    ciągu kilku tygodni dostanę lepszą ofertę to jeszcze mogę zmienić. Jak juz
    wyjaśniałem, chcę "all-in-one" i powtarzam _wiem_ że kupno osobno kotła a
    osobno zasobnika wychodzi taniej.

    Pozdrawiam
    Ergie