  • 211. Data: 2012-07-01 15:46:53
    Temat: Re: rekuperator - solar czy bateria sloneczne ?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-07-2012 o 11:26:14 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > drogi kolego...
    >
    > podobnie bzdurne jest zalecenie aby instalacja przy kotłach grzewczy
    > była zrobiona ze stali albo miedzi prawda?
    A czy ja to powiedziałem? nie? no to nie wciskaj mi tego czego nie
    napisałem,
    to po 1, a po 2 widzisz różnicę pomiędzy kotłem a kolektorem czy nie.

    > dodam większą bzdurę zaleca sie aby instalacje do solarów i kotłów
    > stałopalnych lutować na lut twardy co jest w sumie pewną przesadą, choć
    Sam sobie odpowiedziałeś, powtórze jeszcze raz, kolektor rozgrzewający
    się do 170 czy dwustu paru stopni jest nieporozumieniem, instalacja
    i zabezp powinny być tak dobrane aby jego temp max wynosiła 85st
    i tyle w temacie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 212. Data: 2012-07-01 15:51:25
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-07-2012 o 12:15:13 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > Dnia 01-07-2012 o 02:04:03 Piotr Boncza <p...@g...pl>
    > napisa?(a):

    > Moim zdaniem nie masz racji.
    > Po pierwsze, nawet jezeli pompa by sie nie wylaczyla to para znalazla
    > sie w
    > rurze,
    Dlatego że siępompa nie wyłączyła, pcha glikol do kolektora który
    odparowywuje,
    ale to już jest za późno na wyłączanie pompy, ona powinna być
    wyłączona zanim powstanie para, czujnik jest na wylocie i jeżeli sterownik
    jest ustawiony na 95st to on wyłączy we włąściwym momencie.
    Owszem trochę pary wejdzie w rury bo musi, ale ona niesie niewielką
    energię i zacznie się skraplać w rurach, para zostanie w kolektorze.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 213. Data: 2012-07-01 16:49:25
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > Nie do końca, w końcu przewija się silniki, dlaczego nie można cewki?
    > Miałem firmę i robiłem takie rzeczy, znaczy naprawiałem.
    > Od cewki nie zależy bezpieczeństwo użytkowania pieca, jak się spali
    > to się gaz zamyka i po sprawie. Co innego naprawiać obwody
    > zabezpieczeń np czujniki, tego nie wolno robić bo od nich zależy
    > bezpieczeństwo użytkowania
    > pieca.

    jak sie coś stanie poważnego to jak rzeczoznawca zobaczy taką naprawę to
    może być potem problem...

  • 214. Data: 2012-07-01 16:54:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > A czy ja to powiedziałem? nie? no to nie wciskaj mi tego czego nie
    > napisałem,
    > to po 1, a po 2 widzisz różnicę pomiędzy kotłem a kolektorem czy nie.

    skoro nie widzisz analogii to szkoda...

    kotły gazowe i stałopalne mają zabezpieczenia przed zagotowaniem czynnika
    grzewczego...

    ale jednak dla bezpieczeństwa nie zaleca sie podpinania instalacji
    plastikiem do ich końcówek.

> [...]
    > się do 170 czy dwustu paru stopni jest nieporozumieniem, instalacja
    > i zabezp powinny być tak dobrane aby jego temp max wynosiła 85st

    no to musisz zakasać rękawy i zabrac sie za stwoerzenei nowych standardów
    jeśli idzie o instalacje solarne, bo na dzień dzisiejszy jedynym
    zabezpieczeniem jest funkcja która wyłacza pompę solarną przy np 95
    stopniach na kolektorze.

    i tyle w temacie.

  • 215. Data: 2012-07-01 17:07:20
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-07-2012 o 16:49:25 Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > jak sie coś stanie poważnego to jak rzeczoznawca zobaczy taką naprawę to
    > może być potem problem...
    On sobie może, musi udowodnić że naprawa miała wpływ na bezpieczeństwo.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 216. Data: 2012-07-01 17:11:26
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

> [...]
    > standardów jeśli idzie o instalacje solarne, bo na dzień dzisiejszy
    > jedynym zabezpieczeniem jest funkcja która wyłacza pompę solarną przy np

    Wisi mi to i powiewa, sam sobie podłączę pex-em bo nie mam zamiaru
    przepłacać.
    Acha dobrze że mój kocioł nie wiem czym jest podłączony :) chybaby się
    pochlastał :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 217. Data: 2012-07-01 17:21:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > On sobie może, musi udowodnić że naprawa miała wpływ na
    > bezpieczeństwo.

    a potem sie budzimy w realnym świecie niedouczonych rzeczoznawców sądowych
    piszących w swoich ekspertyzach bzdury wyssane z palca.

  • 218. Data: 2012-07-01 17:29:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:

> [...]
    > Owszem trochę pary wejdzie w rury bo musi, ale ona niesie niewielką
    > energię i zacznie się skraplać w rurach, para zostanie w kolektorze.

    tylko jakim cudem czujnik pokazuje 160 stopni :)

    czyli że złączka do ruru PEX nagrzeje ci sie też do temperatury 160 stopni a
    ciśnienie będzie wynosiło ok 4-5 barow
    w tej temperturze polietylen będzie miał już konsystencję gestej galarety.

    no i dodam jeszcze jedną uwagę rury alupex musisz idealnie zabezpieczyć
    przed promeiniowaniem UV bo ulegną rozkładowi.

  • 219. Data: 2012-07-01 17:31:50
    Od: Piotr Boncza <p...@g...pl>

    On 29 Cze, 16:48, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Warto też zajrzeć na typoszeregi dostępnych kotłów gazowych...
    >
    > DeDietrich, najmniejsze kondensaty mają moc w modulacji od 6-25kW  ew od
    > 3.4-25kW
    > Junkers najmniejszy ma 14kW

    i moduluje od 3,3 Smart lub 2,9 Cerapur Modul :P

    > Vailant minimalka 12kW  tylko ze i tak moduluje sie od 6kW :)
    > Broetje 3,5-14kW

    p.

  • 220. Data: 2012-07-01 17:32:32
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > g. prawda... tymi elastycznymi robi się tylko te odcinki gdzie trzeba,
    > reszta trasy idzie przewodami ze stali, mosiadzu albo miedzi...

    > ale zdarzają sie, po kilku latach zaleca sie wymianę przeowdów gumowych w
    > samochodach bo sie starzeją.
    >
    > Przewody ciśeniniowe w sprzęcei hydraulicznym wymienia dość często i często
    > ulegają awariom

    > masz rację, musisz zacząć stosować...

    > KOGUTEK... sprawdź ile te przewody kosztują...
    >
    > ja bym zarobił więcej... bo przewody byłby droższe i bardziej kłopotliwe w
> [...]
    Z ciekawości sprawdziłem. Wąż zbrojony fi 16 ( wewnętrzne) kosztuje od 4,50 za
    metr w przypadku gdy nie jest do wody pitnej. A do wody pitnej od 6 złotych za
    metr. Osobiście instalacji do wody pitnej z takiego węża bym nie robił. Ale do
    CO albo do solarów to wymarzone rozwiązanie. Ty byś nie zarobił więcej. Nie
    jesteś kreatywny. Jak ojce gwintowali i skręcali rury na pakuły to Ty też tak
    będziesz robił. Czeka mnie przebudowa ogrzewania. Już podjąłem decyzję.
    Wywalam stalowe rury i wszystko będzie podłączone zwykłymi gumowymi przewodami
    po 4 złote za metr.