  • 11. Data: 2018-07-16 07:49:11
    Temat: Re: remont: tv na scianie co pod nim
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 15 Jul 2018 17:08:56 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Polska to wolny kraj i zle zdanie na temat wspolczesnego projektora moga miec ci co
    go nie maja.

    BTW, ty, Kapelinder, a z jakiego sprzęta ty wysyłasz te swoje posty? Z
    jakiegoś kompa czy lapka czy z komóry?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2018-07-16 07:59:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 lipca 2018 22:13:36 UTC+2 użytkownik Majka napisał:

    > Nie chcę i nie muszę wpuszczać w ścianę żadnych kanałów na kable. Po drugiej
    stronie jest pomieszczenie techniczne /należące do mnie/, z którego wejdą kable. Więc
    bez kanałów kablowych i prowadzenia prądu pionowo czy poziomo w ścianie. Wchodzę z
    nimi z drugiej strony.
    Zrób więc tylko otwór(np z kawałka rury kanalizacyjnej fi25)w okolicach wieszaka a
    telewizor.
    Wszelkie kable przełoztysz przez tą dziurę i połaczysz w pomieszczenkiu technicznym/
    Jak cos kiedyś Sobie umyślisz dolożyć to żadnego problemu nie będzie

  • 13. Data: 2018-07-16 08:01:44
    Od: quent <x...@x...com>

    On 16.07.2018 00:24, Uzytkownik wrote:
    > Tyle, że do projektora trzeba być ślepym, żeby nie zauważyć, że obraz
    > jest gorszej jakości i ślepym, żeby nie słyszeć pracującego wentylatora
    > chłodzącego.

    Bzdura i jedno i drugie. Po co takie kategoryczne stwierdzenia?
    Ja mógłbym tak samo napisać, że tv LCD nie nadaje się do oglądania
    materiałów w SD - obraz jest fatalny, kompletna dyskwalifikacja.

    Moja optoma jest praktycznie bezgłośna i obraz ma bardzo ładny.
    Jest tylko jedno ale. Ja rzucam z ~3,5m na ekran 92" i wtedy wystarczy w
    zupełności tryb eco dla uzyskania odpowiedniej jasności. W tym trybie
    projektor jest cichy.
    O wiele lepiej radzi sobie z sygnałem SD niż TV LCD. Coś jak plazma,
    którą zresztą także posiadam.

    > TV daje wielokrotnie lepszy obraz, który bez problemów daje się oglądać
    > przy oświetleniu, pożerając przy tym 10 razy mniej energii elektrycznej
    > i nie hałasując tak jak projektor.

    Zgoda z oglądaniem w dzień.

    > Nie wyobrażam sobie, aby projektor mógł zastąpić telewizor. Może być
    > tylko i wyłącznie dodatkiem, który umożliwi zrobienie sobie kina
    > domowego wieczorem, kiedy można całkowicie zaciemnić pokój i otworzyć
    > browara, ale do codziennego użytku się nie nadaje.

    To zależy jak często ogląda się telewizje.
    Ja oglądam w śladowych ilościach i z powodzeniem mógłbym z TV
    zrezygnować. Do sporadycznego oglądania w dzień opuszczam nieco rolety.

    > U mnie TV jest włączony cały dzień czy
    > się go ogląda czy też nie.

    No to faktycznie, projektor nie sprawdzi się u Ciebie jako substytut tv.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 14. Data: 2018-07-16 08:37:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 lipca 2018 00:25:35 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > . Ważne, żeby coś grało. Kiedy nikt go nie
    > ogląda to czujniki wymuszają wygaszenie ekranu i obniżenie pobieranej
    > mocy do kilku-kilkunastu Watów w zależności od ustawienia poziomu
    > głośności. Kiedy zaczyna się go oglądać to zaczyna wyświetlać obraz i
    > wtedy pobór mocy jest rzędu 60-80W.
    Który TV potrafi wyłączyć samą wizja jak "nikt go nie ogląda"?
    Po czym poznaje ze nikt go nie ogląda- jakiś czujnik ruchu ma?

  • 15. Data: 2018-07-16 09:35:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 15 Jul 2018 22:52:08 +0200, ToMasz

    > ja bym sugerował TV jak najwyżej, prawie pod sufitem, lekko odchylony do
    > dołu. mniej się kurzy i korzystniej odbija światło otoczenia. (znaczy
    > gorzej, wiec lepiej się patrzy)

    Krzywy i bolący kręgosłup szyjny, względnie bolące oczy (jak się chce szyję
    jednak trzymać normalnie a patrzeć na ekran) gratis. Weź czasem przemyśl co
    piszesz, bo brzmisz niczym ci co wymyślili klawiatury i myszki w szufladach
    pod blatem i nadstawki pod monitory.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2018-07-16 09:41:43
    Od: quent <x...@x...com>

    On 16.07.2018 09:35, Myjk wrote:
    > brzmisz niczym ci co wymyślili klawiatury i myszki w szufladach
    > pod blatem

    Zajebisty wynalazek!
    Oszczędza miejsce na blacie biurka.
    Tyle, że szuflada musi być odpowiednio szeroka :-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 17. Data: 2018-07-16 09:41:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-07-16 o 08:01, quent pisze:

    > Bzdura i jedno i drugie. Po co takie kategoryczne stwierdzenia?
    > Ja mógłbym tak samo napisać, że tv LCD nie nadaje się do oglądania
    > materiałów w SD - obraz jest fatalny, kompletna dyskwalifikacja.

    Ale takie zdanie mają tylko i wyłącznie fascynaci tandetnej elektroniki
    firmy, która oferuje tylko i wyłącznie design i marketing czyli firmy
    Samsung.
    Obejrzyj sobie jak wygląda obraz SD na telewizorach firmy Sony, a szybko
    zmienisz zdanie.
    Z obrazami FHD czy 4K to praktycznie są one takie same na TV różnych
    producentów. Telewizory różnią się tylko wstępnymi ustawieniami
    producenta. W jednych są ordynarne i przesycone jak w Samsungach, a inne
    pastelowe jak w Sony. Przy czym we wszystkich można to zmienić.

> [...]
    > trybie projektor jest cichy.
    > O wiele lepiej radzi sobie z sygnałem SD niż TV LCD. Coś jak plazma,

    Fakt, że spora część TV nie potrafi dobrze interpolować sygnału SD do
    FHD czy 4K i nie chodzi tutaj o matryce, bo matryce produkują tylko
    tylko kilka firm w tym AUO, LG i Samsug i w każdym z TV innych firm są
    montowane matryce tych producentów. Rzecz jednak polega na procesorach
    wizyjnych, które przetwarzają obraz. Tutaj Sony nie ma równych sobie.

    > No to faktycznie, projektor nie sprawdzi się u Ciebie jako substytut tv.

    Dlatego preferuję TV + projektor.

  • 18. Data: 2018-07-16 09:41:54
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.07.2018 22:13, Majka pisze:

> [...]
    nimi z drugiej strony.
    > Ponawiam pytanie:
    > czy wystarczy jedno gniazdko z prądem i kabel antenowy?

    W opisanym stanie rzeczy najlepszym rozwiązaniem będzie otwór
    w ścianie - za telewizorem, do pomieszczenia technicznego,
    gdzie umieścisz wszystkie gniazdka i skąd puścisz wszystkie
    kable. Bardzo wygodna sytuacja jeśli chodzi o estetykę
    salonu. Otwór musi być takiej średnicy, by przeszła przez
    niego swobodnie przede wszystkim wtyczka do prądu.
    Standardowa wtyczka osiowa ma średnicę 37 mm, a wtyczka
    kątowa (najczęściej spotykana w sprzęcie RTV) potrzebuje
    otworu o średnicy co najmniej 53 mm.

  • 19. Data: 2018-07-16 09:49:06
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-07-16 o 08:37, Kris pisze:
    > Który TV potrafi wyłączyć samą wizja jak "nikt go nie ogląda"?
    > Po czym poznaje ze nikt go nie ogląda- jakiś czujnik ruchu ma?

    Sony - chyba wszystkie produkowane od ok. 10 lat mają takie funkcje.

    W starszych były chyba czujniki ruchu, a w nowszych kamerki rozpoznające
    twarze.

    Mam 2 takie TV.

  • 20. Data: 2018-07-16 09:52:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 16 Jul 2018 09:41:43 +0200, quent

    > Zajebisty wynalazek!
    > Oszczędza miejsce na blacie biurka.
    > Tyle, że szuflada musi być odpowiednio szeroka :-)

    Yhy, a potem pytania na forach wszelakich z serii "dlaczego boli mnie
    kręgosłup po 2h pracy przy kompie" oraz "dlaczego w nadgarstkach rosną
    potworniaki". Szuflada i nadstawka to najgorsze co może spotkać osobę
    siedzącą przy komputerze, jeszcze przed niewygodnym krzesłem. Podobnie jak
    z górną krawędzią TV położoną wyżej niż głowa stojącego człowieka. Dlatego
    z niedowierzaniem patrzę na wszelakie programy ameryhańskie gdzie montują
    TV pod sufitem i to jeszcze zazwyczaj nad kominkiem. Może tam TV nie
    oglądają?

    --
    Pozdor
    Myjk