  • 1. Data: 2010-08-10 11:52:24
    Temat: ślub porada
    Od: "Julia" <r...@o...pl>

    witam
    Koleżanka mojej córki wychodzi za mąż. Zaprosiła również mnie i męża na
    wesele,ponieważ mąż ma żałobę zmarła mu matka pół roku temu wiec
    powiedzielismy że nie pójdziemy na wesele. Ale chcemy iść do Kościoła złożyc
    nowożeńcom zyczenia. I teraz mam pytanie: czy kwiaty wystarczą czy trzeba
    jakiś prezent /pieniądze/ dać. Co mam zrobić?
    pozdrawiam i prosze o rady

  • 2. Data: 2010-08-10 12:07:53
    Temat: Re: ślub porada
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Julia" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > złożyc nowożeńcom zyczenia. I teraz mam pytanie: czy kwiaty wystarczą czy
    > trzeba jakiś prezent /pieniądze/ dać. Co mam zrobić?

    Spytać się panny młodej jakie mają oczekiwania/życzenia. W sobotę byłem na
    ślubie kolegi i wyraźnie zaznaczyli by nie kupować kwiatów ale w zamian za
    to kupić książkę lub kupon totolotka lub podobne.

  • 3. Data: 2010-08-10 12:56:26
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Aug 2010 14:07:53 +0200, Boombastic napisał(a):

    > Spytać się panny młodej jakie mają oczekiwania/życzenia.

    Kardynalny nietakt.

  • 4. Data: 2010-08-10 13:06:29
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Kardynalny nietakt.

    Kardynalny nietakt to pierdzieć w towarzystwie lub nie potrafić przeczytać
    dokładnie postu.
    Widocznie nikt cię nie zaprasza na śluby i wesela (nie dziwię się) i nie
    masz bladego pojęcia w obecnych trendach.

  • 5. Data: 2010-08-10 13:24:49
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Aug 2010 15:06:29 +0200, Boombastic napisał(a):

> [...]
    > Widocznie nikt cię nie zaprasza na śluby i wesela (nie dziwię się) i nie
    > masz bladego pojęcia w obecnych trendach.

    Obecne "trendy" w sprawie PYTANIA o to, co ktoś chce dostać w prezencie i
    czy prezent, czy kwiaty, czy na schronisko dla kotów - są wynikiem
    rozluźnienia obyczajowego i nigdy nie będą czymś normalnym dla ludzi,
    którzy znają zasady. Tylko człowiek niekulturalny robi listę prezentów.
    Goście czują się zobligowani do wykupienia tego czy tamtego. A co, jeśli
    ktoś W OGÓLE nie ma na prezent/kwiaty? Nie zaprasza się go nawet, prawda?
    Sama znam osoby, które zapraszają na wesela/śluby tylko tych,co mają kasę.
    Potem robią listę osób, ile i co kto dał. To jest trend, owszem, tylko w
    JAKIM środowisku, nie nazwę już tego nawet.

  • 6. Data: 2010-08-10 13:33:47
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Potem robią listę osób, ile i co kto dał. To jest trend, owszem, tylko w
    > JAKIM środowisku, nie nazwę już tego nawet.

    Każdy sądzi według siebie. Jak nie masz nic do napisania w temacie postu to
    po co w ogóle ruszasz paluchami po klawiaturze?

  • 7. Data: 2010-08-10 13:36:04
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Aug 2010 15:33:47 +0200, Boombastic napisał(a):

    > Każdy sądzi według siebie. Jak nie masz nic do napisania w temacie postu to
    > po co w ogóle ruszasz paluchami po klawiaturze?

    Żeby kto nie wie - dowiedział się: na ślub zanosi się kwiaty, ale nawet one
    nie są obowiązkowe. Wystarczą życzenia, byle szczere.

  • 8. Data: 2010-08-10 13:56:54
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    wiadomości news:i3rfet$l86$1@news.onet.pl...

> [...]
    > ślubie kolegi i wyraźnie zaznaczyli by nie kupować kwiatów ale w zamian za
    > to kupić książkę lub kupon totolotka lub podobne.

    ale zaznaczyli gdzie?? w smsie w którym Cie zapraszali??
    takie info jeśli się pojawia to na zaproszeniu, a jeśli nie ma tam żadnych
    informacji n/t w/w to domyślnie kwiaty

  • 9. Data: 2010-08-10 13:57:02
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Aug 2010 15:56:54 +0200, P.H. napisał(a):

> [...]
    >>
    > ale zaznaczyli gdzie?? w smsie w którym Cie zapraszali??
    > takie info jeśli się pojawia to na zaproszeniu, a jeśli nie ma tam żadnych

    Domyślnie - niekoniecznie nawet kwiaty.

  • 10. Data: 2010-08-10 14:03:48
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Julia" <r...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > złożyc nowożeńcom zyczenia. I teraz mam pytanie: czy kwiaty wystarczą czy
    > trzeba jakiś prezent /pieniądze/ dać. Co mam zrobić?

    Byłem na weselu dwa dni po pogrzebie najbliższej mi osoby, nie bawiłem
    się i nie tańczyłem. Wesele było szwagierki, a więc w rodzinie.
    Ogólnie przyjmuje się, że konsumpcja pochłania co najmniej 200 - 500zł,
    wypada dać ponad to. Kwiaty są po za dyskusją - te daje się zawsze.