  • 1. Data: 2010-08-10 21:30:20
    Temat: Sufit drewniany czy Teriva ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Witam !

    Firma będzie budowała dla mnie domek :)

    W projekcie był strop oparty na Teriva (betonowy). Jednakże firma budowlana
    aby "zaoferować konkurencyjną cenę" oferuje domy z stropem drewnianym.

    W moim przypadku dom ma poddasze użytkowe , które firma budowlana oddaje w
    stanie "surowym" i raczej bez żadnych inwestycji może on służyć jako strych
    Na poddaszu jest jedno okno i nic więcej ;)

    Na poddaszu nie ma żadnych podłóg. Firma proponuje zakup płyt OSB 22mm aby
    zrobić z nich podłogę.

    Powierzchnia poddasza o wysokości wyższej niż 180cm to 39m2. Razem potrzeba
    około 60m2 płyt OSB.

    Na poddaszu mogły by powstać jeszcze 2 pomieszczenia i łazienka:

    http://pprojekt.pl/projekt1494-madzia__95_1_m,rzuty.
    html

    Widziałem jeden oddany dom od razu z urządzonym poddaszem. Sufit z
    drewnianych belek (firma mówi że są tak samo wytrzymałe jak ich betonowe
    odpowiedniki). Na podłogach były płyty OSB a na nich położone panele
    podłogowe.

    Znajomy który buduje dom powiedział mi że sufit drewniany to porażka. Że
    będę miał popękane ściany (drewno pracuje) , że będzie skrzypiało , będzie
    niemiłosiernie głośno i że nie warto i że jak już to kazać zrobić betonowy
    (teriva).

    Na poddaszu jak już powstała by raczej sypialnia lub jakiś pokój gościnny.
    Jeśli oczywiście kiedykolwiek powstanie ...

    Na razie na poddasze będzie prowadziła drabina , ale miejsce na schody
    będzie ...

    Firmie każę wyprowadzić rury aby w przyszłości mogła powstać tam łazienka

    Jednakże jest to na razie gdybanie , bo nie wiadomo czy kiedykolwiek strych
    będzie "zamieszkały" .

    Czy sufit drewniany w poddaszu użytkowym jest naprawdę złym pomysłem ?
    Z jak dużą różnicą w cenie musiałbym się liczyć jakbym nie chciał sufitu
    drewnianego a zamiast tego zażyczył bym sobie sufit betonowy (teriva) ?

    Dzięki !

  • 2. Data: 2010-08-10 22:56:50
    Temat: Re: Sufit drewniany czy Teriva ?
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > W projekcie był strop oparty na Teriva (betonowy). Jednakże firma
    > budowlana aby "zaoferować konkurencyjną cenę" oferuje domy z stropem

    I jak się zapali kiedyś instalacja to zostaniesz bez domu. Więźba już mnie
    przeraża mimo, że elektryki po niej się nie ciągnie, a co dopiero strop. Daj
    sobie spokój.

  • 3. Data: 2010-08-10 23:28:55
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Czy sufit drewniany w poddaszu użytkowym jest naprawdę złym pomysłem ?

    nie zawsze, ja mam cały dom drewniany :-)... i u mnie właśnie
    drewniany strop jest jak najbardziej na miejscu
    grubość 22 mm to zdecydowanie za mało, zależy jaki jest rozstaw belek,
    ale u mnie jest 25mm + 12mm w poprzek przy rozstawie średnio 80cm,
    czyli razem 37mm i dopiero w tej konfiguracji wszystko jest stabilne i
    się nie ugina,
    koszty, nie wiem dokładnie, ale tak sobie myślę... ile zaoszczędzisz?
    beleczki muszą być godziwe, dobrze wysuszone bo pokręci i popęka,
    między belki musisz dać wełnę, pod nimi karton gips więc różnica
    wyjdzie pewnie minimalna
    poza tym strop drewniany trzeba zrobić z głową, dokładnie i bez
    fuszerki, bo inaczej będzie skrzypieć i przenosić dźwięki, a z tego co
    widzę, twoi fachowcy idą po najmniejszej linii oporu (proponując
    cienkie płyty i nie mówiąc o dodatkach), więc nie powierzyłbym im tego
    zadania...
    ja bym w murowanym domu zrobił jednak strop lany z betonu...
    ... a wybór firmy budowlanej jednak przemyśl, bo coś na wstępie
    szukają ułatwień... może niezależne ekipy do różnych prac byłyby
    lepszym rozwiązaniem, każdy się w czymś specjalizuje, nie ma takich co
    się znają na wszystkim, przecież taka firma tez pewnie będzie zlecać
    specjalistyczne prace jakimś fachowcom... i kasować prowizję, szukać
    oszczędności... dla siebie... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-08-11 05:53:48
    Od: robercik-us <r...@g...com>

    On 10 Sie, 23:30, "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote:
> [...]

    > Z jak dużą różnicą w cenie musiałbym się liczyć jakbym nie chciał sufitu
    > drewnianego a zamiast tego zażyczył bym sobie sufit betonowy (teriva) ?

    `Może i się nie znam... bo si nie znam :-)))), ale jak dla mnie strop
    w domu murowanym powinien być co najmniej dopasowany technologią do
    reszty. Chyba, że chcesz tam zrobić składzik na pudła po kupionych
    sprzętach dla praw do gwarancji.

    Ja mam strop lany monolityczny i uważam, że jest super - cinki,
    sztywny, mocny, nie przenosi dźwięków, nie trzeszczy i nie będzie
    trzeszczal.

    Czy tańszy/droższy? Nie mam pojęcia. Ma swoje zalety i tyle.

    pozdr
    robercik-us

  • 5. Data: 2010-08-11 06:52:41
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Witam !
    > Z jak dużą różnicą w cenie musiałbym się liczyć jakbym nie chciał sufitu
    > drewnianego a zamiast tego zażyczył bym sobie sufit betonowy (teriva) ?

    Żaden drewniany żadna terriva. Zrób porządny lany strop. Koszty będą
    podobne.

  • 6. Data: 2010-08-11 06:59:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    /// Kaszpir /// pisze:

    > Znajomy który buduje dom powiedział mi że sufit drewniany to porażka. Że

    Zależy gdzie i jaki.

    > będę miał popękane ściany (drewno pracuje) ,

    Owszem, pracuje. IMHO łączenie konstrukcji elastycznej ze sztywną i
    kruchą nie jest optymalne.

    > że będzie skrzypiało ,

    Eeetam.

    > będzie niemiłosiernie głośno

    Jak będzie sama płyta OSB i żadnego wytłumienia, to kroki na górze
    będzie dość mocno słychać.

    Uciążliwość tego zależy od wykorzystywania. Jeśli ewentualny sporadyczny
    gościnny - to nie ma to znaczenia.

    > i że nie warto i że jak już to kazać
    > zrobić betonowy (teriva).

    Albo lany. Tylko uwaga - przy lanym musisz dopilnować właściwych dziur
    na instalacje inaczej będziesz miał problem.

  • 7. Data: 2010-08-11 07:01:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kiki pisze:

    > I jak się zapali kiedyś instalacja to zostaniesz bez domu. Więźba już
    > mnie przeraża mimo, że elektryki po niej się nie ciągnie, a co dopiero
    > strop. Daj sobie spokój.

    To rób porządną instalację, a nie jakieś grzejące się gówno z
    cieniutkimi przewodzikami.

  • 8. Data: 2010-08-11 07:06:10
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

> [...]
    > beleczki muszą być godziwe, dobrze wysuszone bo pokręci i popęka,
    > między belki musisz dać wełnę, pod nimi karton gips więc różnica

    To niedokładnie tak ...

    Ja kupuje "gotowy dom" od firmy http://www.setler.pl/

    Wybiera się u nich projekt w którym podana jest cena w stanie developerskim
    (ale bardziej przypomina już stan pod klucz)

    Po prostu ta oferta najbardziej mi pasuje bo płaci się zaliczkę 10tys a
    resztę po wybudowaniu domu. Ja muszę najpierw sprzedać mieszkanie , dołożyć
    resztę i dopiero mogę zapłacić resztę ...

    Jedyny plus że mam pewien wpływ na budowę i dzięki temu trochę kazałem
    zwiększyłem trochę warstwy ocieplenia.

    Firma ta wybudowała na nowo budowanym osiedlu kilkanaście już domków ...
    Wszystkie mają strop właśnie drewniany.
    Ocieplenie jest tylko i wyłącznie właśnie w suficie (wełna) ...

    W dachu nie ma żadnego ocieplenia ...

  • 9. Data: 2010-08-11 07:47:51
    Od: "na102" <g...@P...FM>

> [...]

    > Z jak dużą różnicą w cenie musiałbym się liczyć jakbym nie chciał sufitu
    > drewnianego a zamiast tego zażyczył bym sobie sufit betonowy (teriva) ?
    Nie jest złym pomysłem jeżeli jest dobrze wykonany ale przy takim wykonaniu
    nie będzie tańszy.Pytanie czy możesz dać strop betonowy ,bo jeżeli projekt
    został zmieniony pod konstrukcje drewnianą to dla zmniejszenia kosztów mogły
    być zmienione ściany i może się okazać że ich nośność jest zbyt mała.
    Ja proponuje Ci spojrzeć na to z innego punktu a mianowicie bezpieczeństwa,
    żeby zapewnić odporność ogniową REI30 czyli masz 30 minut na opuszczenie
    budynku (przy pozarze w nocy to nie jest dużo )musiałbyś zastosować
    odpowiednią konstrukcje rusztu +wełna mineralna i okładzine z GKF 2x12,5
    przy pojedyńczej uzyskasz EI15 i nie uzyskasz R-nośnośći ogniowej .Teraz
    weź się zapytaj wykonawcy jak będzie robił strop i jaka płytę zastosuje
    (miedzy GK a GKF różnica w cenie to 12zł) i będziesz wiedział dlaczego u
    nich wyszło to tak tanio.Dla porównania Teriva z 15mm tynkiem cementowo
    wapiennym ma REI60.
    Ze względu na to że swój dom budowałem sam, wybrałem projekt oparty na
    wiązarach dachowych i koszt sufitu przy REI30 na tamtą chwile był na
    porównywalnym poziomie z Terivą.

  • 10. Data: 2010-08-11 08:08:47
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    > W dachu nie ma żadnego ocieplenia ...

    No i jeszcze jedno ...

    Schody przewidziane są w salonie. Jak na razie schodów nie będzie a bedzie
    jedynie drabina w przedpokoju.
    W przyszłości wystarczy zdemontować płyty i wyciąć wyjście na schody.
    Rozstaw belek w tym miejscu jest tak zrobiony że można bardzo szybko wyciąć
    miejsce na schody nie naruszająć konstrukcji ...

    Na razie poddasze będzie służyło jako strych a być może w przyszłości jak
    będzie potrzeba zrobi się schody na górę , postawi wewnątrz ścianki , zrobi
    tynk , instalcje i itd ...

    Czy w przypadku lanego betonu lub terivt będzie też taka możliwość ?

    Nie chce schodów od razu bo dach nie ocieplony i by uciekało bardzo dużo
    ciepła , a niewykończone w stanie surowym poddasze to żadna "wizytówka" ;-)