  • 11. Data: 2020-05-22 16:20:08
    Temat: Re: stary komin jako kanał wentylacyjny. jaki tani wkład?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-05-22 o 15:57, marios pisze:

    > Ostatecznie zastosować ZZ (zawór zwrotny) np. taki membranowy (na
    > folii) jak stosuje się często przy wentylatorach.
    > W markecie zazwyczaj sa takie zawory gdzieś obok wentylatorów
    > (typowych ~łazienkowych), o średnicach 100,125. One są dosyć ciche,
    > czasem lekko stuka ta folijka, skrzydełeka bardzo łatwo się odchylają
    > = otwiera się już przy niedużej różnicy ciśnień.
    >
    > Oczywiście nie wnikam w zasadność wsadzania jakiegoś plastiku w kanał
    > (typu kuchnia gazowa ciągnie nieprawidłowo tędy powietrze), po prostu
    > zwracam uwagę że może to być rozwiązaniem.

    Przy gazie nie wolno stosować takich zaworów.

  • 12. Data: 2020-05-22 17:54:04
    Od: e...@g...com

    Trzeba pamiętać, ze po wieloletnim używaniu pieców, cegła może być krucha i słaba, do
    tego wypalone fugi i przedmuchy do sąsiednich kanałów.

  • 13. Data: 2020-05-22 20:25:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Trzeba pamiętać, ze po >wieloletnim używaniu pieców, >cegła może być krucha i słaba,
    >do tego wypalone fugi i
    >przedmuchy do sąsiednich kanałów.
    Doczytałeś że on tam chcę zrobić wentylację?

  • 14. Data: 2020-05-22 20:26:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    >Przy gazie nie wolno stosować >takich zaworów.
    A jakie jest uzasadnienie takiego zakazu?

  • 15. Data: 2020-05-22 21:48:58
    Od: e...@g...com

    A czytałeś cały wątek m.inn. jak ma wyczyścić ten kanał? Do tego ewentualne
    nieszczelności muszą być w ten czy inny sposób usunięte, np. obok może biec używany
    kanał spalinowy lub dymowy.

  • 16. Data: 2020-05-22 22:14:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    >A czytałeś cały wątek
    W przeciwieństwie do Ciebie tak
    Masz poparcie w przepisach np na to że takiego kanału nie można do wentylacji
    wykorzystac?

  • 17. Data: 2020-05-22 23:24:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    sprawa dotyczy kuchni, w której jest gaz, jest wentylacja i był piec na
    węgiel. ów piec został usunięty, a tam gdzie odprowadzał spaliny, ja
    chcę podłączyć okap kuchenny z duuuużym wentylatorem. (do normalnego
    obowiązkowego kanału wentylacyjnego nie wolno podłączać okapu z
    wentylatorem). Tak więc "cofka" moze nastąpić, ale raczej na kuchnie mi
    nie dmuchnie. ale ja nie mam zamiaru się z kominiarzami "boksować",
    chyba ze widzę że mnie w konia robią. Kanał kominowy jest szczelny. po
    za tym, ja do niego "wejdę" 10cm pod moim sufitem, a piętro wyżej jest
    niski strych i dach.

    ToMasz

  • 18. Data: 2020-05-23 08:35:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-05-22 o 23:24, ToMasz pisze:
> [...]
    > ja chcę podłączyć okap kuchenny z duuuużym wentylatorem. (do
    > normalnego obowiązkowego kanału wentylacyjnego nie wolno podłączać

    Nie tylko do "obowiązkowego kanału wentylacyjnego", ale przy gazie w
    ogóle nie wolno podłączać okapów z wentylatorem do kanałów
    wentylacyjnych. Nie chodzi tu tylko o to, że sobie możesz zrobić
    krzywdę, ale możesz krzywdę wyrządzić sąsiadom.

  • 19. Data: 2020-05-23 09:53:16
    Od: e...@g...com

    Kris, gdzie ja napisałem, że takiego kanału nie można wykorzystać do wentylacji? Coś
    czytasz ale nie jarzysz chłopcze.

  • 20. Data: 2020-05-23 11:57:32
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, May 23, 2020 at 8:35:12 AM UTC+2, Uzytkownik wrote:

> [...]
    > wentylacyjnych. Nie chodzi tu tylko o to, że sobie możesz zrobić
    > krzywdę, ale możesz krzywdę wyrządzić sąsiadom.

    A w domu jednorodzinnym? Sam sie zastanawiam nad montazem takiego okapu...
    Mam kuchenke gazowa (nad nia chce okap z wyciagiem) + kociol gazowy atmosferyczny w
    piwnicy (ale piwnica nie ma polaczenia z reszta, nawet wejscie tylko z zewnatrz)
    W sumie wchodzi tez w gre wymiana kuchenki na elektryczna... (ale troche mi szkoda,
    bo dziala ;) )