  • 51. Data: 2014-01-28 15:34:46
    Temat: Re: temperatura wody
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-28 14:37, janusz_k pisze:

    > Co do tematu, dla ciebie najlepiej jest utrzymywać jak najniższą temp wody,
    > wtedy straty w instalacji są najmniejsze poza tym jak masz kondesata to
    > wtedy
    > on optymalnie pracuje. Najlepiej mieć pogodówkę która z wyprzedzeniem
    > będzie
    > regulowała moc pieca.

    Zaraz przyjemniej.
    Rozważam właśnie podłogówkę z piecem gazowym kondensacyjnym.

    Tak sobie też kombinuję (w świetle dyskusji o zamarzających
    rekuperatorach), że może warto by było zrobić jakąś instalacją opartą na
    wodzie ogrzanej gazem - do wstępnego podgrzania powietrza w reku (tego,
    które już się ogrzało po przejściu przez wymiennik ciepła) przed
    wypuszczeniem go na salony.

    Ma to jakikolwiek sens?

    --
    MN

  • 52. Data: 2014-01-28 16:01:18
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-01-28 15:34, Marcin N wrote:
> [...]
    > wodzie ogrzanej gazem - do wstępnego podgrzania powietrza w reku (tego,
    > które już się ogrzało po przejściu przez wymiennik ciepła) przed

    IMHO niewielki o ile nie grzejesz domu nadmuchowo.

    "Strzeliłem" kamerą termowizyjną w okolice nawiewu z reku i wygląda to tak:
    - na zewnątrz -7
    - nawiew +15
    - temperatura utrzymywana w tym konkretnym pomieszczeniu +19

    Traktuj ten pomiar 3.14 x drzwi bo nie bawiłem się w ustawianie
    emisyjności a biegać z termometrem mi się ni chce.

    Tak więc o ile nie siedzisz bezpośrednio pod nawiewem to te 4 stopnie
    różnicy są niezauważalne. Przynajmniej dla mnie.

    Piotrek

  • 53. Data: 2014-01-28 16:22:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    .pl...

    > Tak sobie też kombinuję (w świetle dyskusji o zamarzających
    > rekuperatorach),

    Błędne założenia prowadzą do błędnych wniosków. Rekuperatory (w ogólności)
    NIE zamarzają. Jest kilka modeli produktów które udają rekuperatory w
    których jakiś "inżynier" zaprojektował odprowadzenie skroplin na zimną
    stronę, ale na tej podstawie nie ma co generalizować.

> [...]
    > gazem - do wstępnego podgrzania powietrza w reku (tego, które już się
    > ogrzało po przejściu przez wymiennik ciepła) przed wypuszczeniem go na

    W jakim celu? Złych konstrukcji nie uchroni to przed zamarzaniem, więc jeśli
    to miałby być cel to bez sensu.

    > Ma to jakikolwiek sens?

    Po prostu z anemostatów i kratek będzie Ci wiało np. 20 stopni zamiast 18
    jeśli to dla Ciebie ma znaczenie to odpowiedź brzmi tak ma to sens.
    Ekonomicznie dalej jest to grzanie tym samym paliwem więc zapotrzebowanie na
    gaz się nie zmieni. Koszty ogrzewania nie wzrosną i nie spadną. Dojdzie
    oczywiście początkowy koszt nagrzewnicy i stały koszt dodatkowej mocy
    wentylatorów potrzebnej na przepchanie powietrza przez nią.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 54. Data: 2014-01-28 16:45:32
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 28 stycznia 2014 15:34:46 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    >
    > wodzie ogrzanej gazem - do wstępnego podgrzania powietrza w reku (tego,
    >
    > które już się ogrzało po przejściu przez wymiennik ciepła) przed

    Generalnie rekuperator nie ma sensu. Działający za drogi a tani słabo działa.

  • 55. Data: 2014-01-28 17:06:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-28 16:22, Ergie pisze:
> [...]
    > rekuperatory w których jakiś "inżynier" zaprojektował odprowadzenie
    > skroplin na zimną stronę, ale na tej podstawie nie ma co generalizować.

    O widzisz. Tyle się naczytałem tu ostatnio o tych zamarzniętych, że
    myślałem, że każdy tak ma.

    Polecisz jakieś dobre firmy? Do małego domu. I w rozsądnej cenie.

    --
    MN

  • 56. Data: 2014-01-28 17:15:14
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-01-28 16:45, k...@g...com pisze:

    > Generalnie rekuperator nie ma sensu. Działający za drogi a tani słabo działa.

    Ale masz coś na poparcie tych słów?
    Właśnie ktoś pisze, że jego reku zamienia -7 st C na +15 zanim wtłoczy
    to do pokoju. To jest objaw niedziałania?

    --
    MN

  • 57. Data: 2014-01-28 17:16:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 28 Jan 2014 17:15:14 +0100 osobnik zwany Marcin N
    napisał:

    > Ale masz coś na poparcie tych słów? Właśnie ktoś pisze, że jego reku
    > zamienia -7 st C na +15 zanim wtłoczy to do pokoju. To jest objaw
    > niedziałania?

    przecież tooczywiste. Dla kogutka wszystko co nie jest wydajniesze od
    perpetuum mobile nie działa :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 58. Data: 2014-01-28 20:46:10
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik janusz_k napisał:

> [...]
    > wtedy
    > on optymalnie pracuje. Najlepiej mieć pogodówkę która z wyprzedzeniem

    Ale wiesz - żeby sobie na kondensację pozwolić to trzeba komorę spalania
    ze stali kwasoodpornej zrobić... Paląc metanem uzyskuje się dużo wody -
    i ta stal kwasoodporna się jakoś zwróci. Juź paląc mieszanka
    propan-butan opłacalność pieca kondensacyjnego staje pod znakiem
    zapytania, przy opalaniu olejem opałowym droższy piec nigdy się nie
    zwróci (realnie można do 3% energii więcej odzyskać).

    Paląc węglem nijakiego kondensatu nie mamy - bo w węglu wodoru tyle co
    kot napłakał.

    --
    Darek

  • 59. Data: 2014-01-28 21:16:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 stycznia 2014 20:46:10 UTC+1 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Paląc węglem nijakiego kondensatu nie mamy - bo w węglu wodoru tyle co
    >
    > kot napłakał.
    Gdzieś tam wyżej napisałeś że pompka to oszczędność enrgi. Mógłbys to uzasadnić?

  • 60. Data: 2014-01-28 22:50:41
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 28.01.2014 o 20:46 Dariusz K. Ładziak
    <d...@n...pl> pisze:

> [...]
    > zwróci (realnie można do 3% energii więcej odzyskać).
    >
    > Paląc węglem nijakiego kondensatu nie mamy - bo w węglu wodoru tyle co
    Zacytuję autora "Ogrzewanie domu gazem, piec kondensacyjny jednofunkcyjny
    Ariston Genus Premium Evo System"

    Można się domyślać że gaz to GZ50 czyli kondesacja się opłaca.

    --

    Pozdr
    Janusz