  • 11. Data: 2020-02-11 16:12:06
    Temat: Re: utwardzenie terenu ok 500m
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 10.02.2020 o 18:55, glumek pisze:
    > czym najtaniej utwardzic teren ok 500 metrow ? chodzi o plac pod
    > samochody osobowe
    > na jaka cene sie przygotowac ?
    Bardzo wiele zależy od tego, jaki masz grunt. Jak gruba jest warstwa
    gleby, co pod spodem? Koło mnie utwardzono prywatny parking przy placu
    targowym wysypując tłuczeń - na oko 5 cm, ale tam jest grunt zwięzły,
    gliniasty, więc tyle wystarczyło, żeby auta kołami nie narobiły błota i
    kolein.
    Zobacz też pod hasłem "geokrata".
    Jacek

  • 12. Data: 2020-02-11 17:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

> [...]
    > w oku było takie szaher-maher. Jedno zlecenie do ochrony środowiska,
    > że odpad niebezpieczny wyrzucony poza miejscem utylizacji. Zjechali
    > mu się na podwórko i na szczęście obyło się bez mandatu, musiał na
    > własny koszt to zutylizować. Nie wkopał "przewoźnika", w okolicy
    > akurat było kilka takich robót frezujacych, to chyba nie doszli skąd
    > to. Gra nie warta świeczki w obecnych czasach. Robić wałki z
    > odpadami to trzeba umieć, np. puścić megatony śmieci z dymem,
    > winnego nie ma. A tu w "detalu", 2 wywrotki, łatwy szpil, +1 do

    A ten asfalt sie robi jakis gorszy ze przeniesiony z jednego miejsca w
    drugie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

  • 13. Data: 2020-02-11 18:14:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    >A ten asfalt sie robi jakis >gorszy ze przeniesiony z >jednego miejsca w
    drugie?

    Jeśli przeniesiony z drogi ma trawnik czy do innego lasu to zdecydowanie gorszy.
    Ps
    Nie tak dawno słyszałem że człowiek mln zł kary dostał bo zużyte opony na łące
    składował

  • 14. Data: 2020-02-11 20:18:07
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2020-02-11 o 17:59, Budzik pisze:
    > A ten asfalt sie robi jakis gorszy ze przeniesiony z jednego miejsca w
    > drugie?

    nawierzchnia jest w miarę lita ale po frezowaniu masz granulat (takie
    kruszywo bitumiczne w sumie to kruszywo oblepione asfaltem z mączką
    mineralną 5-6% tylko bitumu jest w mieszance zwykłej)

    Robak

  • 15. Data: 2020-02-12 08:56:31
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-02-11 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

    > A ten asfalt sie robi jakis gorszy ze przeniesiony z jednego miejsca w
    > drugie?

    Zebrany z drogi, staje się odpadem, a na odpady to mamy odpowiednie
    szufladki. W poście Budynia jest link do oficjalnej odpowiedzi. Nie, nie
    można tego użyć ponownie, musi być oddane do odpowiedniego zakładu
    zajmującego sie utylizacją takich rzeczy. Koniec, kropka. Kto się nie
    zgadza, mandat. A że ciśnienie na ochronę środowiska jest duże, to
    mandaty są kolosalne.

    --
    viktorius

  • 16. Data: 2020-02-12 09:47:54
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

> [...]
    > zajmującego sie utylizacją takich rzeczy. Koniec, kropka. Kto się nie
    > zgadza, mandat. A że ciśnienie na ochronę środowiska jest duże, to

    Sprytny wykonawca załatwia papiery w 2 tyg. Panowie ;)

    Robak

  • 17. Data: 2020-02-12 09:58:26
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-02-12 o 09:47, Sir_Robak pisze:

    > Sprytny wykonawca załatwia papiery w 2 tyg. Panowie ;)

    Sprytny sąsiad jest szybszy ;)

    --
    viktorius

  • 18. Data: 2020-02-12 10:47:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Sir_Robak napisał:

    > Sprytny wykonawca załatwia papiery w 2 tyg. Panowie ;)

    Żadnych papierów nie trzeba załatwiać. Kostka brukowa "zebrana z drogi"
    w celu wykopania dziury i wykonania przyłącza kanalizacyjnego nie "staje
    się odpadem", nie "musi być oddana do odpowiedniego zakładu zajmującego
    się utylizacją takich rzeczy". Można ją ponownie położyć w to samo lub
    inne miejsce. Nie inaczej jest z asfaltem. W Warszawe podczas szybkich
    nocnych akcji, przeważnie w majowe weekendy, frezowany asfalt zwożony
    jest na pobliskie kupki, a w ciągu kolejnych kilku tygodni pobierany
    stamtąd do utwardzania pomniejszych ulic.

    Problem z odpadami by był, gdyby ktoś chciał to ponownie wprowadzić do
    obrotu. W zasadzie bez róźnicy, czy sprzedać na fakturę, czy opędzlować
    za flaszkę sąsiadowi do utwardzenia gumna.

    --
    Jarek

  • 19. Data: 2020-02-12 20:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

> [...]
    > zakładu zajmującego sie utylizacją takich rzeczy. Koniec, kropka.
    > Kto się nie zgadza, mandat. A że ciśnienie na ochronę środowiska

    Ty piszesz o przepisach.
    A ja pytam o sens.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 20. Data: 2020-02-13 10:04:34
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-02-12 o 20:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

    > Ty piszesz o przepisach.
    > A ja pytam o sens.

    Dla niektórych sensowne jest nie wyrzucać plastiku, tylko jednak
    odzyskać z niego gram energii spalając w piecu. Logiczne, ale zakazane.
    Gdzie więc sens przepisu zakazującego spalanie śmieci? Marnujemy
    energię, a powinniśmy jej jak najwięcej przecież odzyskiwać ;)

    --
    viktorius