  • 21. Data: 2020-02-13 11:52:25
    Temat: Re: utwardzenie terenu ok 500m
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius napisał:

    > Dla niektórych sensowne jest nie wyrzucać plastiku, tylko jednak
    > odzyskać z niego gram energii spalając w piecu. Logiczne, ale zakazane.
    > Gdzie więc sens przepisu zakazującego spalanie śmieci? Marnujemy
    > energię, a powinniśmy jej jak najwięcej przecież odzyskiwać ;)

    Jak wyrzucać? Jak zakazane? Warszawski plastik (i papier) spala
    cementownia w Chełmie Lubelskim. To się RDF nazywa wtedy.

    Jarek

    --
    A kiedy walczył Jakub z aniołem
    I kiedy pojął że walczy z Bogiem

  • 22. Data: 2020-02-13 11:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

> [...]
    > zakazane. Gdzie więc sens przepisu zakazującego spalanie śmieci?
    > Marnujemy energię, a powinniśmy jej jak najwięcej przecież

    OMG
    No to jeszcze raz...
    - smiecenie ogólnie jest złe, plastikiem tym bardziej bo wolno sie
    rozkłada
    - palenie plastikiem jest złe bo trują spaliny

    Na bazie powyzszych rozwazan, czy asfalt zerwany i połozony w innym
    miejscu jest rowniez zły bo zmienił swoje własciwosci czy jest taki sam
    tylko połozony w innym miejscu?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tylko jednego w życiu żałuję: że nie jestem kimś innym.

  • 23. Data: 2020-02-13 12:57:38
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Jak wyrzucać? Jak zakazane? Warszawski plastik (i papier) spala
    > cementownia w Chełmie Lubelskim. To się RDF nazywa wtedy.

    Jak podważałem sensowność wyrzucania śmieci domowych, że lepiej jest to
    spalić w piecu domowym i mieć gram ciepła u siebie, nie w cementowni :)
    Ale przepisy zakazują domowego odzyskania energii, nakazują oddać te
    rezerwuary energii na śmietnik i dodatkowo jeszcze za to płacić. TOż to
    granda w biały dzień... ;)

    --
    viktorius

  • 24. Data: 2020-02-13 13:11:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius napisał:

> [...]
    > Ale przepisy zakazują domowego odzyskania energii, nakazują oddać te
    > rezerwuary energii na śmietnik i dodatkowo jeszcze za to płacić. TOż to

    W domowym piecu nie ma takich korzystnych warunków spalania jak cementowni.
    Natomiast co do finasowego aspektu, to się zgodzę, że granda.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2020-02-13 13:43:13
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-02-13 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

    > OMG

    ;) -> zauważyłeś?

    > No to jeszcze raz...
    > - smiecenie ogólnie jest złe, plastikiem tym bardziej bo wolno sie
    > rozkłada
    > - palenie plastikiem jest złe bo trują spaliny

    Też jestem za takim podejściem do plastiku.

    > Na bazie powyzszych rozwazan, czy asfalt zerwany i połozony w innym
    > miejscu jest rowniez zły bo zmienił swoje własciwosci czy jest taki sam
    > tylko połozony w innym miejscu?

    Taki granulat asfaltowy położony w innym miejscu nie staje się z
    powrotem jednolitą warstwą asfaltu, cały czas pozostanie granulatem.
    Musiałby być pewnie podgrzany i mieć dosypane jakieś lepiszcze, żeby
    związał ponownie.
    Ponieważ to nie jest ponownie asfalt taki, jak na drogach, to woda przez
    niego przesiąka, zapewne wymywa z niego rożne związki do gruntu. Co
    prawda w korespondencji z linku Budynia:
    https://wios.warszawa.pl/pl/form/r3740,Jakie-sa-waru
    nki-stosowania-destruktu-w-celu-utwardzania-drog.htm
    nie wynika jednoznacznie czy szkodzi, czy nie - piszą tylko że nie
    mają/nie znają wyników badań w tym temacie.

    Ale zdrowy rozsądek mówi, że lepiej nie jeść warzyw z ogródka
    zlokalizowanego w pobliżu takiego terenu :)
    A może rzeczywiście nie przypadkowo, tylko celowo odpady o kodzie 17 03
    01* i 17 03 02 nie są uwzględnione w rozporządzeniach ministerstwa
    środowiska jako te, które można odzyskiwać i utylizować poza miejscami
    do tego przeznaczonymi. Może te rozporządzenie nie jest jako kaganiec,
    tylko jednak w trosce o nasze zdrowie?

    --
    viktorius

  • 26. Data: 2020-02-13 14:28:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    viktorius napisał:

    > ;) -> zauważyłeś?
    [...]
    > Też jestem za takim podejściem do plastiku.

    A czy tutaj czegoś nie powinniśmy zauważyć? Plastik plastikowi
    nierówny, co innego polichlorki, ale akurat spaliny z czystego
    PET są mniej trujące niż spaliny paliw samochodowych czy oleju
    opałowego. A tym bardziej węgla kamiennego

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2020-02-13 17:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

    > W domowym piecu nie ma takich korzystnych warunków spalania jak
    > cementowni. Natomiast co do finasowego aspektu, to się zgodzę, że
    > granda.

    Mysle ze victorius walczy o tytuł ironizatora miesiaca ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 28. Data: 2020-02-13 17:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > PET są mniej trujące niż spaliny paliw samochodowych czy oleju
    > opałowego. A tym bardziej węgla kamiennego

    Czyli mowisz zeby ogłosic w telewizji ze czesc plastików mozna palic w
    piecach?
    Az tak ufasz ludziom i ich pociągowi do wiedzy...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 29. Data: 2020-02-13 17:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik viktorius v...@i...pl ...

> [...]
    > struktu-w-celu-utwardzania-drog.html nie wynika jednoznacznie czy
    > szkodzi, czy nie - piszą tylko że nie mają/nie znają wyników badań w

    A jednoczesnie składowanie go na chałdach przy drogach, po zerwaniu jest
    ok.
    Ale skoro nie ma badan to proponuje sie skupic na rzeczach na które
    badania sa i wiadomo ze szkodza - jest tego tyle...

    > Ale zdrowy rozsądek mówi, że lepiej nie jeść warzyw z ogródka
    > zlokalizowanego w pobliżu takiego terenu :)

    hahahaha
    W Gądkach pod poznaniem, 2 metry od drogi gdzie przejezdza pewnie połowa
    transportu ciezarowego poruszajacego sie do wszelkich firm w obrebie tego
    okregu przemysłowego jest pole na którym na zamien rosnie cebula, koper i
    inna zielenina...

    Jakbym wiedział to bym nie pytał... ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 30. Data: 2020-02-13 19:44:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > Czyli mowisz zeby ogłosic w telewizji ze czesc plastików mozna
    > palic w piecach? Az tak ufasz ludziom i ich pociągowi do wiedzy...?

    Telewizja jest chyba ostatnim miejscem, jakie bym mógł skojarzyć
    z szerzeniem wiedzy. A czy ludzie oglądający jej uwają? Pytano o to
    w badaniach -- też mają ich za kłamców. Dla własnego usprawiedliwienia
    w to patrzą.

    Nie, nie o telewizji mamy rozprawiać, tylko o innych śmieciach. Otóż
    nie uważam, że w imię jakiejś ideologii można kłamać. Nie można mówić,
    że ze spalania poliestrów muszą powstawać "trujące spaliny". Żeby
    ludzi odwieść od palenia butelkami w piecu węglowym, należy użyć innych
    argumentów. Tak samo jak nie można pisać, że od roślin GMO ludzie
    zapadną na jakieś straszne choroby, bo to nieprawda (za to prawdą jest,
    że przy modyfikacjach nikt nie kieruje się walorami smakowymi i że
    uprawy GMO często są szkodliwą monokulturą).

    Jarek

    --
    Ło di ri di dla młodzieży
    W Skierniewicach dwie kotłownie