  • 11. Data: 2019-09-30 21:08:41
    Temat: Re: włącznik czasowy do wentylatora w łazience
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 30 Sep 2019 20:53:28 +0200, marrgol wrote:

    > Wyłącznik schodowy + przekaźnik czasowy z funkcją opóźnionego wyłączania
    > (np. PCM-02 Zamelu). Wyłącznik w jednej pozycji zasila światło, a w
    > drugiej wentylator przez przekaźnik.

    Ano - ja myślałem o styczniku w roli bramki logicznej "NOT", ale
    faktycznie mechaniczny przełącznik jest jeszcze lepszym (i w sumie
    oczywistszym) rozwiązaniem.

    Mateusz

  • 12. Data: 2019-09-30 21:11:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Ano - ja myślałem o styczniku w roli bramki logicznej "NOT", ale
    > faktycznie mechaniczny przełącznik jest jeszcze lepszym (i w sumie
    > oczywistszym) rozwiązaniem.

    Najprościej nie będzie wymienić włącznik owego światła w łazience na
    schodowy?
    Ten drugi styk włącza wentylator z przekaźnikiem czasowym.

    Robert

  • 13. Data: 2019-09-30 21:25:28
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 30 Sep 2019 21:11:56 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Najprościej nie będzie wymienić włącznik owego światła w łazience na
    > schodowy?
    > Ten drugi styk włącza wentylator z przekaźnikiem czasowym.

    No ale to przecież dokładnie to, co zaproponował marrgol. Być może zmylił
    cię mój zwrot "mechaniczny przełącznik" - ja tak nazywam to, co wy
    nazywacie "wyłącznikiem schodowym" (bo w końcu mechanicznie przełącza, i
    wcale żadnych schodów nie wyłącza). :)

    Mateusz

  • 14. Data: 2019-09-30 22:07:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > cię mój zwrot "mechaniczny przełącznik" - ja tak nazywam to, co wy
    > nazywacie "wyłącznikiem schodowym" (bo w końcu mechanicznie przełącza, i

    Zaiste. :-)
    Nie doczytałem.

    Robert

  • 15. Data: 2019-09-30 22:09:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > https://www.relpol.pl/Produkty/Przekazniki-Czasowe/P
    rzekazniki-czasowe-w-obudowach-instalacyjnych/RPC-1E
    R-jednofunkcyjny-przekaznik-czasowy-z-niezalezna-reg
    ulacja-dwoch-czasow-T1-i-T2

    > może coś takiego?
    > gotowiec, ale nie działający dokładnie jak chcesz
    To kosztuje 120zł plus przesyłka
    Panowie piszcie ceny "gotowców"
    ja zaczynam: arduino nano 12.30, przekaźnik do arduino 4,80, czujnik
    światła 3.20. dowolny zasilacz na (najlepiej) miniusb - nie liczę bo
    zapewne masz ze starego telefonu komórkowego.
    Pisałeś - gotowiec. ale co to znaczy? Informacje o załączonym świetle -
    jakoś musisz podać. kablem zapewnie - wiec masz jakieś ciągnięcie
    przewodów. wentylator też musisz jakoś zasilić, podłączyć do tego
    układu. więc ile masz sztuk i metrów kabli do podłączenia? 6 minimum?
    Czy to jest gotowiec? Ja bym tego tak nie nazwał.
    No to przy arduino będziesz miał 2 do zasilania, 3 żyły do czujnika
    który "zobaczy" że żarówka się świeci i 3żyły do przekażnika do którego
    podłączysz wentylator. duża różnica - nie sądze. program napiszę Ci
    gratis, o ile sam tego nie zrobisz. W tak banalnym przypadku wystarczy
    że na ekranie kompa poprzesuwasz, poustawiasz odpowiedznie kawałki
    puzzli, a w jeden z tych kawałków wpiszesz czas w sekundach.
    ToMasz

  • 16. Data: 2019-09-30 22:16:05
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 września 2019 22:09:53 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > światła 3.20. dowolny zasilacz na (najlepiej) miniusb - nie liczę bo
    > zapewne masz ze starego telefonu komórkowego.

    to oznacza mniej wiecej to
    https://www.r24fans.pl/sterowniki/73-528-uniwersalny
    -wylacznik-czasowy-timer.html#/37-typ_plytki-uklad_t
    radycyjny

    kosztuje ponizej 2dych, tyle ze ma nieprawidlowa dla mnie logikę.

    b.

  • 17. Data: 2019-10-01 09:44:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może lepszy byłby z czujnikiem wilgotności?
    Przy wentylowaniu najbardziej chodzi o nieskraplanie się pary wodnej na przegrodach i
    elementach (bo prowadzi do grzyba/pleśni).

    -----

  • 18. Data: 2019-10-01 10:01:44
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 października 2019 09:45:02 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Może lepszy byłby z czujnikiem wilgotności?

    czujnik musialbym miec na plecach, jesli mokre to nie dmucha. Ale znów - nie ma
    takich w handlu

    :)

    b.

  • 19. Data: 2019-10-01 10:07:56
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 01 Oct 2019 01:01:44 -0700, Budyń wrote:

    > czujnik musialbym miec na plecach, jesli mokre to nie dmucha. Ale znów
    > - nie ma takich w handlu

    Mówisz i masz. http://www.ebsl.hk/product/wireless-humidity-sensor/

    Mateusz

  • 20. Data: 2019-10-01 11:45:01
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 1 października 2019 10:07:56 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Mówisz i masz. http://www.ebsl.hk/product/wireless-humidity-sensor/

    na blachowkręty mocować do żeber :-)

    b.