  • 1. Data: 2011-07-17 12:10:34
    Temat: wygluszenie stropu
    Od: "Gregory Moron" <g...@w...pl>

    mam problem z głośnymi lokatorami mieszkania z góry i zacząłem się zastanawiać jak
    ograniczyć hałasy.
    Najbardziej dokuczliwe są dudnienia stropu powstające podczas nocnych imprez, gdy
    ludzie w butach biegają po mieszkaniu, przestawiają meble, upadające przedmioty (np.
    butelki) itp.
    Niestety w tym mieszkaniu nie ma dywanów czy wykładzin.

    Poniżej link do obrazka z rysunkiem przekroju stropu (kamienica z lat 30 ub. wieku):

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d8532ce3f92f4ae9
    .html

    Mam dwa warianty:
    A) Robię sam - modyfikując sufit. Wysokość pomieszczeń to 2.80 m, więc mógłbym
    rozważyć sufit podwieszany z jakąś warstwa tłumiącą.
    Sufit podwieszany mógłby być pod istniejącym sufitem ale może lepiej rozebrać
    istniejący (deski i matę z trzciny) i zrobić wszystko na nowo?

    B) Proszę właściciela mieszkania nade mną o wygłuszenie podłogi, np. położenie
    paneli. Właściciel tam nie mieszka tylko wynajmuje, wiec dla niego to decyzja "tylko"
    finansowa a nie emocjonalna.
    (choć oczywiście zdaję sobie sprawę, że mało realna)

    Co byście poradzili? (głównie chodzi o projekt do wariantu A)

    z góry dzięki
    GM

  • 2. Data: 2011-07-17 13:01:42
    Temat: Re: wygluszenie stropu
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Gregory Moron napisał:
    > mam problem z głośnymi lokatorami mieszkania z góry i zacząłem się
    > zastanawiać jak ograniczyć hałasy.

    Przejrzyj archiwum grupy - było o tym nie raz i to dość wyczerpująco.

> [...]
    > Niestety w tym mieszkaniu nie ma dywanów czy wykładzin.
    > Poniżej link do obrazka z rysunkiem przekroju stropu (kamienica z lat 30

    Melina pijacka...??? 8-/ To kondolencje składam...

> [...]
    > Sufit podwieszany mógłby być pod istniejącym sufitem ale może lepiej
    > rozebrać istniejący (deski i matę z trzciny) i zrobić wszystko na nowo?

    Obawiam się, że mało możesz zrobić.
    Jak dla mnie, to jedyne rozsądne - skoro masz tam lekki strop, to tym
    bardziej takie rozwiązanie widzę - założyć sufit podwieszany i dać nad
    nim maksymalnie grubą warstwę wełny mineralnej. Skoro masz wysokie
    pomieszczenia - na 2,8 m - to możesz spokojnie włożyć te 20 - 25 cm
    wełny i na pewno odczujesz znaczącą poprawę, bo tyle wełny to już sporo,
    a ta ma bardzo dobre właściwości tłumiące.
    Ze styropianami nawet nie próbuj, bo są dla dźwięku przezroczyste. :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-07-17 18:33:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-07-2011 o 14:10:34 Gregory Moron <g...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > upadające przedmioty (np. butelki) itp.
    > Niestety w tym mieszkaniu nie ma dywanów czy wykładzin.
    Szczerze? nic nie zrobisz, wykosztujesz sie tylko a efekt będzie mizerny.
    Sprzedaj mieszkanie, wybuduj dom albo kup inne.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 4. Data: 2011-07-18 08:20:54
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Gregory Moron" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
[...]

    IMHO małe szanse na powodzenie i skuteczność wariantu A. Jakaś tam będzie, ale na
    pewno nie taka jak to sobie wyobrażasz.
    Jest jeszcze wariant C: zaczynasz regularnie zapraszać policję z prośbą o uciszenie
    towarzystwa. Po pierwszej grzywnie powinno się uciszyć. A może Ci chociaż sufit
    popękał? Wtedy występujesz do sprawcy o odszkodowanie - to też działa uspokajająco.
    --
    Jackare