  • 11. Data: 2010-10-21 21:50:02
    Temat: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    news:i9qbcs$u62$1@opal.futuro.pl...

    > "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > Jak te skosy w końcu ociepliłeś? Dawałeś wiatroizolację między krokwie ?
    > Macasz ściany w newralgicznych punktach ?

    Wlasnie wzialem sie za koncowke ocieplenia pierwsza warstwa. Cale lato
    zeszlo mi na przystosowywaniu dolu do zamieszkania a do welny latem w ogole
    nie podchodzilem z przyczyn oczywistych dla tych ktorzy choc raz tego
    probowali. :-)
    Wiatroizolacja miedzy skosami jest obowiazkowo i teraz kiedy czasem wieje
    mam idealna okazje przekonac sie czy ocieplenie zrobilem prawidlowo od
    strony przewiewania. Jak dotad rozebralem trzy pola miedzy krokwiami przy
    murlacie robione jako pierwsze, bo tamtedy czulem lekkie strumyki zimnego
    powietrza, ale to juz w zeszlym roku. Poprawka polegala na wyjeciu
    ocieplenia murlaty, wycieciu calych kawalkow welny i na maksymalnie
    szczelnym ich ulozeniu. Pomoglo i jak na razie bez struzki powietrza nawet
    przy silnych wiatrach ktorych dzis nie brak. Powiem szczerze, ze zrobienie
    dobrze to rezygnacja z pospiechu. Tu nie ma miejsca na zadne jakos tam. Po
    prostu ma byc maksymalnie dokladnie i tyle. Nie jest to moze jakos
    szczegolnie trudne, ale wymaga dokladnosci co zabiera jak by nie bylo wiecej
    czsu. Prawde mowiac z jednej strony nie dziwie sie, ze ocieplacze za murlate
    wrzucaja skrawki pozostalej welny, bo na dokladnym ociepleniu jeden dom
    robili by tyle czasu co trzy. :-) Nie dziwie sie tez, ze te ocieplenia sa
    czesto malowarte, co oczywiscie nic nie usprawiedliwia. Nie ma to jak robic
    samemu chociaz pierwsza warstwe.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2010-10-21 22:36:09
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    Mogłes od razu walnąć membranę, przybić ją pionowymi kantówkami i na to
    deski i by było po robocie :-)
    Deskowany dach bez membrany to porażka.

  • 13. Data: 2010-10-22 05:51:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:
> [...]
    >
    > Ostatni raz grzalem w kominku przez pol dnia w niedziele. Czyli juz
    > czwarty dzien bez grzania i dopiero dzisiaj zaczynam odczuwac
    > dyskomfort, szczegolnie tam gdzie sa plytki (kuchnia / lazienka), w
    > pokojach gdzie sa panele jeszcze nie jest tak zle (choc w krotkim
    > rekawku juz mogloby byc za chlodno :) Temperatura w dzien sie podnosi
    > (i to czasem o caly jeden stopien C!) a w nocy spada. Czyli zyski
    > prawdopodobnie sloneczne sa i to spore. Albo akumulacja robi swoje - w
    > dzien maleje roznica temperatur i oddawane cieplo ze scian
    > wewnetrznych jest wieksze niz z straty na zewnatrz :)

    no to ile masz w pokojach na poziomie 1m w nocy a ile w dzien :)

  • 14. Data: 2010-10-22 05:53:35
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-10-21 22:33, Adam Szendzielorz pisze:

    > Jednak jest efekt. Nawet po tylu dniach. Jak pisalem - dopiero dzisiaj

    Jest efekt. Nazywa się efekt placebo. Kolejny przykład wskazuje, że
    psychologia jest bardzo istotnym czynnikiem.

    M.

  • 15. Data: 2010-10-22 05:55:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:
> [...]
    > dzien maleje roznica temperatur i oddawane cieplo ze scian
    > wewnetrznych jest wieksze niz z straty na zewnatrz :)

    grzeje normalnie bo nie jestem ojcem Goriot...

    co wiecej w moim domu uzywa sie swiatla a nie tylko przy swietle dziennym
    zyje.

    Masakryczne musi byc zycie z czlowiekiem który jest opetany rzadza
    oszczedzania.

  • 16. Data: 2010-10-22 05:58:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > wejsciu, przy oknie i w kazdym rogu. Z grzejnikami tak dobrze nie
    > bylo i prawda jest to co piszesz, ze podloga utrzymuje dluzej temp. w
    > porownaniu z pomieszczeniami bez podlogowki, gdzie po prostu posadzka
    > nie byla podgrzewana i temp. wyjsciowa od razu jest znacznie nizsza.
    > Wniosek mozna by wysnuc taki, ze podlogowka jako taka nie tyle dluzej
    > grzeje po wylaczeniu ogrzewania, co dodatkowo bierze udzial w
    > akumulacji ciepla, bo przy najmniej u mnie przy tych temp. ciepla i
    > tak nigdy nie jest. Innymi slowy w porownaniu z grzejnikami to

    podłogówka robi warstwowy rozkład temperatur w pomieszczeniu. sprawdź sobie
    iel masz pod sufitem, tam jest najzimniej. Przy grzejnikach jest odwrotnie,
    całe ciepło jest pod sufitem a na dole jest zimniej.

  • 17. Data: 2010-10-22 06:15:24
    Od: "Tomek" <a...@i...pl>

    >To, ze podlogowka dlugo trzyma cieplo, a kalafior robi sie zimny w
    >godzine :)

    i ta podlogowka trzyma Ci cieplo w czwartek, bo w niedziele paliles kilka
    godzin?:)

    > Masz podlogowke, ze tak piszesz? Chyba nie :) Przy 22stC przy
    > podlogowce chyba bym sie roztopil. Roznica jest kolosalna (kalafiory
    > VS podlogowka).

    mam i to i to i jest roznica, ale 17st w domu to jest masakra a nie komfort
    cieplny, bez wzgledu na rodzaj ogrzewania. Poza tym jaka masz temperature
    podlogi przy tych 17stC? 18stC? Dalej ciagnie zimnem po nogach.

    > duzych mrozach. Jestem z gatunku cieplolubnych, w domu mam miec komfortowo

    > Poprostu ciekawy jestem porownania technologii nazwijmy to
    > "tradycyjnych" - z wentylacja grawitacyjna i standardowymi murami
    > (slabo ocieplone tudziez 1W).

    Roznica jest bezdyskusyjna, duzo styro i rekuperacja zawsze daje
    oszczednosci w ogrzewaniu, z tym nikt nie polemizuje. Natomiast mury 1W wraz
    z wentylacja grawitacyjna nie sa takim dramatem jak Ci sie wydaje. Czytajac
    Twoje posty odnosze wrazenie, ze wrabales kupe forsy w ocieplenie, reku i
    inne bajery (moze i slusznie) a teraz ze wszystkimi chcesz sie porownywac i
    udowadniac sobie ze bylo warto :) Wyluzuj! Wybudowales tak jak chciales,
    teraz mieszkaj i sie ciesz zyciem a nie zastanawiaj sie co by bylo gdybys
    mial 5cm styro mniej.

    --
    Tomek

  • 18. Data: 2010-10-22 06:58:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wybudowales tak jak chciales, teraz mieszkaj i sie ciesz zyciem a nie
    > zastanawiaj sie co by bylo gdybys mial 5cm styro mniej.

    Potrzeba racjonalizacji wlasnych dzialan jest we wspolczesnym swiecie bardzo
    silna, zwlaszcza na grupach dyskusyjnych.

  • 19. Data: 2010-10-22 06:59:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Cale lato zeszlo mi na przystosowywaniu dolu do zamieszkania

    ;-)

  • 20. Data: 2010-10-22 07:08:03
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jest efekt. Nazywa się efekt placebo. Kolejny przykład wskazuje, że
    > psychologia jest bardzo istotnym czynnikiem.

    Nawet nie placebo co w znacznej mierze zwykle przyzwyczajenie (do chlodu
    badz ciepla), jak jeszcze nie grzalem w tym sezonie zakladalem podwojne
    skarpetki, podkoszulek z dlugim rekawem i dalo sie zyc i przy 17 stopniach
    (no koncowki palcow troche mialy chlodno). Teraz jak wlaczylem od tygodnia
    grzanie, co jakis czas reguluje termostatem, bo jednak 19 stopni przez
    powiedzmy godzine to jednak jest mroz - wiec zawezilem histereze do jednego
    stopnia. Dopoki temperatura schodzi delikatnie jestesmy w stanie przekonac
    siebie, ze nie odczuwamy jej jako niekomfortowa, ale jak juz sie
    przyzwyczaimy do wyzszej, jej szybki spadek okazuje sie nie do przyjecia.