  • 41. Data: 2017-12-02 16:17:24
    Temat: Re: zakup budynku w trakcie budowy?
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Bo zapomniałem.
    A nieuszkodzony peszel jest potrzebny po do, żeby przewód nie był narażony
    na naprężenia występujące w z twardniejącym betonie.
    Ale przy odkuwaniu też się przydaje.

  • 42. Data: 2017-12-02 16:37:50
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 2 grudnia 2017 16:17:26 UTC+1 użytkownik abomito napisał:
    > Bo zapomniałem.
    > A nieuszkodzony peszel jest potrzebny po do, żeby przewód nie był narażony
    > na naprężenia występujące w z twardniejącym betonie.

    a jakie to napreznia wystpuja w twardniejacym betonie?

    b.

  • 43. Data: 2017-12-02 16:42:30
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > a jakie to napreznia wystpuja w twardniejacym betonie?

    Spytaj betona.Ja pilnuję kabla.

  • 44. Data: 2017-12-02 19:30:10
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 2 grudnia 2017 16:42:31 UTC+1 użytkownik abomito napisał:

    > Spytaj betona.Ja pilnuję kabla.

    czyli zmyśliłeś jakies zjawisko techniczne, zeby uzasadnić swoje zastrzeżenia :-)

    b.

  • 45. Data: 2017-12-02 23:04:42
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > czyli zmyśliłeś jakies zjawisko techniczne, zeby uzasadnić swoje zastrzeżenia :-)
    Aż tak, to nie.Pomijam tu skurcze występujące przy wiązaniu betonu( przy wysokich
    klasach to może być problem) ale chodzi mi o trudność przy wykuwaniu przewodów
    z betonu.Szczególnie, jeśli betom jest czymś przykryty.A na posadzkach bywa...
    A dlaczego czasem trzeba go wykuć, już pisalem.A jaka radocha jest, kiedy czasem
    drugi trzeba ułożyć...
    Jakoś tak wyszło, że w życiu mniej budowałem, a więcej poprawiałem po innych.
    Przy konserwacji różne rzeczy wychodziły i dlatego piszę to,co piszę.Bo całej
    instalacji na posadzce(choćby i na piętrze) chyba jeszcze nie widziałem.

    A piszę również dlatego, że na stare lata znowu się pisać nauczylem. Więc ćwiczę.

  • 46. Data: 2017-12-05 16:53:15
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-12-02 o 23:04, abomito pisze:

> [...]
    >
    > A piszę również dlatego, że na stare lata znowu się pisać nauczylem. Więc ćwiczę.

    Jak coś nawali, to wydaje mi się, że zawsze można w ostateczności
    pociągnąć po prostu nowy przewód nową drogą - na przykład w ścianie :)

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 47. Data: 2020-11-14 18:56:26
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-12-01 09:41, Lisciasty wrote:

    > Miał ktoś rozmach. Ta cena faktycznie okazyjna? Bo tutaj tak na oko
    > trzeba dorzucić jeszcze ze 600 tys. żeby to było "na gotowo"....

    Cena była naprawdę symboliczna jak na lokalizację, działkę i budynek.

    Zrobiłem dach zaraz po zakupie, potem postał dwa lata, w lutym tego roku
    wziąłem się do roboty a wprowadziłem się miesiąc temu, wczoraj
    podłączyłem kompa. ;)

    Głównym problemem ciężkim do przeskoczenia okazuje się właśnie coś czego
    zupełnie się nie spodziewałem czyli niezwykle wysoki poziom wody po
    opadach, drenaż ładnie ją zbiera z obwodu domu, ale nie mam jej gdzie
    odprowadzać - wypompowuję na trawę możliwie daleko od budynku i przez
    ostatnie dwa miesiące w najniższym rogu działki stoi mi woda non stop.

    Ostatnio padało w zasadzie tydzień temu a ciągle spływa mi dobre 500
    litrów na godzinę. W okolicy pola z kałużami lub całkiem grząskie, a
    nawet rowów brak. Okazuje się że sąsiedzi mieli rozsądniejszych
    projektantów bo nikt inny nie ma piwnicy ;).

    Na dniach będę rozmawiał z gościem od przydomowych oczyszczalni
    (chwilowo korzystam z tego co było - szambo betonowe) i zobaczymy co się
    da wymyślić ale mam złe przeczucia.

    Tak poza tym to nauczyłem się na tej budowie tyle że chyba jestem gotowy
    stawiać sobie finalny dom (liczę ten jako 'dla przyjaciela' bo "dla
    wroga" to remontowałem sobie pół wiejskiej szkoły po powrocie do kraju).

    Pokrótce - ekipa od schodów ułożyła zbrojenie na kawałkach pustaków
    mając w zasięgu wzroku wiadro z dystansami do zbrojenia. Zawibrowanie
    wyszło im bardzo kiepsko. Asy stawiające komin zrobiły wlot w kotłowni
    tak nisko że aż się zdziwiłem. Akurat te roboty leciały jak byłem w
    szpitalu i jak zobaczyłem efekty to zwątpiłem w kierbuda.

    Podłogówkę robił znajomy hydraulik - to był zły pomysł, polecam żeby
    ktoś ją najpierw porządnie zaprojektował bo jednak sporo rzeczy
    zrobiłbym inaczej. Wylewki i tynki - tu złego słowa nie mogę powiedzieć.

    Ogólnie to niedoszacowałem praktycznie wszystkie etapy i prace, a
    patrząc z dzisiejszego punktu widzenia drugi raz bym się tego nie podjął...

  • 48. Data: 2020-11-14 19:31:17
    Od: budynPL <b...@g...com>

    sobota, 14 listopada 2020 o 18:56:28 UTC+1 m4rkiz napisał(a):

    > Zrobiłem dach zaraz po zakupie, potem postał dwa lata, w lutym tego roku
    > wziąłem się do roboty a wprowadziłem się miesiąc temu, wczoraj
    > podłączyłem kompa. ;)

    przeżyłeś - więc jest dobrze :-)

    b.

  • 49. Data: 2020-11-14 20:36:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

> [...]
    >
    > Zrobiłem dach zaraz po zakupie, potem postał dwa lata, w lutym
    > tego roku wziąłem się do roboty a wprowadziłem się miesiąc temu,

    Zdjecia wyparowały.
    Wrzucisz co tam wykombinowałes? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 50. Data: 2020-11-14 21:16:25
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-11-14 20:36, Budzik wrote:
    > Użytkownik m4rkiz m...@m...od.wujka.na.g.com ...

    > Zdjecia wyparowały.
    > Wrzucisz co tam wykombinowałes? :)

    na dniach, muszę posortować i zbackupować dokumentację