  • 11. Data: 2012-07-20 17:47:26
    Temat: Re: zawieje, ulewy i tornada
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Jul 2012 19:24:42 +0200, Albercik napisał(a):

    > Wydaje mi się jednak że dachówka pofalowana w jakikolwiek sposób będzie
    > odporniejsza na uderzenia z góry niż płaska

    I jeszcze jedno: na moim domu jest "socjalistyczna" blacha, nie do zdarcia,
    pomalowana wygląda świetnie, a co najważniejsze jest kilkakrotnie grubsza
    niż te dzisiejsze pielinki. Nie zamierzamy wymieniać, a jesli kiedyś coś,
    to położymy pielinkę zwaną dziś "blachą" na tę starą. Tak zrobili niejedni
    nasi znajomi, w tym tacy, u których był grad - ich dachy mają się dobrze.
    --
    XL

  • 12. Data: 2012-07-20 17:49:49
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 20 Jul 2012 17:43:28 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Za to o setki lat świetlnych szybciej i lepiej lata - istny żagiel.
    > Robienie dachów z blachy na całą długość dachu zamiast krytych segmentowo
    > właśnie owocuje klęskami.

    ...ponieważ w razie poderwania blachy leci od razu cały dach. Dachy kryte
    małymi arkuszami blachy są bezpieczniejsze - kilka arkuszy sie poderwie,
    ale dach zostanie.
    --
    XL