  • 301. Data: 2020-01-02 09:13:35
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-12-31 o 18:36, Hans Kloss pisze:
    > Uogolniasz jak czerwoni towarzysze. Pracuję na panstwowym etacie, nie mam
    państwowej kawki,
    > nikogo nie ograbiłem i nic nie przytuliłem. W domu mam swój laptop, drukarkę, tusze
    kupuje za swoje.

    Ale za to masz emeryturę po 15 latach pracy :P ;)

    --
    Pete

  • 302. Data: 2020-01-02 12:04:55
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 30.12.2019 o 10:35, Kris pisze:
    > Może jeszcze uważasz ze oszukiwanie pracowników(umowa śmieciowa lub najniższa
    krajowa-a reszta pod stołem, samozatrudnienie tam gdzie jest to ewidentny etat)itp
    tez jest ok.

    tak, ja myślę, że jeśli pracownik się na to zgadza (czyli nikt mu
    pistoletu nie przystawia) to jest ok.
    Mieszkam w UK, samozatrudnienie to normalna forma zatrudnienia, a będąc
    na etacie to ty się umawiasz z pracodawcą, a nie państwo (czyli jak
    chcesz pracować 16h dziennie za minimalną krajową to możesz, a jak
    chcesz to za pracę między 10:00 a 12:00 możesz mieć stawkę x2 - nikt nie
    nakazuje płacić x1,5 za nadgodziny czy odpoczywać minimum x godzin.
    > Ktoś tam pisze ze kontrole ze skarbówki, odwrócony vat i inne niedogodności.
    > Przypomnę ze byliśmy rekordzista w eksporcie telefonów komórkowych czy innej
    elektroniki;) Jeśli nie wiesz to doczytaj dlaczego.
    > Nie uważasz że wynikiem tego że są kombinatorzy którzy kombinują, wyłudzają jest
    konieczność uszczelnienia systemu?

    nie, nie uważam. Ty też byś tak nie uważał - ale nie jesteś
    przedsiębiorcą, więc odczułbyś dopiero, gdyby do ciebie i sąsiadów
    wpadała policja, bo przecież w Polsce się kradnie samochody, więc taka
    konieczność 'uszczelnienia systemu'

    Lukasz

  • 303. Data: 2020-01-03 03:18:49
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.12.2019 12:00, Budzik wrote:

    > A to fakt.
    > Znajomy ma taka umowe ze jak danego dnia nie wykona usługi to bodaj 600zł
    > kary za kazdy dzien moga mu nałozyć. Plus obciązyc go kosztami które
    > poniosła firma w wyniku niezrealizowania usługi...
    > Wiec czy sraczka czy zygaczka, zawsze pojawia sie w pracy albo na gwałt
    > próbuje zorganizowac zastepstwo.

    Ale to trzeba być chorym umysłowo żeby taką umowę podpisać :-) To się
    już do L4 kwalifikuje i to z hospitalizacją w wariatkowie :-)

  • 304. Data: 2020-01-03 03:31:55
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.12.2019 23:00, ąćęłńóśźż wrote:
    > Myślisz, że kasjerka jest na etacie?
    > IMHO jest na śmieciówce.
    > Znałem z Żabki, znałem z Lidla - same śmieciówki.
    > A z Żabki jak się okazało po czasie (ajent na DG) nie zgłosił do
    > ubezpieczenia.

    A te żabki i franczyzy to im się w ogóle opłacają? Słyszałem, że to wtopa.

  • 305. Data: 2020-01-03 03:37:45
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.12.2019 17:48, Kris wrote:

    > Takia moda na narzekanie na nasze ubezpieczenia społeczne ale sam znam osobiście
    takich co to za granicę za chlebem wyjechali ale zęby leczyć czy na poważniejsze
    zabiegi/leczenia przyjeżdżają do Polski

    To normalne, znam wielu takich, rzekłbym że większość tak robi jak nie
    wszyscy.

  • 306. Data: 2020-01-03 03:46:06
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.12.2019 12:19, Kris wrote:
    > A jak ludzie w Australii zaczęli masowo montować magazyny energi to teraz władza
    chce tego tam zakazać czy już zakazała

    A to czemu?
    Ja tego nie pojmuję co się dzieje. Za chwilę u naz zabronią paneli PV,
    bo elektrownie maja straty.

  • 308. Data: 2020-01-03 06:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik KIKI h...@u...dl ...

    > A te żabki i franczyzy to im się w ogóle opłacają? Słyszałem, że to
    > wtopa.

    Chyba bywało roznie. Ale skoro sa 4-5 na jednej 500 metrowej ulicy to
    chyba obecvnie nie jest tak zle...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton

  • 307. Data: 2020-01-03 06:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik KIKI h...@u...dl ...

    > Ale to trzeba być chorym umysłowo żeby taką umowę podpisać :-) To
    > się już do L4 kwalifikuje i to z hospitalizacją w wariatkowie :-)

    Moze byc wiele przesłanek zeby sie zgodzic. Np doswiadczenie polegajace
    na tym ze firma nie respektuje tych zapisów w 100% a stosuje je raczej do
    dyscyplinowania tych bardziej nieodpowiedzialnych wspolpracowników.

    W przypadkach naprawde losowych typu wypadek etc podobno nigdy nie
    zdarzyło im sie respektować tych zapisów i raczej podchodza ze
    zrozumieniem. Niemniej zapis jest i na pewno nie mozna nie stawic sie na
    zasdzie urlopu na żądanie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 309. Data: 2020-01-03 08:09:48
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 03.01.2020 o 02:37, KIKI pisze:

> [...]
    zabiegi/leczenia przyjeżdżają do Polski

    > To normalne, znam wielu takich, rzekłbym że większość tak robi jak nie

    i korzystają z polskich ubezpieczeń społecznych? Bo ja też zęby leczyłem
    jeszcze w zeszłym roku w Polsce, ale ceny już dobiegają do standardów
    europejskich i przestaje się to opłacać. Z resztą ceny mocno poszły w
    górę, jak się robi jakieś standardowe zakupy to to dość mocno widać -
    choć o szczegóły to musiałbym żonę zapytać.

    Lukasz

  • 310. Data: 2020-01-03 12:30:05
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.01.2020 06:59, Budzik wrote:

> [...]
    > zdarzyło im sie respektować tych zapisów i raczej podchodza ze
    > zrozumieniem. Niemniej zapis jest i na pewno nie mozna nie stawic sie na

    Duża firma to pierwsze co zrobi to skorzysta z tego zapisu.