  • 31. Data: 2020-06-28 23:44:55
    Temat: Re: Mur stoi murem
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Strach teraz przez tego covida gdzieś dalej się ruszyć, jeszcze w trakcie
    > pobytu dowiem się, że po powrocie "zapraszamy na 14 dniową kwarantannę..."
    > Miałem być w drugiej połowie lipca i wszystko odwołałem. Może we wrześniu
    > się trochę uspokoi.
    > Ale dzięki za zaproszenie, będę pamiętał :-)
    > TG

    Już się uspokaja i tutaj. Nawet podróżować można między prowincjami. Turyści
    niemieccy wyposzczeni ruszyli szturmem na Mallorca. Na wyspach już od dawna można
    więcej. Hiszpanie nie odpuszczą wakacji bo to zabiłoby ich przemysł turystyczny.
    Niektórzy naprawdę mocno podupadli.
    W sierpniu wszystko ruszy po staremu.
    K.

  • 32. Data: 2020-06-29 18:34:18
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 26 czerwca 2020 17:38:44 UTC-5 użytkownik Kadar napisał:
    (ciach sytuacja kiepska)

    > Też już pisałem. Nie istnieje.

    > Chyba na taki mnie nie stać. Te które oglądam nie mają dokumentacji.

    Ty sie zastanow czy kupujesz dom czy kupujesz sama dzialke.

    Moze zmien perspektywe?

    Jak to jest takie stare i w takim slabym stanie (brak izolacji, ocieplen, grzybek,
    wentylacja slaba) to moze po prostu kup co jest, zaloz budzet na jakies poprawki ale
    planuj wyburzenie i budowe nowego?

    Wtedy nie na mury patrzysz a na dzialke i ewentualne usytuowanie nowego i czy calosc
    wyglada ustawnie.

    A w tym co kupisz mieszkaj se pare lat. Na ogrzewaniu nie zbankrutujesz, grzyb cie
    nie zabije od razu szczegolnie jak zadbasz o ocieplenie.
    A piec czy jakas fotowoltaike czy solary mozesz potem przelozyc do nowego.

    A mur jaki jest to widac. Ujme to inaczej, dobry mur poznasz. A jak nie widac czy
    dobry bo zamalowany czy zasloniety czyms to prosciej zalozyc ze nie jest dobry.

    Powodzenia!

  • 33. Data: 2020-06-29 18:38:44
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 27 czerwca 2020 14:44:37 UTC-5 użytkownik Kadar napisał:

    > Kiki, na pewno ale nie na tym etapie. regularnie jeżdżę i oglądam i jak na razie
    szkoda czasu na takie pierdoły. Ewidentnie coś się nie nadaje to odwracam się i już
    głowy sobie nie zawracam. Uprzedzam Kiki, rozczarujesz się. To zupełnie inny rynek
    niż polski. Trzeba na to inaczej patrzeć inaczej nigdy bym nie kupił.
    > Jak już będę blisko to na pewno pokażę.
    > K.

    Gdzie to jest? Grecja? Portugalia?

    Zbadaj ceny materialow. Bedziesz wiedzial ile cie zakosztuje ewentualne rozbudowanie
    czy wymiana dachu.

    Ja robilem remont domu (zrywanie tynkow, nowe instalacje, ocieplenie ale nie ruszalem
    dachu) i na jedna osobe to jest trudna praca ale do zrobienia.

    Jak mozesz zaoszczedzic 100-150-200kpln robiac taki remont czegos co juz jest to imho
    warto. Jak masz sie cackac i zyskac 50-70kpln. IMHO nie warto. Ale to juz inna
    historia.

  • 34. Data: 2020-06-29 18:58:22
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2020 o 18:38 <s...@g...com> pisze:

> [...]
    >
    > Jak mozesz zaoszczedzic 100-150-200kpln robiac taki remont czegos co juz
    > jest to imho warto. Jak masz sie cackac i zyskac 50-70kpln. IMHO nie

    Hiszpania, południe, ceny mat bud. tak z 20% więcej niż u nas. Robocizna
    bardzo droga, co jest dziwne bo bezrobocie mają duże.
    W budowlance na południu sporo ekip z Ameryki południowej, tańsze ale
    partacze, nie mają wiedzy o nowych technologiach.

    TG

  • 35. Data: 2020-06-29 21:37:22
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    dobry bo zamalowany czy zasloniety czyms to prosciej zalozyc ze nie jest dobry.

    Koncepcja pierwotna była zupełnie inna. Miałem kupić działkę i się budować po swojemu
    (naszemu czyli polskiemu) ale się popsuło coś (nie będę o tym pisał) i nagle zmieniły
    się plany. Nie ma gdzie wrócić a tu gdzie jestem nie dam rady dłużej wynajmować -
    koszty. Muszę jak najszybciej coś (cokolwiek) kupić i przeorganizować soje plany.
    Rada jak najbardziej sensowna tylko czas mnie goni.
    D.

  • 36. Data: 2020-06-29 21:40:31
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Gdzie to jest? Grecja? Portugalia?

    Hiszpania - Murcia.

    > Zbadaj ceny materialow. Bedziesz wiedzial ile cie zakosztuje ewentualne
    rozbudowanie czy wymiana dachu.

    Do tego etapu jeszcze daleko. Na razie wszystko co oglądam odpada. Nie dlatego, że
    jestem wybredny tylko dlatego, że naprawdę nie nadaje się.
    W tej chwili to nie kwestia oszczędności a znalezienia czegokolwiek.
    K.

  • 37. Data: 2020-06-29 21:48:59
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Hiszpania, południe, ceny mat bud. tak z 20% więcej niż u nas. Robocizna
    > bardzo droga, co jest dziwne bo bezrobocie mają duże.

    Wolą zasiłek niż pracować.

    > W budowlance na południu sporo ekip z Ameryki południowej, tańsze ale
    > partacze, nie mają wiedzy o nowych technologiach.

    Nie tylko z Ameryki południowej. Czasami pojawiają się z Afryki (tak generalnie) ale
    jakość ta sama.
    K.

  • 38. Data: 2020-07-01 00:45:53
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.06.2020 21:48, Kadar wrote:

    > Wolą zasiłek niż pracować.

    > Nie tylko z Ameryki południowej. Czasami pojawiają się z Afryki (tak generalnie)
    ale jakość ta sama.
    > K.

    O jej, a nie możesz po prostu wrócić do Polski ? :-)

  • 39. Data: 2020-07-01 00:46:59
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.06.2020 21:40, Kadar wrote:

    > Hiszpania - Murcia.

    No weź wróć tutaj :-) Gdzie się tam tułał będziesz? :-)

  • 40. Data: 2020-07-01 08:31:11
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 czerwca 2020 14:37:23 UTC-5 użytkownik Kadar napisał:
> [...]
    soje plany.
    > Rada jak najbardziej sensowna tylko czas mnie goni.

    Rozumiem. Wiec tym bardziej skup sie na tym aby kupic cos przyszlosciowego co cie nie
    zabije finansowo.

    Wiesz, hiszpania zimna nie jest, grzyba tez zbytnio nie odczujesz. Jak ogarniesz dach
    to nie ugotujesz sie od razu.

    Koszty stale beda nieduze (nie wiem jak podatki). Wiec jak kupisz byle co ale w
    sensownym miejscu to se za jakis czas postawisz dobrze i albo pomieszkasz albo
    sprzedasz i kupisz lepsze.

    Poszukaj czegos w sensownym miejscu i negocjuj ostro zeby nie przeplacic.

    Zbadaj co znaczy sensowne miejsce tam gdzie szukasz. Bo sensowne w polsce w uk, w usa
    i w hiszpanii bedzie pewnie sporo inne.