  • 21. Data: 2022-01-16 19:55:19
    Temat: Re: Najem nowych mieszkań coraz bardziej nieopłacalny dla wlascicieli
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 16 stycznia 2022 o 18:51:32 UTC+1 4...@g...com napisał(a):
    > niedziela
    > Brakuje żebyś dopisał że po wojnie nie było wyżu demograficznego i że nie upłynął
    czas po którym najwcześniejsze roczniki nie zaczynają umierać. I że nie pojawi się w
    przeciągu 15 lat może i z dziesięć milionów mieszkań po tych co nie umarli. Z faktami
    nie da się dyskutować? Wiadomo ile ludzi się w jakimś okresie czasu urodziło. To
    wiadomo że przyjdzie czas że zaczną umierać. Uwierzysz że da się policzyć ile za 6
    lat będzie potrzeba ławek w szkołach dla tych dzieci co się w tym roku urodzą?
    Wracając do tematu. Inflacja nie przeszkadza w handlu pod warunkiem że sprzedaje się
    za inna, pewniejsza walutę, niż ta która dotknęła inflacja. Inna sprawa że jak
    niedługo pojawi się na rynku dużo nieruchomości do sprzedania a klientow będzie mało
    to ceny wywoławcze się zmniejsza. Cenny transakcyjne spadną poniżej wywoławczych. I
    inflacja spadnie. Do tego kredytobiorcy będą spłacali kredyty za coś co będzie warte
    połowę niż jak kredyty brali. To też korzystnie wpłynie na spadek inflacji. Aż strach
    pomyśleć co się będzie na przykład w Łodzi działo jak zostanie do sprzedaży
    wystawionych 20 tysięcy mieszkań a chętnych będzie 500. Od nie sprzedanych
    właściciele będą musieli płacić czynsz, za wywóz śmieci. Za liczniki. Za ogrzewanie.
    Podatek gruntowy i podatek od pustostanu. Te opłaty mogą w przeciągu roku kosztować z
    10 tysięcy. Do tego spłata kredytu rocznie 25 tysięcy. Ujmę bo jest z czego ale i tak
    w okolicach trzydziestu tysięcy rocznie wyjdzie koszt utrzymania teraz kupionego na
    kredyt mieszkania. Mieszkania którego ze względu na dużą ilość na rynku tańszych
    mieszkań ani się nie da sprzedać ani wynająć żeby zrobić lub chociaż wyjść na zero.

    Sprawdziłeś ile na dzisiaj jest mieszkań w Polsce?

  • 22. Data: 2022-01-16 20:05:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 16 stycznia 2022 o 19:55:20 UTC+1 Kris napisał(a):
> [...]
    mieszkań ani się nie da sprzedać ani wynająć żeby zrobić lub chociaż wyjść na zero.
    > Sprawdziłeś ile na dzisiaj jest mieszkań w Polsce?
    Oczywiście że sprawdziłem i nawet wcześniej napisałem. A ty sprawdziłeś? Jeśli
    sprawdziłeś to też wiesz. Masz w związku z tym jakieś swoje wnioski? Moje znasz.

  • 23. Data: 2022-01-16 20:29:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 16 stycznia 2022 o 20:05:22 UTC+1 4...@g...com napisał(a):
    > ?
    > Oczywiście że sprawdziłem i nawet wcześniej napisałem. A ty sprawdziłeś? Jeśli
    sprawdziłeś to też wiesz. Masz w związku z tym jakieś swoje wnioski? Moje znasz.

    A pewien jesteś że ta liczba nie zawiera domów tylko same mieszkania w blokach?

  • 24. Data: 2022-01-16 20:34:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 16 stycznia 2022 o 20:05:22 UTC+1 4...@g...com napisał(a):
    ż.
    > Oczywiście że sprawdziłem i nawet wcześniej napisałem. A ty sprawdziłeś? Jeśli
    sprawdziłeś to też wiesz. Masz w związku z tym jakieś swoje wnioski? Moje znasz.
    O ilości "gospodarstw domowych" jeszcze doczytaj.
    Albo wprost doczytaj ile w Polsce brakuje lokali mieszkalnych

  • 25. Data: 2022-01-16 20:41:09
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    sprawdziłeś to też wiesz. Masz w związku z tym jakieś swoje wnioski? Moje znasz.

    Sprawdź jeszcze ile osób w Łodzi oczekuje na mieszkanie komunalne.
    I jak myślisz dlaczego planują wybudować 500 nowych mieszkań komunalnych.
    Daj znać co ustaliles

  • 26. Data: 2022-01-16 20:48:06
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 16.01.2022 08:25, r...@k...pl wrote:
    > Sat, 15 Jan 2022 15:58:37 -0800 (PST), w
    > <703335f0-f7c9-48f1-b8bf-494969594a98n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder

    > Eurostat opublikował najnowsze dane na temat cen mieszkań w I kwartale 2021 r.
    > Wynika z nich, że w ciągu 5 kwartałów pandemii ceny w Polsce wzrosły średnio o
    > 11 proc., co daje nam 7 miejsce na 26 krajów dla których podano dane.
    >
    > Zdecydowanie gorzej wyglądają dane w długim okresie. Z wyliczeń Expandera, że
    > od 2005 r. do 2020 r. ceny wzrosły u nas ponad 2-krotnie (o 142 proc.) i jest
    > to najwyższy wzrost wśród 24 krajów UE, dla których opublikowano takie
    > statystyki.

    dziwne trochę - brali pod uwagę UK? bo z tego co pamiętam, z oficjalnych
    danych wynikało, że ceny nieruchomości w UK w ciągu ok 20 lat wzrosły
    2-krotnie, co daje podobny wynik co w Polsce

    Lukasz

  • 27. Data: 2022-01-16 20:51:07
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 16 January 2022 at 20:41:10 UTC+1, Kris wrote:
> [...]
    > Sprawdź jeszcze ile osób w Łodzi oczekuje na mieszkanie komunalne.
    > I jak myślisz dlaczego planują wybudować 500 nowych mieszkań komunalnych.
    mieszkania komunalne, czyli socjalne to stary fake w Polsce
    Jedynie w Mimcach było miliony mieszkań socjalnych i każdy biedny je dostawał

    W Polsce to socjalne mieszkania będą burzone, aby nie stanowiły konkurencji dla
    developerów.

    G,miny maja terteny i moga rocznie budowac milion mieszkań socjalnych
    ale developery tez pracuja w gminach i nie lubia konkurencji

    Gmina ma tereny za frico , uzbrojone w centrach miast
    a jak sprzedaje je developerowi, to ten zarobi 1000%

    i dlatego mieszkania socjalne będą , ale w barakach, 10 kilometrów od centrum miasta,
    aby nikt ich nie chciał nawet za frico.

    Polska może budować milion mieszkań rocznie, jako panstwo, ale Jarek nie jest
    zainteresowany, aby Zenki tanio mieszkaly z lazienkami, kiblami i bez grzyba,
    robactwa, w centrach miast

    Bidotę się wygania z centrów miast ab y wyższa kasta przejmowala centra miast i nikt
    nie musial bidoków oglądać za dnia czy nocą/.

  • 28. Data: 2022-01-16 20:51:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    niedziela, 16 stycznia 2022 o 20:41:10 UTC+1 Kris napisał(a):
> [...]
    > Sprawdź jeszcze ile osób w Łodzi oczekuje na mieszkanie komunalne.
    > I jak myślisz dlaczego planują wybudować 500 nowych mieszkań komunalnych.

    I sprawdź jeszcze ile u nas jest mieszkań na 1000 mieszkańców a ile "poza nami"

  • 29. Data: 2022-01-16 21:51:58
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    straty nie w Koziej Wólce a w Warszawie i Krakowie. Będzie jeszcze gorzej dla
    właścicieli co oznacza że lepiej dla tych co wynajmują.

    > Nie wiem. Taki durny pomysł mógł sie wykluć tylko w twojej pustej głowie. Niczym go
    nie możesz umotywować z wyjątkiem swojej głupoty i złośliwości. Za chwilę właściciel
    domu będzie mi na imieniny życzenia składał i kwiatki kupował żebym się tylko nie
    wyprowadził do mieszkania tańszego i ładniejszego które ma ktoś inny.

    Żebyś się nie zdziwił. Kilka lat temu Twój pan miał kilku chętnych na
    Twoje miejsce. Nie kombinował, aby zmieniać lokatorów, bo wolał mieć
    lokatora - emeryta, który co miesiąc przynosił mu pieniądze w zębach,
    byle tylko pokryły koszty.

    Ale teraz ma już kilkudziesięciu chętnych, bo ceny mieszkań poszybowały
    w górę i obecnie mniej osób stać na kupno swojego mieszkania.

    Jednocześnie wszystkie materiały budowlane podrożały. Niektóre nawet
    kilkukrotnie. Ceny usług idą w górę. Zatem idą w górę także koszty
    utrzymania oraz koszty odtworzeniowe mieszkań. Właściciel kamienicy
    musiałby być idiotą, aby pozostawić ceny czynszów sprzed roku czy dwóch
    i dokładać do interesu.

    Jeżeli chodzi o koszty odtworzeniowe to są tym większe w przeliczeniu na
    lokatora im mniej rodzin zamieszkuje budynek. Tak więc największe
    podwyżki czynszów czekają lokatorów kamienic, których czynsze często nie
    pokrywały wartości odtworzeniowej. Wszystko przez to, że do tej pory
    małe było zainteresowanie wynajmem mieszkań w starych ruderach.

    Społeczeństwo im bardziej biedne tym łatwiej się godzi na wszelkie
    niedogodności mieszkaniowe, a niestety społeczeństwo obecnie bardzo
    mocno biednieje. Z jednej strony inflacja i ogromny wzrost cena, a z
    drugiej strony rząd, który próbuje wycisnąć ostatnie soki ze
    społeczeństwa, nakładając kolejne podatki.

    Poza tym coraz głośniej się mówi o wprowadzeniu podatku katastralnego w
    wysokości 1-3 % od wartości nieruchomości. Przy czym są projekty, aby
    właściciel jednego mieszkania/domu zaspakajającego jego własne potrzeby
    mieszkaniowe, płacił ten podatek wielokrotnie niższy. Tak wysokie stawki
    naliczane by były zaś tym, którzy są właścicielami więcej jak jednej
    nieruchomości. Taki podatek ma uderzyć przede wszystkim w tych, którzy
    dysponują dodatkowymi nieruchomościami pod wynajem. Tym samym koszty
    utrzymania mieszkań kamienicznikom dość mocno wzrosną. Koszty te
    oczywiście zostaną przerzucone na lokatorów, bo nikt nie będzie dokładał
    do interesu.

    Dla przykładu od kamienicy w której mieszka 10 rodzin, a posiadającą
    wartość 3 mln. zł trzeba będzie zapłacić od 30 do 90 tys. zł rocznie, co
    daje dla każdego z lokatorów od ok. 3 do 9 tys. zł. dodatkowego kosztu
    wynajmu rocznie, czyli od 250 do 750 zł co miesiąc.

    Trzeba też doliczyć wyższe koszty odtworzeniowe, wyższe koszty
    obowiązkowych przeglądów. Średnio wynajem mieszkania w starej kamienicy
    zdrożej od kilkuset do nawet 2000zł miesięcznie.

    Znając życie, wielu kamieniczników postanowi się pozbyć takiego
    "wrzoda", a w takich sytuacjach jak lokatorzy nie odkupią mieszkania od
    kamienicznika to zainteresują się tymi mieszkaniami tzw. czyściciele
    kamienic, którzy kupują takie kamienice w celu szybkiego, wysokiego
    zarobku. Zazwyczaj doprowadzają bardzo wysokimi czynszami lokatorów do
    wyprowadzki, aby sprzedać nieruchomość pod cele budowy nowego marketu
    lub pod działalność gospodarczą.

    Najmniej odczują podatek katastralny osoby, które są właścicielami
    jedynej nieruchomości, która służy im do zaspakajania ich własnych
    potrzeb mieszkaniowych.

    Tak więc Zenuś radzę Ci szybko szykować gotówkę, aby coś kupić i płacić
    niższe podatki.

  • 30. Data: 2022-01-16 22:16:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 16 stycznia 2022 o 20:51:43 UTC+1 Kris napisał(a):
    sprawdziłeś to też wiesz. Masz w związku z tym jakieś swoje wnioski? Moje znasz.
    > I sprawdź jeszcze ile u nas jest mieszkań na 1000 mieszkańców a ile "poza nami"
    Prościej będzie ogólnie a potem można podzielic zeby na tysiąc wyszło. Z danych jakie
    podaje Urząd Statystyczny. Wszystko co napisze da się sprawdzić. Ilość ludzi tutaj
    żyjących ~38 milionow. 45% Polaków mieszka w mieszkaniach. Czyli w mieszkaniach
    mieszka 38*45%=17,1 miliona. Ilość mieszkań 15 milionów. 17,1/15=1,14. Według GUSu
    przeciętne mieszkanie ma ok 50 m?. 50/1,14=44m? na osobę. Sprawdź czy się gdzieś nie
    pomyliłem i zinterpretuj wyniki.