  • 11. Data: 2021-02-17 22:19:03
    Temat: Re: Niska "kultura betonu" w Polsce
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Zależy co. Cieśle znad Wisły niegodni buty wiązać tym, co stawiają za
    > oceanem tradycyjne domy z drewna.

    A znad Dunajca?

    Jarek

    --
    Posadzili bacę
    na brzegu Dunajca

  • 12. Data: 2021-02-18 18:24:44
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 17 lutego 2021 o 15:08:31 UTC-6 Maciek napisał(a):

    > Zależy co. Cieśle znad Wisły niegodni buty wiązać tym, co stawiają za
    > oceanem tradycyjne domy z drewna.

    Malo widziales.
    Ciesle z hameryki to tylko ramki stawiaja i w sumie tylko katownika, miarki i pily
    ukosnicy uzywaja. No i mlotka bo klocki czesto lacza na dziurawione blaszki.

    Nie chce mi sie szuakc filmow na jutubie z niedorobkami w nowych domach. Ale jest ich
    milion i ogolnie tych "fachowcow" to trzeba za ryje trzymac i dlatego w usa/kanadzie
    inspekcje sa tak wazne.
    Bo budowlaniec robi tanio i szybko, inwestor ma w dupie jakosc (gwarancje sa ale
    niezbyt dlugie i czasem ich nie ma (zalezy od stanu/prowincji) a pierwszy wlasciciel
    bedzie mieszkal tam moze 5 moze 10 a moze 15 lat i potem sie przeprowadzi bo albo
    zaczal miec dzieci i potrzebuje wiekszego albo dzieci wybyly i w sumie tez ma w dupie
    czy dom sie kupy trzyma bo i tak banka inwestycyjna mu wartosc podniosla i sie
    cieszy.
    A jak cos sie stalo to robi sie szybko i tanio. Ilosci piwnic z nowymi rygipsami na
    fundamentach nie zlicze.

    Tak ze ten tego, pora pozbyc sie kompleksow i przestac sie samobiczowac. Bo jak ktos
    widzial cos wiecej niz widokowkowy obraz zachodu rozumie ze u nas jest niegorzej a
    czesto lepiej niz za odra czy atlantykiem.

    No chyba ze masz na mysli tych co buduja domy z bali. Ale i oni jak widza niemieckie
    czy szwajcarskie domy z bali to im galy z orbit wychodza.
    Wrzuc ze matt risinger w jutube i zobacz jak on widzi europejska technologie.

  • 13. Data: 2021-02-18 21:01:05
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2021 22:19:03 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > A znad Dunajca?

    Moim zdaniem to też nie ten poziom.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 14. Data: 2021-02-18 21:01:56
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2021 09:24:44 -0800 (PST), ptoki napisał(a):

    > Ciesle z hameryki to tylko ramki stawiaja i w sumie tylko katownika, miarki i pily
    ukosnicy uzywaja.

    Ale ja nie o tym.
    Tyle to każdy głab potrafi.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 15. Data: 2021-02-18 21:52:52
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 18 lutego 2021 o 14:02:07 UTC-6 Maciek napisał(a):

    > Ale ja nie o tym.
    > Tyle to każdy głab potrafi.

    Ty jak zwykle farmazonisz. Nie. Ramek stawiac tez nie kazdy glab potrafi. Zajrzyj w
    jutub w niedorobki jakie strugaja zanim bedziesz farmazony znowu uskuteczniac.

  • 16. Data: 2021-02-19 15:49:05
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Feb 2021 12:52:52 -0800 (PST), ptoki napisał(a):

    > Ty jak zwykle farmazonisz. Nie. Ramek stawiac tez nie kazdy glab potrafi. Zajrzyj w
    jutub w niedorobki jakie strugaja zanim bedziesz farmazony znowu uskuteczniac.

    "Jutub" nie jest żadną wykładnią. Wiedzę czerpie się z książek i od
    fachowców.
    Jeśli ja, kompletny laik, potrafię postawić prostą konstrukcję szkieletową,
    która wytrzymuje lata, to tak, podtrzymuje - ramkę postawi ktokolwiek.
    Ja miałem na myśli tradycyjne ciesielstwo, do obejrzenia np. u amiszów.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 17. Data: 2021-02-19 16:24:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciek napisał:

    > Moim zdaniem to też nie ten poziom.

    Tu bym się jednak spierał. Ale mniejsza o to. Skoro już porównujemy,
    warto też przytoczyć przykład cieśli japońskich. W tym kraju wiele
    drewnianych budowli, opisywanych jako wielowiekowe, w rzeczywistości
    ma mniej niż sto lat. Wielowiekowa jest tam dokumentacja techniczna.
    Jej fragmenty, dotyczące jednej bądź kilku belek, przechowują u siebie
    rodziny rzemieślniecze. Gdzieś tak raz na sto lat wszyscy skrzykują
    się na akcję -- każdy struga u siebie we warsztacie, a potem leci
    z tym na plac świątynny. Tam rozbieraja starą konstrukcję i dokładnie
    na jej miejscu montuja nową. I jakoś im to kurna zawsze pasuje jedno
    do drugiego!

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2021-02-19 20:27:48
    Od: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 19 lutego 2021 o 08:48:45 UTC-6 Maciek napisał(a):

    w jutub w niedorobki jakie strugaja zanim bedziesz farmazony znowu uskuteczniac.
    > "Jutub" nie jest żadną wykładnią. Wiedzę czerpie się z książek i od
    > fachowców.

    Jutub jest swietnym zrodlem informacji o tym jak spieprzone sa domki i jakie bledy
    popelniaja budowlancy.
    Z uporem maniaka probujesz skrecic dyskusje na jakies poboczne tory.
    Po kij? Nie wiem. Ale pozytku w tym nie widze. Walisz jakies slogany bez ladu i
    skladu i udajesz ze cos wiesz.

    > Jeśli ja, kompletny laik, potrafię postawić prostą konstrukcję szkieletową,
    > która wytrzymuje lata, to tak, podtrzymuje - ramkę postawi ktokolwiek.

    Tak jestes laikiem. Nie, nawet ramiaka mozna spieprzyc. Ale tego sie z ksiazek nie
    dowiesz bo one nie pokazuja jak sie popelnia bledy w budowie.