  • 121. Data: 2021-01-04 20:25:02
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 20:03 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > Odpowiadam z kabiny. Słuchawki mam już na uszach. Pytanie pierwsze: nie
    > spadną. Pytanie drugie: nie będzie. Co na to eksperci? Ile wygrałem?
    > Czy przechodzę do następnej rundy pytań?

    ano widzisz, zaczynasz pisać jak co najmniej doświadczony użytkownik CO.
    Tak samo twierdzę ja i inni polemizujący z Markiem w tym wątku, a Ty mimo
    wszystko wyżej ze mną dyskutujesz i się nie zgadzasz :-)

    TG

  • 122. Data: 2021-01-04 20:29:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Irek.N. napisał:

    > Daleko i dawno szukasz. Mnie w 2014 jak niemcy policzyli 84m
    > ciepłociągu, to wyszło im że jak wejdzie 40kW w postaci ciepłej wody,
    > to na wyjściu będzie coś ala "czarna dziura", gdyż z obliczeń wyszły im
    > straty 1kW/m ciepłociągu i nie zastanowiło ich to! Takie spece.

    Liczyli Szwedzi i Szwajcarzy. Z Duńczykami po społu bodajże. Jak policzyli,
    tak wyszło w robocie.

    --
    Jarek

  • 123. Data: 2021-01-04 20:33:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 20:18 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > no dobra :-)
    > - 20kW z 20 do 40 zagrzeje 300L w ~21 min
    > - 20kW z 25 do 40 zagrzeje 300L w ~16 min

    zapomniałem o sprawności kotła gazowego, będzie jeszcze trochę wolniej, no
    chyba że przyjmiemy 106% ;-)

    TG

  • 124. Data: 2021-01-04 20:51:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > ano widzisz, zaczynasz pisać jak co najmniej doświadczony użytkownik CO.
    > Tak samo twierdzę ja i inni polemizujący z Markiem w tym wątku, a Ty mimo
    > wszystko wyżej ze mną dyskutujesz i się nie zgadzasz :-)

    Przecież wasze polemiki dotyczą całkiem innej kwesti. Ja też nie namawiam
    nikogo do *zmiany* przekroju rur, a już zwłaszcza nie obiecuję, że taka
    akcja przyniesie mannę z nieba. To że responsywny układ *w niektórych*
    przypadkach w ogóle przesądza o sensowności budowy centralnego ogrzewania,
    to już inny temat. Dyskutować nie warto, bo jak ktoś próbuje, to raczej
    nie ma pojęcia -- więc po co z takim gadać?

    To samo z drugim pytaniem -- jeśli ktoś uważa, że rachunek całkowy akurat
    w kaloryferologii stosowanej się nie sprawdza, to jego sprawa. Płaskoziemcy
    też mają prawo dożycia.

    --
    Jarek

  • 125. Data: 2021-01-04 20:54:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > zapomniałem o sprawności kotła gazowego, będzie jeszcze
    > trochę wolniej, no chyba że przyjmiemy 106% ;-)

    A to nie tak jest, że moc kotła opisuje to, co na wyjściu,
    a nie w odniesieniu do kaloryczności paliwa spalonego w
    jednostce czasu?

    --
    Jarek

  • 126. Data: 2021-01-04 20:56:17
    Od: collie <c...@v...pl>

    W poniedziałek, 4.01.2021 o 18:31, Jacek Maciejewski napisał:

    > To się głupio nie pytaj bo wyjdziesz na głupszego niż jesteś.

    To ja krótko, jak nasze piękne panie ze Strajku Kobiet: wypierdalaj!
    Kmiocie.

    --
    Z nazwiska wnoszę, że waść z gminu a cham honoru nie ma
    (Tadeusz Dołęga-Mostowicz).

  • 127. Data: 2021-01-04 20:57:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > Miałeś udowodnić że częste wyłączanie "urządzenia grzewczego" wpływa na
    > straty. Nie zrobiłeś tego. Powtórzyłeś jedynie swoje pustosłowne prawdy
    > objawione.
    > Każdy który wypowiada się na temat regulacji tempertury bez używania
    > takich pojęć jak stała czasowa czy czas martwy obiektu, regulacja
    > dwustanowa PID, pojemność cieplna czy przewodność cieplna, histereza,
    > czy też wypowiadając się zaniedbuje narysowanie choćby przybliżonego
    > schematu regulacji z podaniem podstawowych składników obiektu tejże

    Czyli przyznajesz, że jesteś głupcem.

    Wiele razy to tłumaczyłem na grupie dlaczego tak jest, że im więcej
    taktuje urządzenie grzewcze to tym jest mniejsza jego sprawność.

    Jak ktoś tego nie rozumie, bo miał pod górkę do szkoły i nie zna praw
    fizyki to już jest jego problem.

    Jeżeli chodzi o nazewnictwo to tak się składa, że jestem automatykiem i
    język specjalistyczny znam, bo nie dość, że tego się uczyłem to i
    jeszcze mam za sobą ponad 30 lat praktyki w tym zawodzie. Tylko, że ja
    tutaj dyskutuję z głupcami, którzy nie rozumieją nawet prostego, wręcz
    bym powiedział prymitywnego języka, a co dopiero by było gdybym zaczął
    używać pojęć typowo specjalistycznych np. obiekt regulacji, uchyb,
    regulacja dyskretna, regulacja proporcjonalna, całkowanie,
    różniczkowanie, inercja, sprzężenie zwrotne ... itp., czyli pojęć
    zrozumiałych tylko dla garstki userów.

    Tak więc misiu skończ już z tymi swoimi "mądrościami", bo kolejny już
    raz z rzędu trafiasz "jak kosa w kamień".

  • 128. Data: 2021-01-04 21:00:24
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No zobacz np. chcesz grzać tylko w dni powszednie a oszczędzać w weekendy (lub na
    odwrót dom weekendowy), chcesz mieć ciepło 4-5
    stycznia, 6 chłodno, 7-8 stycznia ciepło, 9-10 chłodno, 11- ciepło.

    -----
    > Daj przykład domu, mieszkania gdzie ktoś będzie grzał kwadrans a później będzie
    miał potrzebę schłodzenia?

  • 129. Data: 2021-01-04 21:02:56
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No ale to było grawitacyjne.

    -----

  • 130. Data: 2021-01-04 21:05:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2021 o 20:54 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > A to nie tak jest, że moc kotła opisuje to, co na wyjściu,
    > a nie w odniesieniu do kaloryczności paliwa spalonego w
    > jednostce czasu?

    Tego nie wiem, ale miałem na myśli sprawność wymiany palnik-woda.
    Przy kotle elektrycznym byłoby prościej. To co podałem wyżej to czasy
    teoretyczne ale pewnie zbliżone do rzeczywistych.

    TG