eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBardzo potaniały solary Zestaw 100W + kontroler już za 20 $ › Re: Bardzo potaniały solary Zestaw 100W + kontroler już za 20 $
    From: ddddddddddd <d...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Bardzo potaniały solary Zestaw 100W + kontroler już za 20 $
    Date: Tue, 23 May 2023 20:30:48 +0100

    On 23/05/2023 17:18, r...@k...pl wrote:
    > Tue, 23 May 2023 07:18:58 -0700 (PDT), w
    > <c424ff0e-e538-4ee1-8a38-aa913edba912n@googlegroups.
    com>, a a

    > A przy okazji zapytam, bo znajomy zajarany mi pokazywał na Allegro jakieś
    > zestawy na balkon, które podłącza się do gniazda i z tego mamy tani prunt.
    > Używane.
    >
    > To działa w ogóle, ma to jakiś sens (ekonomiczny)?

    pewnie nie ma, a może ma. Trzeba by znać szczegóły i policzyć.

    Ja obliczyłem że zestaw offgrid do domu, przy dzisiejszych cenach prądu
    (ale nie mieszkam w PL) zwróciłby mi się w 6 lat (co jest dla mnie
    satysfakcjonującym rezultatem). Ongrid nie liczyłem, bo u nas na niego
    są dotacje i muszą być zainstalowane przez firmę wytypowaną przez rząd,
    więc jest ponad 2x droższy, a za oddaną energię płacą grosze.
    Problem z solarami jest taki, że dają prąd wtedy gdy go nie potrzebujesz
    - w moich obliczeniach sens miała bateria 10kWh - większa nigdy by się
    nie zwróciła bo byłaby za droga, mniejsza nie wygenerowałaby
    wystarczających oszczędności, więc też by się nie zwróciła.

    Lukasz