eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBardzo potaniały solary Zestaw 100W + kontroler już za 20 $ › Re: Bardzo potaniały solary Zestaw 100W + kontroler już za 20 $
  • Data: 2023-05-25 10:42:52
    Temat: Re: Bardzo potaniały solary Zestaw 100W + kontroler już za 20 $
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    dn. 25.05.2023 o 07:14, ddddddddddd napisał:
    > za odbiór kWh płacą ?0.05, a sprzedają za 0.32.

    Brzmi zdrowo.

    > był tani, ale rząd zajął się ustalaniem cen (najpierw zlikwidował
    > mniejsze firmy dotując tylko większe).

    To u was też widzę zaraza w rządzie... A myślałem, że Brytyjczycy to
    rozsądny, pragmatyczny naród.

    > to słuszne podejście, jednak dylemat mam z każdą inwestycją w dom.

    Bo generalnie rzecz biorąc tzw. "inwestycja" we własny dom to mało kiedy
    jest inwestycja. Dom jest od tego żeby mieszkać, nie ma sensu
    przeliczać wszystkiego, bo to nie jest żaden biznes. Tylko ustawiać
    sobie życie tak, jak się najbardziej podoba - żeby było fajnie.
    Cokolwiek nie zrobisz, z czasem będzie się zużywać, a więc tracić na
    wartości.

    Wracając do inwestycji - takich faktycznych - to patrząc w swoją
    księgowość z ostatnich 3 lat widzę, że najlepiej wyszedłem na akcjach
    Société Générale, Tesli i Totala. W każdym z tych przypadków podwoiłem
    kapitał w przeciągu mniej, niż trzech lat. Bez łażenia po dachu,
    szarpania się z panelami czy żebrania o dotacje.

    Mateusz