    From: krys <k...@p...onet.pl>
    Date: Wed, 17 Jun 2015 15:31:44 +0200
    Subject: Re: Instalacja fotowoltaiczna w domu.
    Newsgroups: pl.rec.dom
    <mlkdt4$nqj$1@dont-email.me> <1...@4...net>
    <mllfe3$4ht$1@dont-email.me> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1853349mk07v2$.1go89fz3leoxu$.dlg@40tude.net>
    <mlnkkq$79g$1@dont-email.me> <mlp6gc$7v0$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1fpvxeowvjkkj.1q49a2psonx70$.dlg@40tude.net>
    <mlqn9o$qne$1@dont-email.me> <55811e15$0$2186$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]
    > ktoś wiedział czego szukać. Te wielkie baniaki z blachy ocynkowanej są
    > nieakceptowalne, wciąż pwietrze rozpuszcza się w wodzie, maleje "pojemość
    > skokowa" i w ogóle szkoda gadać. No i zawór zwrotny przed pompą też bardzo
    > ważny. W każdym razie nie taki oldskulowy "poprzeczny", z gumową uszczelą
    > i zamykaniem grawitacyjnym. Wspóczesny, równoległy, ze sprężynką. Za dychę
    > czy coś koło tego. W ogóle cała reaktywacja, to koszt kilkuset złotych lub
    > niewiele więcej. Nawet z robotą hydraulika, jeśli nie trafi się naciągacz.

    To wszystko jest ok. Wystarczy się podkopać do studni i wymienić wyhajster w
    środku. Jakby wszystko nie było ok, nikt nie zawracałby sobie głowy
    reaktywacją.
    BTW - hałasowanie hydroforu polegało na tym, że się zauważało, że się raczył
    załączyć. I to tylko w pomieszczeniach bezposrednio nad hydroforem
    umieszczonych

    > U mnie wodociąg założyli u schyłku komuny. Bo opadł poziom wody w
    > studniach i *niektórzy* sobie z tym nie potrafili poradzić. Więc niech
    > państwo wyłoży kasę, rozkopie ulice, bo oni sobie przecież swojej studni
    > nie uwspółcześnią -- to myślenie do dziś się nie zmieniło, jak widać.

    To nie dziś, wodociąg to my mamy więcej niż 20 lat, i nie państwo, tylko
    komitet budowy wodociągu. Gmina ma mieszkańców mojej wsi tam, gdzie
    kolektorów nie montują;-). Ludzie sami sobie muszą.

> [...]
    > studni głębinowych do uzupełniania wody w dziurawej warszawskiej sieci
    > grzewczej. Ta elektrociepłownia jest siedem kilometrów dalej, ale lej
    > depresyjny takie studnie robią potężny. I tu jest sedno problemu. Żeby
    > stworzyć sobie Eden na działce, to nie brak pieniędzy na prąd jest
    > przeszkodą. Wcześniej trzeba wiedzieć, skąd aż tyle wody wziąć. Studnia?
    > "Jezioro" na hektarowej działce i rzeczka obok? Bez owijania w bawełnę
    > powiem, że Jezioro Aralskie oraz rzeczułki Syr-daria i Amu-daria pokazują
    > jak takie pomysły wyglądają w wersji XXXL.

    U mnie jest porąbane, bo mieszkamy na glinie. Był czas ( wtedy, gdy budowano
    wodociąg), że była pustynia wszędzie i wodę trzeba było dowozic, a było i
    tak, ze trzeba było na gwałt budowac stdnie odwadniające, żeby nie musieć
    wynosić wody wiadrami z piwnic. Parę lat temu było tyle wody, że u sąsiada
    dzikie kaczki po podwórku pływały, a u mnie zgniły wszystkie niemal drzewa.
    Za to trawnika nie podlewam, bo jak wszyscy mają wypalone słońcem stepy, to
    u nas zielono;-). Ale nie będę się upierać przy uprawie agaw i kaktusów i
    nie zainwestuję w związku z tym w unijne projekty odwadniające.

    J.

    www.kontestacja.com