    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jak wiązać pomidory?
    Date: Sat, 29 Aug 2020 15:53:03 +0200

    Pani Ewa napisała:

    > Dość tęgie kije tam są, ale musiałabym raczej rusztowanie z nich
    > zbudować, żeby od góry pomidory do nich podwiązać. Nie wiem, czy
    > zdążę przed jesienią. Może w przyszłym sezonie wykorzystam, bo
    > pierwsze sukcesy zachęcają do dalszej uprawy.

    Dość będzie u szczytu tyczki wbić gwoździk mały lub też śrubkę wkręcić.
    Tak, by podwiązka miała się o co oprzeć i nie zsuwała się w dół.

    > A może tym moim pomidorom brak jakiegoś składnika odżywczego, że
    > takie słabe i łamliwe mają gałązki? Ale owoce duże i dorodne.

    Może to też tkwić w genach odmiany. Jest gen, czy też zestaw genów,
    determinujących łamliwość szypułki owocowej, a także istnienie bądź
    nieistnienie na niej specjalnie osłabionego miejsca, w którym owoc
    może odłamać się wraz z krótkim ogonkiem. Żywot roślin jest ciekawy
    i skomplikowany czasem.

    Jarek

    --
    Pan pomidor wlazł na tyczkę