  • Data: 2020-06-28 22:21:13
    Temat: Re: Mała Fotowoltaika z duzym potencjałem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Budzik napisał:

    > Dziekuje, to wiele mi wyjasniło.
    > Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - ile mogłoby kosztować podłączenie
    > takiej instalacji gdybym we własnym zakresie kupił wszystko pomontował,
    > poprzeprowadzał przewody a ktos musiałby tylko sprawdzic, podłączyc i
    > podbic papier?

    Mogłoby kosztować dowolnie, co wnoszę z anonsowanych tutaj cen za kW
    żądanych przez "kompleksowych realizatorów". A te mają rozpiętość 1:2
    albo i większą. Przy podejściu Zrób To Sam może być podobnie. Żeby mieć
    taką elektrownię, trzeba sobie kupić panele, inwerter, oraz "trochę
    dupereli" w rodzaju kable czy wsporniki mocujące toto na dachu. Tu może
    być pierwsza niespodzianka -- udział tych dupereli w kosztach może być
    znacząco wyższy, niż się pierwotnie zakładało. Ktoś może potrafi zrobić
    mocowanie ze starej szprychy rowerowej i niepotrzebnej szpulki od nici
    (którą można znaleźć w każdym domu), ale to nie jest reguła. Druga sprawa,
    to te dwa główne elementy systemu. Spodziewam się sporych różnic w ofertach
    (każdy będzie zapewniał, że ma najniższą cenę w stosunku do jakości), ale
    jeśli chodzi o rynek detaliczny, niewiele mam doświadczenia, lepiej żeby
    wypowiedział się kdoś z praktyką, najlepiej niedawną.

    Pewnie niewiele tym wywodem wyjaśniełem, najwyżej to, że wszystko wcale
    nie jest tak proste, jak się na początku wydaje.

    --
    Jarek