  • Data: 2013-03-04 12:56:05
    Temat: Re: Modernizacja starego układu co.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Kolego Ty mylisz pojęcia.
    > Jeżeli regulator ma histerezę 1 stopnia to wahania o amplitudzie 1 stopnia
    > są wahaniami, które wynikają z histerezy, a nie ze zbyt dużej ilosci wody
    > w instalacji.

    Oczywiście dokładnie to napisałem - akumulacyjność budynku nie ma nic do
    tego.

    > Poza tym piszesz bzdury, że regulatory/sterowniki mają histerezę 1
    > stopnia.
    > Takie histerezy to mogą mieć regulatory mechaniczne, ale nie
    > elektroniczne.
    > Większość regulatorów/sterowników ma histerezy dużo poniżej 1 stopnia i z
    > reguły histerezę w takich regulatorach/sterownikach ustawia się samemu.

    Sam sobie przeczysz: Skro ustawia się samemu to nic nie stoi na przeszkodzie
    by miały 1 stopnień :-)
    W instalacjach opartych na kotle gazowym bez modulacji ustawianie histerezy
    mniejszej niż 1 stopnień powoduje właśnie ten efekt o którym pisałeś na
    początku czyli ciągłe włączanie i wyłączanie kotła, ale nie jest to wina
    kotła tylko kogoś kto ustawił taką histerezę.

    > Może znajdziesz, może nie.
    > Poza tym co przeważnie ludzie mają? Butle acetylenowo-tlenowe i palniki?

    Oczywiście! Bo są niezbędnie konieczne ;-)

    > Może myślisz, że pospawasz instalację CO spawareczką elektrodową MMA,
    > chińskiej produkcji, kupioną w Biedronce za 200zł?

    Nie wiem, nie mam spawarki z biedronki. Nie muszę myśleć, ja wiem, że domową
    instalację można bez problemu zrobić normalną spawarką za 500-600 zł. Nie
    robiłem tego osobiście, ale znam wiele takich instalacji które już działają
    od 20-30 lat, a spawane były przez amatorów (takie smutne czasu były).

    > Czy aby masz pewność, że wiesz o czym piszesz? Bo ja widzę, że nie masz o
    > tym najmniejszego pojęcia.

    Tym właśnie się różni teoretyk od praktyka. Ty się naczytałeś, że do
    spawania CO potrzeba butli, a ja _wiem_, że nie trzeba.

    > Instalacje CO sprawa się tylko i wyłącznie palnikiem acetylenowo-tlenowym.

    ROTFL.

    [ciach wywody teoretyczne]

    Sądzisz, że taki zestaw acetylwenowo-tlenowy znajduje się w większości
    domów i łatwiej jest go kupić niż najtańszą zaciskarkę ręczną do AluPexa
    za 300zł
    http://www.pitosz.pl/zaciskarka-do-rur-praska-pex-al
    -pex-16-32mm-8ton.html ?

    Aha czyli porównujesz zestaw Profi z najtańszą zaciskarką, bardzo
    obiektywnie ;-) A dlaczego nie z zaciskarką elektryczną?

    > Choć uważam, że w przypadku montażu instalacji z AluPexa z grzejnikami i
    > rozdzielaczem to trzeba mieć "nierówno pod sufitem", żeby inwestować w
    > zaciskarki oraz w droższe złączki zaciskane.

    Kiedyś dorośniesz to zrozumiesz.

    > Kupuje się 2 klucze płaskie + kalibrator łacznie za 20zł i wszystkie
    > końcówki do AluPexa się skręca. Nie potrzeba tu wielkiej filozofii, ani
    > tajemnej wiedzy.

    Oczywiście, hydraulik który to będzie za kilka lat poprawiał tez człowiek i
    żyć musi niech ma robotę.

    > Złączki zaciskane mają sens tylko wtedy, kiedy będą schowane w wylewkach
    > czy ścianach. Przy instalacji z rodzielaczem i grzejnikami nie będzie ani
    > jednej złaczki schowanej.

    Wszystkie przy grzejnikach jednopłytowych i zworach kątowych. Natomiast przy
    innych grzejnikach znacznie bardziej estetycznie wygląda złączka zaciskana
    zamiast skręcanej.

    > Poza tym przy AluPexie stosuje się głównie grzejniki z podejściem dolnym i
    > do tych grzejników nie kupuje się złączek AluPex lecz specjalne bloki
    > zaworowe ze złączkami skręcanymi do AluPexa.

    Jak koś lubi wydawać więcej za każdy grzejnik + dodatkowo za te podejścia to
    jego sprawa.

    Pozdrawiam
    Ergie