  • Data: 2013-03-05 16:11:15
    Temat: Re: Modernizacja starego układu co.
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kh4ate$ccl$1@node1.news.atman.pl...

    > Wiem, ale co z tego? Rurę PEX też nie w każdym miejscu zaciśniesz. Jak
    > robisz nową instalację to właśnie po to się planuje łączenie kolejnych
    > odcinków aby na koniec nie zostać z czymś niewykonalnym posiadanymi
    > narzędziami.

    Kolejne dyrdymały.
    AluPexa to możesz sobie odgiąć, przesunąć i zacisnąć, a następnie
    wepchnąć na docelowe miejsce.
    Rur stalowych nie odegniesz, bo są zbyt sztywne.

    > Nie wiem, z kim dyskutujesz. Ja to wiem i nie twierdzę że jest
    > inaczej, ale w przypadku nowej instalacji to nie problem wystarczy
    > odpowiednio zaplanować kolejność robót.

    Kolejne bzdury.
    Wybacz, ale zapytam wprost czy kiedykolwiek widzaiałeś jak się wykonuje
    spawane instalacje CO?
    Z tego co piszesz wynika jednozancznie, że nie tylko nie robiłeś, ale
    także nigdy tego nie widziałeś, bo nie masz o tym najmniejszego pojęcia.
    Kolego, rury stalowe spawa się w ich miejsach docelowych i niewiele Ci
    pomoże odpowiednie planowanie. Czasami jakiś odcinek da się pospawać na
    stole spawalniczym, ale i tak trzeba będzie ten odcinek wspawać w
    docelowe miejsce.

    P.S. Instalacji stalowych także się nie spawa elektrycznie choćby ze
    względu na duży skurcz spawów "kładzionych" elektrycznie. W przypadku
    palnika gazowego rura w miejscu spawania pozostaje nagrzana dookoła do
    samego końca spawania co zapobiega jej krzywieniu na skutek
    nierównomiernego skurczu metalu.

    > ROTFL - ja pisałem o _spawaniu_ nie smarkaniu. Po spawaniu masz
    > elegancką spoinę bez żadnych dziur. Jak dobry spawacz spawa rurę, a
    > później przejedzie kontówką to po pomalowaniu nawet nie widać miejsca
    > łączenia. Ty najwyraźniej nigdy nie spotkałeś kogoś kto potrafi spawać
    > elektrodami a tylko samych smarkaczy.

    Tylko teoretyzujesz.
    Oczywiście spawać też trzeba umieć, ale dobrą spoinę to możesz położyć
    tylko w odpowiedniej pozycji i do tego mając wystarczającą ilość miejsca
    na operowanie elektrodą.

    > Wiesz nigdy osobiście nie upiekłem kaczki, ale wiem, że da się ją
    > upiec bo widywałem to wielokrotnie i jadłem takie kaczki wielokrotnie,
    > więc jak ktoś przychodzi i mi wmawia, że kaczki nie da się upiec w
    > piekarniku trzeba do tego piec plazmowy to znaczy, że to teoretyk.

    Ty nie piszesz, że można upiec kaczkę lecz twierdzisz, że wiesz jak się
    ją piecze i jak przygotowuje do pieczenia.
    Różnica między Tobą, a mną jest taka, że ja już "tych kaczek trochę
    napiekłem" i twierdzę, że trzeba mieć do tego dobry piekarnik, a Ty
    próbujesz mi wmówić, że widziałeś jak takie kaczki piekli w suszarkach
    do grzybów i w mikrofalówkach i że były równie dobre jak te upieczone w
    piekarniku.

    > No nareszcie dotarło :-)
    > I tak samo nie ma sensu inwestować w zestaw butli by pospawać jedną
    > instalację.

    No to Ci życzę powodzenia w spawaniu takiej instalacji spawarką
    elektrodową.
    Jak taką wykonasz to ja odszczekam to co napisałem tutaj i będę Cię
    wychwalał, ale póki co to jesteś dla mnie tylko i wyłącznie teoretykiem.

    > Czytaj ze zrozumieniem problemy nie występują przy złączkach
    > zaciskanych ale przy skręcanych.

    Przepraszam czeski błąd. Chodziło mi o złączki skręcane.
    Niestety osobiście nie spotkałęm się, aby złączka skręcona kiedykolwiek
    mi popuściła tak, że zaczęła lać.

    > Kilka razy do roku chodzę do ludzi naprawiać instalację skręcane więc
    > to chyba jest praktyka. Tak wyobraź sobie że mnie proszą o pomoc a nie
    > hydraulika partacza który im te instalacje ileś lat temu robił.

    No to jeszcze opisz z jakimi problemami się stykasz, bo póki co to tylko
    piszesz "ogólnikowo", w złym znaczeniu tego słowa.

    > ROTFL o czym Ty piszesz? O jakiejś chińszczyźnie? Ani TECE, ani RAHAU
    > ani WAVIN nie mają żadnego rantu.

    Mają wszystkie firmowe złączki zaprasowywane (zwróć uwagę, że pisałem o
    złaczkach zaprasowywanych, a nie zaciskanych).
    Chodzi o złaczki zaprasowywane prasami promieniowymi, a nie zaciskane
    osiowo.
    Muszą posiadać ranty wywinięte na zewnątrz, żeby nie kaleczyły rury i
    takie złączki właśnie mam na myśli, ponieważ są najbardziej
    rozpowszechnione i najczęściej stosowane, ze względu na niższą cenę niż
    innych systemów.

    W przypadku złączek zaciskanych osiowo te ranty faktycznie nie są ostre,
    bo są fabrycznie sfazowane, a wykonane połączenia są estetyczniejsze,
    ale te systemy póki co są niestety droższe od systemów zaprasowywanych
    promieniowo oraz dalekie od kwoty, którą podawałeś [cytat]"Dla przykłady
    złączka Wavina to koszt 7zł / sztuka."
    Dlatego też uznałem, że nie dyskutujemy o złączkach zaciskanych osiowo,
    choć także i systemy zaprasowywane promieniowo niezbyt się mieszczą w
    kryteriach Twoich cen, ale może masz dojście do lepszych cen.

    P.S.
    Dla ścisłości nie RAHAU tylko REHAU

    > Dla przykładu u mnie w zeszłym roku to było 70 zł na grzejniku. Przy
    > 18 grzejnikach daje to 1260 zł A kupowałem zawory kątowe Herza, gdybym
    > dał jakieś no-name to różnica wyszłaby jeszcze większa.

    Instalację za pewne zrobiłeś z rur stalowych spawanych spawarką
    elektrodową, bo według Ciebie także jest taniej i mógłbyś zaoszczędzić
    kolejne parę złotych? :)