  • Data: 2022-01-20 19:06:44
    Temat: Re: Można rozbierać elektrownie atomowe
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I nie bawić się w fuzje. Pozostają tylko elektrownie węglowe. Zrobili samograja.
    Spalają węgiel. Spaliny przepuszczają przez coś tam i na wylocie jest tlen i węgiel w
    postaci sypkiej. To go znowu można spalić i tak bez końca.
    > https://www.chip.pl/2022/01/wychwytywanie-co2-zamian
    a-w-wegiel/
    > Aż się boje pomyśleć co się stanie jak się górnicy dowiedzą.

    tak bez wgłębiania się w szczegóły - to jest nierealne. z 1kg
    czysciusieńkiego węgla (a taki w kopani nie występuje) masz 2kg CO2. ile
    z tego CO2 odzyskasz węgla? fajnie byłoby żeby to był 1 kilogram, czyli
    tyle ile włożyłeś. ale to się nazywa perpetum mobile - więc jest
    absolutnie niemożliwe. tzn jeśli się okaże że jest możliwe - świat
    będzie wygląda zgoła inaczej niż do tej pory.
    jeśli jednak z tego CO2 odsyskasz mniej niż 1kg węgla to co sie stało z
    resztą węgla? E=mc2? to też świat będzie wyglądał totalnie inaczej.
    Oczywiśice moje dywagacje mogą się okazać błędne, ale wtedy chętnie
    poznam wyjaśnienei logiczno ekonomiczne takiej reakcji

    ToMasz