    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 16 Jul 2021 10:46:29 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Praca w drewnie a oprogramowanie CAD
    From: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 16 lipca 2021 o 11:22:35 UTC-5 Mateusz Viste napisał(a):
    > Tak konkretnie to obecnie robię np. to (screeny z FreeCADa):
    > https://imgpile.com/images/NiVYTR.png
    > https://imgpile.com/images/NiVXEj.png

    > Heh, 10'000 PLN to trochę poza budżetem niedzielnego majsterkowicza. :)
    > Widzę, że określają to swoje cudo m.in. jako "cabinet designer".
    > Wstukałem te słowa w wyszukiwarkę i w podobnym tonie wyskoczyło mi coś
    > o nazwie "CAD Pro 3D", w cenie 500 zł. Tyle mógłbym ew. skołować jeśli
    > program naprawdę dobry. Sprawdzę to, być może zgodzą się przesłać mi
    > jakąkolwiek wersję do ewaluacji, bo na ich stronie każą kupować w
> [...]

    Dobrze kombinujesz.
    FreeCad jest dosyc mocny w tym co ci potrzeba. Ale musisz odpowiedni workflow w nim
    uskutecznic. On nie wymusza tego samoczynnie.
    Kazdy z twoich elementow musisz zdefiniowac jako czesc (wtedy free cad bedzie w
    stanie je interpretowac osobno i wygeneruje planarny zestaw) i potem zlozyc w
    komponent.

    FreeCad jak i inne google sketchup, inventor, solidworks nie robi tego intuicyjnie
    ale idee sa w nich te same. Osobno czesc, osobno zlozenie w calosc, dodatkowo jakies
    constrainty i punkty zaczepienia.

    Ludzie uzywaja tych powyzej, plus pewnie 1 czy 2 inne.

    Ja nie uzywam bo nie widze sensu. Dla mnie starcza inkscape plus jakis program
    cam-owski jak cos na cnc wycinam.
    Nie mam z tego widoku 3d ale mi takie uproszczenie mocno przyspiesza projektowanie.
    Bo na koncu i tak masz liste czesci i wiecej sie narzezbisz z rozplanowywaniem jak
    optymalnie wyciac to z materialu jaki masz niz poswiecisz na projekt 3d...