    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>
    Subject: Re: Zaczyna się
    <rtpqec$e85$1@dont-email.me> <600484b6$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <6004f1d9$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <60055f8d$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <60059f4c$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <20210118162706.4b48c653@mateusz>
    <b...@g...com>
    <20210118174751.65a31e6e@mateusz>
    <c...@g...com>
    <6006824f$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <60069dcc$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6006bbc7$0$31286$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: 19 Jan 2021 11:52:26 GMT

    Dnia 19.01.2021 Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał/a:

    > Ale ten przykład był zły, bo dotyczy praktyk, które prawa nie naruszają,

    A nie naruszają, bo są praktykami religijnymi? Jeśli ot tak, facet
    (no niech będzie: ojciec) podejdzie sobie i okaleczy dziecko bez całej
    religijnej otoczki to jest to zgodne z prawem? Powiedzmy, że dla ułatwienia:
    w Polsce.

    > a poza tym nie muszą wiązać się z religią. Zilustrowałem to przykładem
    > z USA (niestetey tendencyjnie wyciętym), gdzie w wielu klinikach
    > położniczych obrzezanie uznawane jest za rutynowy zabieg, który należy
    > wykonać po urodzeniu. Bynajmniej nie są to ortodoksyjne żydowskie szpitale.

    Nie odniosłem się do tego, _właśnie dlatego_, że nie jest to
    motywowane religijnie. Ale jeśli mam się do tego odnieść, to tak
    - uważam że powinno to być zabronione prawem. Niezależnie od motywacji.

    Ale w porządku, skoro ten przykład był niekoszerny, to wstaw sobie
    w to miejsce mord rytualny- już jest dobrze?

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.