  • 21. Data: 2010-12-16 19:51:47
    Temat: Re: Zużycie gazu w domu jednorodzinnym
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-15 22:50, Krzysztof pisze:

    > rozliczenie, po którym się zgarbiłem. Niestety, nie byłem przy samym
    > uruchamianiu pieca, więc możliwe, że w te pierwsze dni/godziny majstry
    > "nahajcowali" tak, że poszło tego gazu więcej niż normalnie. Teraz

    Nie nahajcowali. Musiałbyś mieć sporą nadwyżkę mocy. Normalnie palisz
    tylko po to aby UTRZYMAĆ temperaturę a tutaj musisz ją PODNIEŚĆ.

    Policz sobie masę domu i pomnóż przez ciepło właściwe i 12K różnicy
    temperatury. Do tego jeśli w ścianach jest wilgoć (a jest) to zostaje ci
    4200J/kg K + ciepło parowania wody. Mi przez kilka dni przy wygrzewaniu
    domu z ok. 3C do 18C poszło prawie 70m^3.

    > * zastanawiam się, czy w związku z tym jest sens obniżania temperatury
    > jeszcze bardziej czy może zostawić te 16-18 C, bo niższa temperatura
    > stworzy ryzyko powstawania jakiegoś grzyba itp.? Wczesną wiosnę dom był
    > cekolowany, latem malowany, zdążył przeschnąć do jesieni, ale diabeł wie.

    ROTFL. W lato dom ci zawilgotniał że hej. Kup sobie higrometr i mierz
    wilgotność. W lato przy otwartych oknach będziesz miał ok. 60-70%, w
    zimę przy wentylacji grawitacyjnej będziesz musiał się ostro starać,
    żeby podwyższyć wilgotność do 40%.

    Moja rada jest taka - utrzymuj najniższą znośną temperaturę - jeśli nie
    mieszkasz to 15C wystarczy. Jednocześnie stale odprowadzaj wilgotne
    powietrze (czyli rozszczelnione okna). Jeśli temperatura skoczy do 0C to
    możesz zostawiać np. jedno okno uchylone - daleko od kratki
    wentylacyjnej tak, aby suche powietrze wlatywało oknem, ogrzewało się i
    zabierało wilgoć wentylacją.

    Zima jest najlepszym okresem do suszenia - podgrzewasz suche powietrze
    zewnętrzne o 20-30C, gdybyś chciał zrobić to w lato, to musiałbyś chyba
    przy upale 30C podgrzewać do 50-60C :-)

    Przy dużej ilości wilgoci i zimnych ścianach nie podgrzewaj za bardzo,
    bo wtedy woda z ciepłego powietrza (20C) będzie się skraplała na
    najzimniejszych elementach (ściany 15C).

    M.

  • 22. Data: 2010-12-16 19:53:53
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-15 22:42, Bartek pisze:

    > No ale piszemy o m3 a nie PLN.

    > Dom mam 180m2, bez garażu. Taką taryfę sobie wybrałem po prostu. W w3
    > abonament był chyba o 40zł droższy.
    > Nie wiem ile rocznie robię, żona pilnuje rachunków, ja zaglądam na tego
    > gajgera przy furtce (której jeszcze nie ma).

    Zwykle pierwszą taryfę wybiera gazownia. Jak w pół roku przekroczysz
    prognozę na W2 to przeniosą cię do W3 nawet nie pytając. Jak nie, to
    znaczy, że mają bałagan i nie kupili jeszcze komputera.

    M.

  • 23. Data: 2010-12-16 20:01:16
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zwykle pierwszą taryfę wybiera gazownia. Jak w pół roku przekroczysz
    > prognozę na W2 to przeniosą cię do W3 nawet nie pytając. Jak nie, to
    > znaczy, że mają bałagan i nie kupili jeszcze komputera.

    Szkoda tylko, ze nie dzial to w druga strone. W zeszlym roku mialem malutkie
    zuzycie i czekam wlasnie na fakture. Jak nie bedzie W2 to wybiore sie z
    zapytaniem.

    Pozdro.. TK

  • 24. Data: 2010-12-16 20:42:10
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "M" <M...@o...pl> wrote:

    > Zwykle pierwszą taryfę wybiera gazownia. Jak w pół roku przekroczysz
    > prognozę na W2 to przeniosą cię do W3 nawet nie pytając. Jak nie, to
    > znaczy, że mają bałagan i nie kupili jeszcze komputera.

    Prawie się zgadza, ale nie do końca. U nas "komputer" oblicza im te taryfy
    na początku roku, gdzieś w styczniu. Ja podpisywałem umowę w październiku, z
    założeniem, że grzać będę do 18 stopni max, bo przeprowadzka dopiero na
    wiosnę. Chciałem wziąć taryfę w1, ale kobieta powiedziała, że ona jest
    właściwie tylko dla mieszkań, więc minimum w2. No i taką taryfę mam do dziś.
    Od początku października do dziś zużyłem jakieś 2000m3 gazu.
    Nie wiem czy się to mieści w w2 czy nie, może w styczniu mnie przepiszą :)

    --
    Bartek

  • 25. Data: 2010-12-16 20:48:09
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote:

> [...]
    > dziś. Od początku października do dziś zużyłem jakieś 2000m3 gazu.
    > Nie wiem czy się to mieści w w2 czy nie, może w styczniu mnie przepiszą :)

    Oczywiście października 2009 :)

    --
    Bartek

  • 26. Data: 2010-12-16 21:08:04
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > Od początku października do dziś zużyłem jakieś 2000m3 gazu.

    Od tego października?? Wcześniej pisałeś, że masz niewielkie zużycie :O

    > Nie wiem czy się to mieści w w2 czy nie, może w styczniu mnie przepiszą
    > :)

    Jeśli od tego października, to nie mieści się. W2 masz do 1200 m3 rocznie.
    Nas spytano o kubaturę i powierzchnię domu i na podstawie tych danych od
    razu wrzucono na W3, ta z kolei jest do 8000 m3 rocznie.

    K.

  • 27. Data: 2010-12-16 21:08:05
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-12-16 21:42, Bartek pisze:
    > Od początku października do dziś zużyłem jakieś 2000m3 gazu.

    Zdaję się, że powyżej 1800 jest już W3.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 28. Data: 2010-12-16 21:08:59
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    > Oczywiście października 2009 :)

    No właśnie tak czytam, czytam i oczom nie wierzę :)
    Jeśli od zeszłego roku, to też trudno określić czy się łapiesz jeszcze na
    W2, bo musiałbyś znać stan na październik 2010.

    K.

  • 29. Data: 2010-12-16 22:08:06
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-16 21:01, Maniek4 pisze:
> [...]
    > zuzycie i czekam wlasnie na fakture. Jak nie bedzie W2 to wybiore sie z

    Przerobione. Zgłaszasz reklamacje na piśmie - potem zwracają kasę. Tylko
    przeczytaj dokładnie umowę - tam są opisane warunki zmiany taryfy.

    M.

  • 30. Data: 2010-12-16 22:09:39
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-16 22:08, Krzysztof pisze:

> [...]
    > Jeśli od zeszłego roku, to też trudno określić czy się łapiesz jeszcze
    > na W2, bo musiałbyś znać stan na październik 2010.

    AFAIR w umowie jest pół roku. Mnożą przez dwa i przenoszą.

    M.