  • Data: 2020-07-02 11:23:56
    Temat: Re: drzewa krzewy niechorujące
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.06.2020 o 14:21, Krycha pisze:
    > Liczę na Waszą pomoc w wyszukaniu drzew lub krzewów owocujących, ale
    > niepodatnych na choroby i szkodniki.
    > Oczywiście o owocach jadalnych. :-)
    Ja się wyleczyłem ze wszystkich brzoskwiń i moreli. Chorowały, kiepsko
    owocowały i ostatnie drzewko zlikwidowałem 3 lata temu.
    Bardzo sobie chwalę śliwę odmiany diana. Ma duże, pyszne owoce i w
    porównaniu z węgierką jest bardziej odporna na szkodniki.
    Z jabłoni polecam szarą renetę i antonówkę, ale to stare odmiany i
    "trochę" trzeba poczekać, aż się człek doczeka owoców.
    Z krzewów numer jeden to jeżyna bezkolcowa. Owocuje "jak głupia", robimy
    soki i wino. Soki wystarczają na całą zimę a wino tak mniej więcej do
    stycznia ;-)
    Szukam natomiast porady w sprawie czerwonej porzeczki - jaką odmianę
    polecacie, aby była bezobsługowa i dobrze owocowała.
    Jacek