  • Data: 2021-06-06 19:18:51
    Temat: Re: koncepcja 70m2
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    > Założenie było takie, że *ewentualnie* w przyszłości w tym szybie
    > kursować będzie winda. Bo zamiary zamiarami, a nie wiadomo co kogo
    > czeka. Konkretnie to miałby być "podnośnik", który w odróżnieniu od
    > "dźwigu" nie podpada pod UDT.

    Podnośnik oraz "podnośnik" też podlegają pod UDT, podobnie jak schody
    ruchome czy nawet siedzisko/platforma dla niepełnosprawnych.
    I nie ma tu wykluczeń dla domów prywatnych. Oczywiście można niczego nie
    zgłaszać i użytkować jakąś samoróbkę.

    > Oraz żeby robić to na etapie projektu,
    > wtedy nic nie trzeba dopłacać, nie ma też żadnych strat, bo dobrze
    > zaprojektowany szyb bez windy może być rozsądnie zagospodarowany.
    > Wbrew temu co tutaj się wypisuje, projekty domów z miejscem na windę
    > nie są niczym niezwykłym.

    Projekty domów to jedno a wykonanie to drugie.
    Masz taki szyb? Ja nie mam, w wielu domach byłem, też nie mają.
    Owszem widuję gdzieniegdzie szyb czy otwór w stropie, w którym jest
    konstrukcja drewnianych schodów. Można to w przyszłości przerobić na
    dźwig, ale jako jedyny sposób na poruszanie się między piętrami, to
    słaby pomysł.