eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanientg elektryczne auta › Re: ntg elektryczne auta
  • X-Received: by 2002:a05:690c:891:b0:5d3:40f3:56bf with SMTP id
    cd17-20020a05690c089100b005d340f356bfmr2864544ywb.1.1702949932141; Mon,
    18 Dec 2023 17:38:52 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a05:690c:891:b0:5d3:40f3:56bf with SMTP id
    cd17-20020a05690c089100b005d340f356bfmr2864544ywb.1.1702949932141; Mon,
    18 Dec 2023 17:38:52 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!3.us.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net
    !border-2.nntp.ord.giganews.com!nntp.giganews.com!news-out.google.com!nntp.goog
    le.com!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 18 Dec 2023 17:38:51 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <3...@g...com>
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=37.248.202.135;
    posting-account=WKCfJQoAAABGeHkoWcAFup86Q28I2YKQ
    NNTP-Posting-Host: 37.248.202.135
    References: <7...@g...com>
    <uli3vc$glu$1$nadir@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <uln6fi$j8b$1$nadir@news.chmurka.net> <7...@m...org>
    <xk1gN.31869$i529.13962@fx12.ams1>
    <3...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <4...@g...com>
    Subject: Re: ntg elektryczne auta
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 19 Dec 2023 01:38:52 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 81
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:593991
    [ ukryj nagłówki ]

    poniedziałek, 18 grudnia 2023 o 21:45:48 UTC+1 a a napisał(a):
    > On Monday 18 December 2023 at 20:46:42 UTC+1, Pete wrote:
    > > W dniu 18.12.2023 o 18:34, Myjk pisze:
    > > > Sun, 17 Dec 2023 17:16:34 +0100, nadir
    > > >
    > > >> Którzy to są ci wszyscy? Byłem w 4-5 salonach różnych marek
    > > >> i pytałem konkretnie o zasięgi kilku modeli elektryków, nikt się nie
    > > >> zająknął, że zimą zasięg może spaść o nawet 30%.
    > > >
    > > > Ja też byłem wszyscy powiedzieli że zasięg
    > > > oczywiście spada w czasie ogrzewania.
    > > Ale mówili, że o połowę czy mówili ogólnie, że spada? ;)
    > > >
    > > >> Jedynie co, to czasem rzucą teksem z broszurki, typu:
    > > >> "Zasięg został określony zgodnie ze znormalizowaną procedurą pomiarową
    > > >> UE (WLTP). Indywidualny styl jazdy i inne czynniki, takie jak prędkość,
    > > >> temperatura zewnętrzna, topografia i wykorzystanie urządzeń
    > > >> pobierających energię elektryczną, mają wpływ na rzeczywisty zasięg i
    > > >> mogą go zmniejszyć."
    > > >
    > > > I czego tutaj nie rozumiesz? Jak kupujesz spaliniaka to też ci nie mówią
    > > > że jak zaczniesz butować od świateł do świateł,
    > > Tak jak w elektryku.
    > > że w zimie jak ogrzewasz
    > > > kabinę to spalanie wzrasta
    > > Dwukrotnie, jak w elektryku? :D
    > >
    > > Chyba Ci się od tej elektryczności coś pozajączkowało, akurat ogrzewanie
    > > kabiny jest ciepłem odpadowym.
    > > >, jak używasz klimy w lecie to spalanie też
    > > > wzrasta?
    > > o 5%. A o ile w elektryku?
    > > Bo ja znam gości, którzy w zimie jeżdżą lodówkami, żeby dojechać do celu :)
    > >
    > > P.S.
    > > Ww. to były pytania retoryczne :P
    > >
    > > --
    > > Pete
    > Elektryki w klimacie mroźnej i śnieżnej zimy to fake i hoax
    > i oszustów powinni aresztować
    >
    > Elektryk nie ma ciepła spalania paliwa , używanego do ogrzewania kabiny.
    >
    > A podczas mrozów, aby ogrzać 2-3-4 m3 kabiny
    >
    > to 1 kW przez godzinę może wystarc zy, ale to ogrzeanie trzeba podtrzymywać, bo
    kabina na mrozie się wychładza, a kierowca oddechem ogrzeje niewiele.
    >
    > Wystarczy wsadzić do elektryka grzejnik elektryczny podczas mrozów i sprawdzic
    zużyc,
    > ile energii
    >
    > Ale strata energii na ogrzewanie elektryka podczas mrozów jest ewidetna.
    >
    > I jeszcze gorzej z elektrycznymi autobusami, bo tam kubatura do ogrzania to 50 m3
    > a szyby , blacha nie izolują
    Google spytane o ogrzewanie w autobusach odpowiedziało
    "Żeby pasażerom było ciepło, w specjalnym piecu spalana jest ropa. Dlatego autobusy
    elektryczne, choć mają być zeroemisyjne, wcale takie nie są. - Właściwie nie ma
    autobusów elektrycznych, które nie miałyby ogrzewania na ropę. Piec jest uruchamiany,
    kiedy temperatura spada poniżej 5 stopni Celsjusza."

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1