  • Data: 2023-12-19 23:13:21
    Temat: Re: ntg elektryczne auta
    Od: Mateusz Viste <m...@...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    dn. 19.12.2023 o 21:57, Pete napisał:

    > Serio nie widzę różnicy - jeśli jest, to na pewno poniźej 10% bo
    > więcej bym zauważył.

    Występują pewnie wahania w zależności od modelu samochodu, ale w dwóch
    które obecnie użytkuję różnica lato/zima jest właśnie rzędu 10%: latem
    5/100, zimą 5.5/100. Tak samo dla benzyny (Logan) jak i ropy (Duster).
    Czyli u mnie zasięg zimą spada z ok. 1000 do 900 km. W tej skali nie
    odczuwam tego zupełnie. Gdyby zasięg jednego z tych samochodów spadł
    poniżej 200 km to też nie byłoby tragedii, do dłuższych tras używałbym
    drugiego. I chyba stąd wynika nieporozumienie: bo elektryk to zdaje się
    z założenia właśnie takie drugie auto w rodzinie, do krótkich
    przejazdów dnia codziennego. Do 90% zastosowań wystarczy, a do reszty
    lepiej mieć normalny samochód.

    Mateusz