eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanientg elektryczne autaRe: ntg elektryczne auta
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!eternal-september.org!
    feeder3.eternal-september.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Mateusz Viste <m...@...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ntg elektryczne auta
    Date: Tue, 19 Dec 2023 23:13:21 +0100
    Organization: ...
    Lines: 36
    Message-ID: <20231219231321.31c8c5d5@mateusz>
    References: <7...@g...com>
    <uli3vc$glu$1$nadir@news.chmurka.net> <1...@m...org>
    <uln6fi$j8b$1$nadir@news.chmurka.net> <7...@m...org>
    <xk1gN.31869$i529.13962@fx12.ams1> <1...@m...org>
    <ulsvn1$avh$1$pisk@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Injection-Info: dont-email.me; posting-host="2a2fd9fea4671368690386a3ee2a149b";
    logging-data="232818";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19pUvMwL889bzdVW511lXxu"
    Cancel-Lock: sha1:Ixq52K/XEaREBRb0TKMy6zbX2ek=
    X-Newsreader: Claws Mail 4.1.1 (GTK 3.24.34; x86_64-suse-linux-gnu)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:594029
    [ ukryj nagłówki ]

    dn. 19.12.2023 o 21:57, Pete napisał:
    > > Serio nie zauważasz zwiększonego zużycia paliwa w zimie? Bo to że
    > > silnik jest mocno stratny nie znaczy że ciepła do pracy nie wymaga
    > > i że całe ciepło jest opadowe, szczególnie w zimie. Może ty po
    > > prostu rowerem jeździsz a samochodach spalinowych masz równie blade
    > > pojęcie co pojazdach elektrycznych?
    >
    > Serio nie widzę różnicy - jeśli jest, to na pewno poniźej 10% bo
    > więcej bym zauważył.

    Występują pewnie wahania w zależności od modelu samochodu, ale w dwóch
    które obecnie użytkuję różnica lato/zima jest właśnie rzędu 10%: latem
    5/100, zimą 5.5/100. Tak samo dla benzyny (Logan) jak i ropy (Duster).
    Czyli u mnie zasięg zimą spada z ok. 1000 do 900 km. W tej skali nie
    odczuwam tego zupełnie. Gdyby zasięg jednego z tych samochodów spadł
    poniżej 200 km to też nie byłoby tragedii, do dłuższych tras używałbym
    drugiego. I chyba stąd wynika nieporozumienie: bo elektryk to zdaje się
    z założenia właśnie takie drugie auto w rodzinie, do krótkich
    przejazdów dnia codziennego. Do 90% zastosowań wystarczy, a do reszty
    lepiej mieć normalny samochód.

    Mateusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1