  • Data: 2023-12-20 01:22:29
    Temat: Re: ntg elektryczne auta
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.12.2023 o 18:14, Myjk pisze:

    > Tymczasem sieć dociera wszędzie, nawet na największe
    > zadupia gdzie stacji paliwowych się nie uświadczy.

    Prawie jestem w stanie w to uwierzyć, gdyby nie fakt, że ENEA ostatnio
    nie była w stanie wystawić mi promesy na przyłączenie prądu. To znaczy
    byli, na za 2-3 lata. I to nie na jakimś zadupiu, ale w obrębie miasta.

    > Rzadko kiedy "ograniczenia" są mniejsze niż 11kW.
    > To w zasadzie jest standard.

    Noo, i płyta grzejna/indukcyjna ciągnie minimum 2-3kW, pompa ciepła
    minimum 2-3kW, a jeszcze czajnik, piekarnik, pralka, zmywarka, suszarka.
    Taki to jest standard. Na potrzeby bytowe starcza, ale jak kilku
    sąsiadów na ulicy zacznie ładować swoje elektryki, i jeszcze zamarzy im
    się powerwall 11/22kW, to chooj z tego będzie.

    > Super, cieszę się twoim szęściem, ja przez 25 lat z kanistra nie
    > korzystałem. Może dlatego że nie pozwalam na wyssanie paliwa, tak
    > samo jak nie pozwalałbym na wyssanie energii z baterii.

    Jeżdżę czasem w terenie tam zawsze mam kanister 20l na pace, parę razy
    się przydał. Ale w samochodzie "cywilnym" też nie dopuszczam do
    całkowitego opróżnienia zbiornika. Z tym, że jak mi się w nim zapali
    rezerwa, to na niej dojadę na praktycznie każdą stację benzynową, a jak
    nie to szwagier przywiezie "piąteczkę" i już dojadę.

    > Skomplikowane, co?

    W ogóle się nie przejmuje czymś takim jak zasięg i odległością do
    najbliższej stacji benzynowej czy kolejkami do dystrybutorów.
    W pale się nie mieści, nie?

    > Znowu łżesz w tym temacie, większość, bo ponad 55% mieszka w domach.
    > A to i tak jest na podstawie ilości domów i mieszkań, przy czym
    > niedawno był raport stwierdzający, że jest ponad milion pustostanów
    > w blokach.

    Taa jest, czaruj dalej.
    15,27 mln mieszkań
    6,8 mln budynków/domów

    https://spis.gov.pl/aktualnosci/wyniki_09_22/

    "Liczba ludności Polski według ostatecznych wyników spisu powszechnego z
    2021 r. wg stanu w dniu 31 marca 2021 r. wyniosła 38 036 118 (spadek o
    1,2% w stosunku do spisu z 2011 r.), natomiast liczba mieszkań według
    tego samego stanu wyniosła 15 227 927 (wzrost o 12,8% w stosunku do
    spisu z 2011 r.) i budynków 6 806 910 (wzrost o 12,6% w stosunku do
    spisu z 2011 r.)."

    Ale jakby nie było, to mieszkańcy bloków nadal są w ciemnej dupie, i
    naładują co najwyżej hulajnogę.

    > Od 6 lat nie miałem nieplanowanej przerwy w dostawie prądu,
    > mam więc w gniazdku dowolną ilość energii, wielokrotnie większą
    > niż ekwiwalent twojego kanisterka.

    No i co z tego, że nie miałeś, ja miałem w ostatnich dwóch latach trzy
    przerwy, jedna taka, że musiałem agregat w sumie na kilka godzin
    włączyć. W okolicznych wioskach w tym samym czasie prądu nie było przez
    nawet 5 dni. A lepiej nie będzie, bo elektrowni nam nie przybywa a
    samochody trzeba będzie ładować.