  • 31. Data: 2009-03-28 13:46:56
    Temat: Re: 1 czy 3 fazy do gniazdek w łazience?
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    news:gql43m$rtt$1@opal.futuro.pl...

    > Pamiętasz wannę Wasermana? Dasz 2 różnicówki w szerego z zestopniowanym

    Ale z tego co pamietam ona byla zle podlaczona.

    > prądem to będzie bezpieczniej. Jedna nie zadziała to może druga zadziała.
    > Tam gdzie są takie ryzyka kopnięcia babrając się w wodzie mam po dwie w
    > szeregu.
    > Ale większość z was nie da żadnej, bo i po co :-)

    Ja mam jedna, zadziala tak samo jak twoich nie wiem ile w szeregu. Jezeli
    roznicowka jest sprawna, a nalezy sprawdzac raz na tydzien, to nie ma
    znaczenia ile bedzie roznicowek. Rozumiem ze zrobiles na wszelki wypadek. Co
    do otoczenia wodnego, raczej nalezy izolowac nie uziemiac.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2009-03-28 13:54:10
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Ja mam jedna, zadziala tak samo jak twoich nie wiem ile w szeregu.

    Jak ją zatka pył po szlifowaniu cekolu to na bank kiedyś się zatrze ten
    pstryczek.
    Nie musi być walnięta alektrycznie, a i przedmuchiwanie nic już nie daje.
    Ale mówię, róbra co chceta :-)

    >Jezeli roznicowka jest sprawna, a nalezy sprawdzac raz na tydzien, to nie
    >ma znaczenia ile bedzie roznicowek.

    Tak i już to widzę jak sprawdzasz raz na tydzień :-)

    Rozumiem ze zrobiles na wszelki wypadek. Co
    > do otoczenia wodnego, raczej nalezy izolowac nie uziemiac.

    Przede wszystkim trzeba dodatkowe kable wyrównawcze z szyny PE. Ja mam po
    dwa 10mm2

  • 33. Data: 2009-03-28 14:41:55
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Jak zaczyna wywalać różnicówka to jest znak, że trzeba naprawić instalację
    > lub urządzenia lub je wymienić, a nie zastanawiać się nad zmienną losową.

    Jak wywala różnicówka to zazwyczaj jest ciemno i najczęściej jest to wolna
    sobota, kiedy nie można kupić ani różnicówki ani też innego elementu na
    wymianę (wtyczka, gniazdo, wyłącznik, oprawka itp.). Zazwyczaj także nie
    można ściągnąć elektryka, bo to też człowiek i w weekend należy mu się
    godziwy odpoczynek po całym tygodniu ciężkiej charówy.
    Ty czy ja możemy sobie poradzić sami. Jak u mnie coś nawali to wyciągam
    walizkę z narzędziami i miernik. W 5 min. mam zlokalizowaną usterkę, a w
    kolejne 5min. usterka ta jest usunięta. Jak trzeba wymienić jakiś element to
    po prostu go biorę z półki, gdzie ich mam zazwyczaj po kilka opakowań.
    Jednak co ma zrobić ten, kto o elektryce ma takie sobie pojęcie, a z całą
    pewnością już nie posiada zapasów na półkach, zaś do marketu budowlanego
    daleko ?

  • 34. Data: 2009-03-28 14:51:21
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > pstryczek.
    > Nie musi być walnięta alektrycznie, a i przedmuchiwanie nic już nie daje.

    A 6-ciu po kolei cekol nie zatka?? Wiem wiem rachunek prawdopodobienstwa.
    Ale takie urzadzenia trzeba zabezpieczac, po za tym nie musze uzywac cekolu.

    > Tak i już to widzę jak sprawdzasz raz na tydzień :-)

    Szesc bedzie latwiej sprawdzic?? Jedna na dzien i dzien wolny. :-)

    > Rozumiem ze zrobiles na wszelki wypadek. Co
    >
    > Przede wszystkim trzeba dodatkowe kable wyrównawcze z szyny PE. Ja mam po
    > dwa 10mm2

    O to chodzi, ze nie trzeba. Jest wrecz odwrotnie. Poczytaj sobie dyskusje:

    http://ise.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=3413&st=0&s
    k=t&sd=a&sid=46c8ed1309a36222321395e6784c79cf&start=
    10

    Pozdro.. TK

  • 35. Data: 2009-03-28 22:14:41
    Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > No i właśnie tak możesz, tylko dodaj puszkę na rozdział faz na gniazdka.

    > Można i tak, i tak. Natomiast pierwsze rozwiązanie daje Ci redundancję.

    > Nie masz. Tam idzie tylko różnica obciążenia faz. W idealnym przypadku,
    > kiedy masz identyczne obciążenia na fazach tym przewodem nie płynie żaden
    > prąd.

    Ale tutaj mają być niezależne obciążenia, więc przewodem zerowym będą płynęły duże
    prądy pomiędzy poszczególnymi gniazdkami.

    Krzysiek Rudnik

  • 36. Data: 2009-03-30 22:55:14
    Od: a...@g...com

    On 28 Mar, 01:24, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > po lekturze dyskusji widze, ze mam spore braki wiedzy na ten temat, a glupio
    > bylo by gdybym kiedys palna cos glupiego w madrzejszym towarzystwie. A

    Ales nas Maniek skwitowal :-)))))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2009-04-01 07:36:14
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 27 Mar, 17:05, Jan Werbiński <j...@j...com>
    wrote:

    > Dalej nie kumam.
    > Wyleci różnicówka trójfazowa, to wyłączam wszystko z gniazdek.
    No właśnie wszystko.... a być może nie do wszystkiego masz łatwy
    dostęp... może pralkę trzeba będzie odsunąć, dostać się do gniazdka
    przyłączeniowego termy sprytnie ukrytego żeby nie szpecił itp.

    > Zakładając, ze to zabezpieczenie ma zadziałać raz na jakiś czas, albo wcale
    > to nie widzę tutaj zalet, tylko koszt.
    Zainstaluj sobie jedną różnicówkę 3f na CAŁY DOM i po jedną sk-ę na
    fazę (a może nawet jedną eskę na cały dom - jak szaleć to szaleć). Po
    co rozdzielasz? To tylko koszt!
    ;-)

    Do niczego nie namawiam, starałem się tylko przestawić Cię na inny tok
    myślenia - bardziej na wygode niż na cenę. Jeżeli dla Ciebie takie
    rozwiązanie nie jest wygodne to go nie rób. W zasadzie po co się
    pytasz skoro tylko jedne jedyne rozwiązanie Ci pasuje? Zaoszczędzisz
    przecież aż 11 zł na tym 8m kablu....
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 38. Data: 2009-04-01 08:40:16
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    .googlegroups.com...
    wrote:

> [...]

    Zainstaluj sobie jedną różnicówkę 3f na CAŁY DOM i po jedną sk-ę na
    fazę (a może nawet jedną eskę na cały dom - jak szaleć to szaleć). Po

    I szukaj, która zarówka na choince doziemiła się do krasnala w ogrodzie

  • 39. Data: 2009-04-01 08:51:01
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    kiki pisze:

    > jednofazowymi. Musisz się zabezpieczyć na wypadek złapania 2 faz naraz i
    > jednocześniestojąc w butach odizolowany od ziemi. 3 fazy w jednym

    No i myślisz że jak złapie jednocześnie fazę i neutralny, w podobnym
    obuwiu, to którakolwiek z różnicówek wywali ? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 40. Data: 2009-04-01 08:53:28
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    Jan Werbiński pisze:

    > Faktycznie poruszyłeś realne zagrożenie, ale w takim przypadku to lepsze
    > będą trzy różnicówki osobne. Nie widzę wtedy sensu trójfazowej.

    Tego zagrożenia nie unikniesz. Nie ma znaczenia czy złapiesz się dwóch
    faz, czy też jednej i przewodu neutralnego. Prawdopodobieństwo jest
    takie samo. W obu wypadkach różnicówka nie wywali, nie ważne czy 1f czy
    też 3f. Dlatego to co pisał Kiki jest bez sensu, tylko w koszty
    popadniesz i instalację sobie skomplikujesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio