  • 71. Data: 2012-05-07 21:20:23
    Temat: Re: Budownictwo "jednorodzinne" w Rumunii i nie tylko
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:

> [...]
    > Nasze stodołowate domki ze spadzistymi dachami są brzydkie,
    > powtarzalne i do bólu nudne. Nawet nikt sobie k..... blasznego koguta
    > na kominie nie zamontuje. A mnie się podobają domy budowane tak jak
    > kiedyś: ozdobniki dachów,
    > gargulce, obróbki kamieniarskie okien, płaskorzeźby, postacie
    > wkomponowane w ściany czy kolumny, wieże, hełmy dachów, gotyckie
    > strzeliste okna. W czym ten dach jest brzydszy od dachów Kremla?
    >
    > U nas wieje nudą aż boli. Żeby choć ktoś postawił sobie domen ze
    > szkła, czy jakiś ogród zimowy wkomponował w budynek, albo dom

    w tym sie z tobą zgodzę... ale wiele nudy wynika z ograniczeń, planów
    zagospodarowania przestrzennego oraz finansów.

    miałem pomysł na domatrialny ale bym potrzebował kawał działki na to cudo.

  • 72. Data: 2012-05-07 21:32:34
    Od: anhin <a...@g...pl>

    > miałem pomysł na domatrialny ale bym potrzebował kawał działki na to cudo.

    akurat klasyczne domy atrialne (chodzi oczywiście o formę budownictwa
    'semicollectiv' z lat 60-tych, a nie antyczny pierwowzór) zostały
    wymyślone na bardzo małe działki; mają teoretycznie wyższą gęstość
    zaludnienia niż szeregówka. Tobie chodzi prawdopodobnie o dom z patio,
    inspirowany przez budowle z dziedzińcem wewnętrznym. Przestrzennie
    wychodzi to bardzo ciekawie, ale, jeśli zachowuje się klasyczny,
    parterowy czy półtorakondygnacyjny układ, straty powierzchni na
    komunikację mogą być znaczne (o powierzchni ścian nie mówiąc). Tym
    niemniej jest to pomysł na stworzenie czegoś naprawdę fajnego i bardzo
    miłego w użytkowaniu. Jakby co, trzymam kciuki.

  • 73. Data: 2012-05-07 21:48:59
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > w tym sie z tobą zgodzę... ale wiele nudy wynika z ograniczeń, planów
    > zagospodarowania przestrzennego oraz finansów.
    >

    > miałem pomysł na domatrialny ale bym potrzebował kawał działki na to cudo.

    projekty które oglądałem były właśnie przeznaczone na malutkie działki. Dom
    zajmował prawie całą - nie było ogródka czy jakiegoś tam wybiegu ale był
    dziedziniec wewnętrzny. od ścian do ogrodzenia było po metrze i tyle...
    Abstrahuję od MPZP i innych dziadostw. Mówię o budowli i działce.
    Ale sąsiedzi mieliby do gadania!!!! Przecież w ogóle nie widać co w tym domu
    i na dziedzińcu robią :)))
    W Hannowerze mieszkałem kiedyś w domu w którym był piękny ogród zimowy
    przeznaczony na salon-jadalnię połączoną z oranżerią. Wszystko w szkle, dach
    też szklany przykrywany np na wypadek gradu zdystansowaną, zautomatyzowaną
    zasłoną - coś jak baseny

  • 74. Data: 2012-05-07 21:52:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    anhin wrote:

> [...]
    > niemniej jest to pomysł na stworzenie czegoś naprawdę fajnego i bardzo
    > miłego w użytkowaniu. Jakby co, trzymam kciuki.

    to jak będe budował następony dom... :)

    narazie żona by mnie wywaliła jakby chciał forsować: "sprzedajmy ten dom
    kupy działkę i budujmy kolejny" :)

  • 75. Data: 2012-05-07 21:53:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:

> [...]
    > wybiegu ale był dziedziniec wewnętrzny. od ścian do ogrodzenia było
    > po metrze i tyle... Abstrahuję od MPZP i innych dziadostw. Mówię o

    no i masz u nas nawet szopy nie możesz postawić obok płotu co jest
    kompletnym debilizmem swoją drogą.

  • 76. Data: 2012-05-07 23:24:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.05.2012 18:20, Jackare pisze:
    > w wiadomości news:4fa7f56c$1@news.home.net.pl...

    > To Wy nie zatrudniacie służby w Waszych domach? Poważka? To jak dajecie
    > radę ?

    Cóż, nie jestem ani niedołężny, ani nie zostałem wychowany tak, że
    "mamusia" zawsze wszystko za mnie robiła, więc sobie spokojnie daję radę
    bez służby.

    A ty co, rączki za delikatnie? ;->

  • 77. Data: 2012-05-07 23:33:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.05.2012 21:53, Marek Dyjor pisze:

    > no i masz u nas nawet szopy nie możesz postawić obok płotu co jest
    > kompletnym debilizmem swoją drogą.

    Ależ możesz. Formalnie "w drodze wyjątku", ale spokojnie można, jeśli
    dobrze uzasadnisz i podeprzesz się entuzjastycznym poparciem sąsiadów ;)

    Swoją szosą stawiane "nawet szopy" w linii z granicą nie jest IMHO
    rozsądne o ile po drugiej stronie nie będzie czegoś przylegającego.
    Inaczej żeby odmalować ścianę, będziesz musiał plątać się sąsiadowi po
    jego terenie, a on może sobie nie życzyć chlapania farbą po jego trawie.

    Mój sąsiad planuje garaż - i chciałby blisko granicy, ale m. in. z tego
    powodu chce mieć nie "w linii" ale metr od granicy. Mi to nie
    przeszkadza, bo akurat w tym miejscu i tak mam kompostowniki.

  • 78. Data: 2012-05-08 05:24:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > tego powodu chce mieć nie "w linii" ale metr od granicy. Mi to nie
    > przeszkadza, bo akurat w tym miejscu i tak mam kompostowniki.

    koło płotu czytaj np 1m od płotu.

  • 79. Data: 2012-05-08 10:11:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    anhin wrote:
    > w.

    > Twój wybór. Tak się składa że te i inne warianty rozwoju
    > urbanistycznego były ćwiczone w dalszej i bliższej przeszłości w
    > wielu miejscach na świecie. Tak się składa, że miejscowości w których
    > panował wykpiwany przez Ciebie "ład przestrzenny" są postrzegane
    > przez mieszkańców i gości o wiele lepiej niż te w których nie ma
    > żadnych ograniczeń. To nie są żadne odkrycia czy arbitralne wymysły.
    > Ale oczywiście nie ma sposobu żeby Cię o tym przekonać.

    np stare miasta :)

    burdel urbanistyczny tam taki, że głowa boli, ulce każda w swoja stronę
    domy, jedne szerokie drugie wąskie co wiek to w róznych stylach budowane.

    roznorodnośc jest piękna.

    Dodajmy do tego że to wprowadzeni ładu jest zabawne gdy dotyczy terenu ze
    starą zabudowa od sasa do lasa.

    To już lepszy byłby system gdzie radni lub mieszkańcy decydują o tym czy
    dany dom może być postawiony w formie wymyślonej przez inwestora. Można by
    wstawić klauzule że domy nie zgodne z planem zagospodarowania wymagają zgody
    radnych.

    Wtdy byłaby szansa na wstawienie czasem czegoś niesztampowego

    Niedalek widze dom zgodny z planem przy któym pierwsze skojażenie to
    światynia apollina :) szeroki niski, od frontu na środku portyk z czterema
    kolumnami (po dwie obok siebie) PIĘĘĘĘKNY normalnie.

  • 80. Data: 2012-05-08 10:21:51
    Od: quent <x...@x...com>

    No ale w czym problem, żeby pozwolić ludziom budować jak chcą?
    Oczywiście z zachowaniem max wys. i odl. od granic.
    Niech będzie to wizytówka prawdziwa - tacy ludzie tu mieszkają, tacy
    jesteśmy. Zapraszamy ludzi z całego świata, niech podziwiają nasze
    koszmarnie-wymyślne lub minimalistycznie-nudne budowle.
    Jesteśmy ludźmi wolnymi i to jest nasz styl życia. Nasz a nie urzednika,
    który wie lepiej co nam do szczęścia potrzebne.