  • 11. Data: 2015-03-29 22:54:59
    Temat: Re: Ceny zbiorników CWU
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 marca 2015 12:55:54 UTC+2 użytkownik Dupek Żołędas napisał:

    > Doradzam kupno używanego, nierdzewnego Viessmanna.
    > Sa to zbiorniki niezniszczalne.

    Moze byc - byle plaszczowca. Bo jak z mala wezownica to do pompy sie nie nada :)
    Galmet rzeczywiscie nierdzewny nie jest ale nowy baniak z nierdzewki
    bedzie kosztowal z 8-10k pln. Troche duzo :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2015-03-29 23:12:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    Faktycznie te zbiorniki teraz takie kiepskie? U mojej babci wisi Chyba 120 litrowy,
    zapewne cynkowany zbiornik. Ma już na pewno więcej jak 25 lat a i nie wykluczone że
    ponad 30. Wisi i działa do dzisiaj. Kociol, śmieciuch, instalacja grawitacyjna, woda
    często ma ok 80stC w baniaku

  • 13. Data: 2015-03-30 00:14:24
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 28 marca 2015 10:00:17 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Popatrzyłem na jakiś cennik zbiorników CWU firmy Panasonic i aż mnie
    > zmroziło.
    >
    > Najtańszy zbiornik 200 litrów prawie 5 tys netto. 300 litrów prawie 6
    > tys zł. Czy one są ze złota?
    >
    > Toż to zbiornik na wodę do podłączenia do pompy ciepła i tyle. Za co oni
    > każą mi tyle płacić?
    >
    > --
    > MN

    Italinox czy jakoś tak sprzedaje dennice z kwasówki. Stal kwasoodporna w arkuszach
    jest do kupienia praktycznie na każdym rogu. Spawacza co to razem do kupy pospawa też
    się znajdzie. Jak ktoś nie potrafi policzyć wytrzymałości to wystarczy się dowiedzieć
    z jakiej grubej blachy jest oryginał. I zrobić z takiej samej. Podejrzewam że 3/5 z
    ceny Panasonica można zaoszczędzić.

  • 14. Data: 2015-03-30 08:16:33
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2015-03-28 o 10:00, Marcin N pisze:
> [...]
    > tys zł. Czy one są ze złota?
    >
    > Toż to zbiornik na wodę do podłączenia do pompy ciepła i tyle. Za co oni

    Powodem zawyżania cen, jak zawsze w takich przypadkach są: DOPŁATY!
    A w tym przypadku jeszcze marka.

  • 15. Data: 2015-03-30 09:14:09
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Doradzam kupno używanego, nierdzewnego Viessmanna.
    > Sa to zbiorniki niezniszczalne.
    Popieram.
    Jednoczesnie ostrzegam przed samodzielnym spawaniem nierdzewki. tez bylem
    taki cwany i kupilem na alle
    300 l spawany nierdzewny za 3000 z dwoma wezami....
    Po 10 miesiacach juz byl gotowy....
    facet sie migal ze niby stal byla do d*pu i ma zwroty ale kase oddal po 1
    rozmowie.
    Kupilem viessmana 350 1 w, za 2000 - bez ocieplenia, zostalo na przylacza i
    jeszcze na piwo.
    szczerze polecam obejrzec sobie taki bojler. Jak starannie i dolkadnie jest
    to zrobione. Jak wygladaja spawy.
    Wpusty wody zimnej i z CO sa dodatkowo pociagniete czyms zlotego koloru na
    tym spawie wokol.
    widac jak sie zbiornik otworzy.
    Pytalem handlarza po co ktos to sprzedaje.
    Wymiany instalacji pod kolektory. Zazwyczaj wtedy dochodzi komplet, i
    wywalaja wszystko.
    Handlarz mowil tez ze biora u niego te zbiorniki instalatorzy, tym chetniej
    im starsze (?)
    A - na moim zbiorniku ZERO sladow jakiegokolwiek zuzycia! NIC!!!! Jakby to
    cholerstwo ze szkla bylo.
    ps
    jaka mielibyscie koncepcje na stary bojler z nierdzewki? wedzarnia? sprzedac
    na zlom?
    czy za nierdzewki placi sie cos lepiej na zlomie?

  • 16. Data: 2015-03-30 10:30:03
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 08:16, t-1 pisze:

    > Powodem zawyżania cen, jak zawsze w takich przypadkach są: DOPŁATY!
    > A w tym przypadku jeszcze marka.

    Kto dopłaca do zbiornika ciepłej wody? Niech mi też dopłaci.

    A w ogóle, to po co tak koniecznie wszyscy się upierają na tę
    nierdzewkę? W czym gorszy jest zbiornik emaliowany? Przecież nie będę w
    tym zaparzał herbaty, tylko podgrzewał wodę do mycie.

    --
    MN

  • 17. Data: 2015-03-30 10:37:23
    Temat: Re: Ceny zbiornik�w CWU
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 marca 2015 09:14:10 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:

    > Kupilem viessmana 350 1 w, za 2000 - bez ocieplenia, zostalo na przylacza i
    > jeszcze na piwo. szczerze polecam obejrzec sobie taki bojler.

    Do pompy ciepla baniak z 1 wezownica? To masz dobre do kotla na gaz, czy
    wegiel - pompa tego nie nagrzejesz.

    Ja tam dalej sgws maxi polecam i dbac o wymiane anody. Pociagnie wiele lat :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2015-03-30 10:38:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 marca 2015 10:30:51 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > A w ogóle, to po co tak koniecznie wszyscy się upierają na tę
    > nierdzewkę? W czym gorszy jest zbiornik emaliowany? Przecież nie będę w
    > tym zaparzał herbaty, tylko podgrzewał wodę do mycie.

    Nierdzewke bedziesz mial do konca zycia, emaliowany pociagnie 5-30 lat w
    zaleznosci od wody jaka masz w wodociagach :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2015-03-30 10:41:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-30 o 10:38, Adam Sz. pisze:

    > Nierdzewke bedziesz mial do konca zycia, emaliowany pociagnie 5-30 lat w
    > zaleznosci od wody jaka masz w wodociagach :)

    Czyli powiedzmy, że emaliowany wymienię za 20 lat. Dwa emaliowane i tak
    wychodzą taniej niż jeden z nierdzewki. A liczenie potencjalnych
    korzyści za 30 lat - to pisanie palcem po wodzie.

    --
    MN

  • 20. Data: 2015-03-30 10:56:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 30 marca 2015 10:41:07 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]

    > wychodzą taniej niż jeden z nierdzewki. A liczenie potencjalnych
    > korzyści za 30 lat - to pisanie palcem po wodzie.

    Dlatego proponuja uzywke nierdzewke - w cenie nowego emaliowanego :)
    Uzywana nierdzewka ma sens bo jest wieczna, tylko ze do pompy ciepla musi
    byc z plaszczem wodnym lub mega duza wezownica (watpie zebys taka uzywke
    znalazl bo nigdy jeszcze z takim zbiornikiem sie nie spotkalem).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.