  • 31. Data: 2017-12-14 10:10:26
    Temat: Re: Czy dobrze mam ustawione ?
    Od: henio <h...@g...com>

    W dniu 2017-12-14 o 09:13, brunet.wp pisze:
    > Użytkownik  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Tak więc nie pisz, że ktoś płaci 700zł miesięcznie, bo to nic nie mówi.
    > Wiele mówi ile płaci się ROCZNIE za gaz. To co napisałeś, to bym
    > porównał np. z: "mój samochód pali 30l/100km benzyny na pierwszych 50m
    > po ruszeniu ze świateł".
    >
    > Ja płacę za gaz ok. 3400zł na rok, a zapewne w szczycie sezonu
    > grzewczego może wyjść nawet 500-600zł miesięcznie. Dokładnie nie wiem,
    > bo faktury dostaję za 2 miesiące.

    jaki metraz? jaka temp ?

  • 32. Data: 2017-12-14 14:33:11
    Od: l...@g...com

    Ja płacę za gaz ok. 3400zł na rok, a zapewne w
    szczycie sezonu grzewczego może wyjść nawet
    500-600zł miesięcznie. Dokładnie nie wiem, bo
    faktury dostaję za 2 miesiące.

    Twoje dane też niewiele mówią. Wiadomo najlepiej zużycie energi na c.o. odnieść do m2
    lub najlepiej do m3, bo nie każdy ma wysokość pomieszczeń 2,5 m. Wiem jedno, jeśli
    rachunki za gaz(co, cwu, gotowanie) dla nowego domu średniej wielkości (120-140m2),
    przy 3, 4 osobach przekraczają rocznie 2,5 tysiąca zł ( przy obecnych cenach) to
    należy przyjrzeć się bacznie skladnikom tej układanki.

  • 33. Data: 2017-12-14 17:16:25
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    > Twoje dane też niewiele mówią.

    Ale wiele w porównaniu z Twoimi.

    Porównaj:
    1. "mój samochód pali 30l/100km benzyny na
    pierwszych 50m po ruszeniu ze świateł"

    2. "mój samochód spalił 7l/100km benzyny na trasie
    1000km"

    I też możesz napisać, że teza 2 niewiele mówi... I
    masz rację.

  • 34. Data: 2017-12-14 17:18:37
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    Użytkownik "henio" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > jaki metraz? jaka temp ?

    Powierzchnia użytkowa ok. 130m2, temperatura
    wewnątrz ok. 20,5-21 stopni. Na samo ogrzewanie
    idzie ok. 2400zł/rok, reszta to CWU i gotowanie.

  • 35. Data: 2017-12-14 18:04:22
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 Dec 2017 09:13:39 +0100, brunet.wp

    > Tak więc nie pisz, że ktoś płaci 700zł
    > miesięcznie, bo to nic nie mówi.

    Tak samo jak Wasze rozważania tutaj, na podstawie metrarzu i temperatury w
    domu, kompletnie nic nie mówią. Znam takich, co przy większym metrarzu i
    wyższej temperaturze w domu płacą 1500 zł/rok. ogrzewając droższym prądem.
    :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2017-12-14 18:42:15
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.12.2017 o 08:04, tomlok pisze:
    > Witam.
    > Nie wiem czy za duzo gazu mi nie pali.

    Kilka lat temu w mojej okolicy ludzie dali do analizy gaz ziemny i
    okazało się, że jest "chrzczony" głównie chyba azotem. Zacznij od
    porównania z sąsiadami. Jak będziecie mieli wszyscy duże zużycie, to
    może świadczyć o tym, że gaz ma niską kaloryczność.
    Jacek

  • 37. Data: 2017-12-14 19:21:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 grudnia 2017 18:04:22 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:

> [...]
    > wyższej temperaturze w domu płacą 1500 zł/rok. ogrzewając droższym prądem.

    Metrarzu.. metrarzu... metraRZU METRARRRRZZZZUU

    https://img.sadistic.pl/pics/7c57067ebeb1.jpg

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2017-12-14 20:07:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > nie porównuj mieszkania 60m do domu który ma 240m :)
    dlaczego? Gdybyśmy matematycznie porównywali - masz 100% racji, ale
    jeśli umnie na 60m żyją wygodnie 4 osoby, to u niego 16 osób? Ja pod
    sobą mialem tak zimno, że przy remoncie na podłodze dałem 15cm wełny. on
    raczej ma mieszkanie piętrowe i parter grzeje mu piętro. Więc "nie
    porównuj" w realnym życiu nie jest takie oczywiste. Jeśli jego dom
    oddaje aż tyle ciepła do otoczenia - błąd. jeśli niema piętra - chyba
    tez błąd. jeśli ma mniejszą ilość osób niż 16sice, to niech ograniczy
    powierzchnie grzania - nie może - duży błąd.
    > pytałem się znajomych to średnio za ogrzewanie gazowe w podobnym metrazu
    > wydaja ok 5 tys

    5 tyś co? miesięcznie, rocznie? Tak czy siak to kupa forsy. Nawet gdyby
    moje mieszkanie rozszerzyć 4 krotnie, kąpać 5 razy w tygodniu 16 osób -
    dalej mam taniej

    ToMasz

  • 39. Data: 2017-12-14 20:17:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 Dec 2017 07:09:34 +0100, henio

    > nie porównuj mieszkania 60m do domu który ma 240m :)
    >
    > pytałem się znajomych to średnio za ogrzewanie gazowe w podobnym metrazu
    > wydaja ok 5 tys

    Powierzchnia nie jest wcale kluczowa, liczy się jezcze jakie w domu są
    okna, jakie jest ocieplenie czy choćby wentylacja.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 40. Data: 2017-12-16 14:27:19
    Od: l...@g...com

    brunet
    "Powierzchnia użytkowa ok. 130m2, temperatura
    wewnątrz ok. 20,5-21 stopni. Na samo ogrzewanie
    idzie ok. 2400zł/rok, reszta to CWU i gotowanie."

    To mało nie płacisz. Znany mi dom, 114 m2, podpiwniczony ze strychem, przedwojenny
    blizniak, docieplone ściany, stropy, ale fundamenty już nie. Temperatura 20 stopni,
    na ogrzewanie idzie 1200 zl/rok.